Dals Ed

Andre der har prøvet

14 indlæg i dette emne

Min datter på 4, står og skal igennem en stor operation her den 23 november, og skal derved i fuldnarkose, det er ikke noget vi ser frem til det, da jeg skal stå med hende alene på sygehuset da far skal tage sig af de andre.

Er der nogle af jeg andre der har prøvetat jeres barn/børn skulle i narkose?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min datter på 5 var i fuld narkose i juli, da hun fik fjernet mandler og polypper.

Det var far, som var med inde, da jeg er for svag til det...moderhjertet kan ikke klare det.

Jeg vil sige, at personalet ved hvordan vi forældre har det i situationen og de er klar med trøst og omsorg. Fortæl din datter, at hun skal sove en dejlig drømmesøvn og trylleluften(det som kommer fra masken) hjælper med en super dejlig drøm.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke selv stået i situationen, men vil da lige give et :kram Det må ikke være rart, at ens barn skal i fuld narkose :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun skal have narkosen gennem droppet, da hun går i panik ved at få noget over månd og næse.

Hun skal have fjernet et falsk led i hendes albue, hvor de tager et stykke fra hoftebenet og sætter op i albuen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan måske så kaldes tryllemedicin, synes tit de lidt magiske betegnelser hjælper på mine børn i diverse situationer.

Emla til hånden, kaldes trylleplaster her - da prikket ikke gør ondt, når det kommer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Min ældste søn har været igennem fuld nakose flere gange men han var noget mindre, men det er aldrig sjovt.

Håber det kommer til at gå godt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har heldigvis fået trylleplaster til hånden, og de giver hende lidt beroligende når vi kommer. Men de er jo dygtige til den slags ting nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn har været i narkose, da han skulle have sat dræn i trommehinderne. Ved ikke, om dette "tæller", da det jo kun var i 10 minutter.

Det forløb okay. Han græd voldsomt da han fik masken på, men jeg tror egentlig mest at det var fordi, han ikke brød sig om at blive holdt fast. Narkoselægen var utrolig sød, og talte beroligende med ham og i løbet af kort tid, sov han.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min ældste søn er blevet opereret nogle gange, og det er forløbet stille og roligt.

Han blev opereret på Riget, og der får børnene en lille bog om Astrid der skal bedøves.

Den fortæller i historie og billeder om hvordan Astrid bliver forberedt til operation; medicin, tryllecreme, portører, sjove huer på hovederne, computerskærme man ikke kan spille på men som holder øje med at man har det godt mens man sover, klistermærker på brystet, en sjov dims på fingeren, medicin i plastikdimsen i hånden, dejlige drømme, smerter og medicin efterfølgende - simpelthen ALT omkring forberedelsen til operation så barnet ved hvad det handler om :super

Den læste vi forfra, bagfra og fra siden :rolleyes: så han havde helt tjek på det ^_^ (var 3 år første gang)

På operationsgangen gik jeg med ham ind, og sad med ham mens han faldt i søvn.

Derefter tog personalet over :)

Hvor skal hun opereres? Måske de har lignende materiale?! Ellers er du velkommen til at låne bogen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun skal opereres i Århus, og der har de ikke sådan noget matriale. Så det er svært at forberede hende på hvad der skal ske

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andy var i fuld narkose da han skulle have fjernet en vandcyste ved hans øje, tror vi som forældre var mere nervøs end han var :blush

Han tog det super flot, vi var til samtale derude inden, hvor der kom en rigtig sød læge som fortalte ham at når han kom igen skulle han have trylleplaster på, drikke isbjørne drik, og når han så havde sovet lidt ville han få en is ( hvilket gjorde det hele meget spændene :) )

Han synes vist bare det var sejt, det var Jørn der var derude med ham, da jeg lige havde født og ville være hjemme sammen med Jessie, men da han kom hjem fik jeg både vist diplom, medalje og bamse som han havde fået derude, han rendte rundt med den medalje i over en uge SÅ sej dreng ;)

Er sikker på det går fint, og husk på i sikkert er mere nervøse end hun :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun skal opereres i Århus, og der har de ikke sådan noget matriale. Så det er svært at forberede hende på hvad der skal ske

Vi fik en film ude i Århus ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun tager det nu meget pænt, at hun skla have det ordnet, der er heldigvis ikke så længe til nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik det med hende???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER