Guest LilleMig

Gode råd søges ang kat..

12 indlæg i dette emne

Siden vi har fået Jessie har vores ellers dejlige kat Capone haft en rigtig dårlig vane, han tisser på Jessies dyne hver gang han får chancen for det, og jeg er ved at blive idiot af det :gal :gal

Nogen der har nogle gode råd til hvordan jeg får ham til at stoppe??? :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm... altså den åbenlyse løsning ville jo være at i sørgede for katten aldrig fik chancen for at tisse på dynen... ;) Men det er nok ikke lige så nemt i praksis...

Hvis det er en indekat ville jeg nok foreslå at i satte en ekstra kattebakke op, så der er et nyt "spændende" sted at tisse... For den gør det nok for at reagere på forandringen med en ny lille baby...

Så det gælder om at distrahere.... :)

Og prøv så også at sprøjte feliway på dynen (alternativt sætte en dispenser op hvis i ikke vil have det direkte på dynen)... Det kan også somme tider hjælpe på den slags problemer.

En anden ting er at katte godt kan finde på den slags hvis de har en urinvejsinfektion... Så hvis det fortsætter kunne man da prøve at aflevere en urinprøve hos dyrlægen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er katten katsreret/steriliseret? hvis ikke så kunne det være en mulighed, da det vil dæmpe dens lyst til at mærke sit teritorium.

men ja, ellers ville jeg også prøve det med en ekstra kattebakke, måske med en ny slags sand i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan har katten det normalt med børn??

Reagerede katten negativt da I havde Jessie med hjem fra sygehuset?? Ofte reagere katte på den ene eller anden måde når der sker noget "vildt" i dens liv..

Men som foreslået så få katten tjekket hos dyrelægen så I er sikre på den ikke har problemer med urinvejene..

Held og lykke med at få stoppet missedyret i at tisse på dynen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han er kastereret og han er både inde/ude kat ;)

Vi har en kattebakke til at stå som han bruger, men det virker som om han i protest tisser på hendes dyne, fair nok hvis han var kommet til det en gang, men jeg kan ikke forstå han bliver ved... Og det er jo svært at få den gemt af vejen hele tiden når storebrødrene synes lillesøster skal have sin dyne :blush

Mærkelig nok tisser han ikke på drengenes eller vores, det er "kun" hendes... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og prøv så også at sprøjte feliway på dynen (alternativt sætte en dispenser op hvis i ikke vil have det direkte på dynen)... Det kan også somme tider hjælpe på den slags problemer.

Hvad er det??? :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt sikkert for at protestere over at der er kommet et nyt medlem af familien... (det er også derfor den kun tisser på hendes dyne, og ikke jeres... den lugter jo af hende) Det er en meget typisk måde at reagere på for en kat...

Så vil stadig foreslå det samme som tidligere.... :)

Prøv sådan en feliway duftspreder til stikkontakten (det er kun katten der kan dufte/opfange det)

Men husk at den skal sidde højt for den bliver varm, og er ikke god for børnefingre :)

Edit: Feliway er en efterligning af det "duftstof"/feromon som kattene selv udskiller for at blive beroliget... Det er godt hvis katten er stresset over en ny situation... Mennesker kan ikke dufte det overhovedet, og det er ikke bedøvende/sløvende på nogen måde for katten... Men beroligende... Lissom duften af yndlingsbamsen kan være beroligende for et barn fx...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers kan du prøve med zylkene en periode, det virker også beroligende på stressede katte (og hunde for den sags skyld).

Zylkene

En mulighed er også Baldrian dråber,de fåes på apoteket, helsekost forretninger og matas fx.

Feliway virker ikke på alle katte, men det er klart et forsøg værd, det er dog ret dyrt.Bare så du er klar over det.

Fungerer han ellers som han plejer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det oplevede vi med vores hun kat da vi fik vores første barn, hun var inde kat-3 kattebakker og steraliseret.

Vi fandt desværre ingen løsning og hun blev mere og mere øv på sønnen, det var træls for os alle så hun flyttede til min søster

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gør den det fortsat eller har du afprøvet nogen af rådene du fik her søde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi har det samme problem herhjemme, dog har vi ikke fået nogen baby men en ny kattekilling. og de to gamle vi har er begyndt at tisse på de store drenges værelse, de tisser i deres seng og i deres kasser med LEGO :blink men kun inde på deres værelse, gad vide om det der felliway også vil virke på vores situation?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror katten er bange for jer, for kort efter jeg havde skrevet herinde, så stoppede han :D

Så nåede faktisk slet ikke at gøre noget, han holdte helt af sig selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER