Betty87

lift eller pose?

11 indlæg i dette emne

Hvad er jeres erfaringer med lift vs pose? skal nemlig vejlede en veninde, men er selv ny på området..

Hvad er ergonomisk bedst for baby - og ligeledes for mor at bære på?

Hvad er jeres erfaringer - både fordele og ulemper?

På forhånd mange tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

For evig og altid duni/voksipose :) Den er SÅ smart og ikke kun en lift. Det er også en legedyne når den bliver slået helt ud, så baby kan ligge på den på gulvet uden at blive kold og også en puslemadras når man er ude og vennerne ikke lige har fået skifteplads...

Og så kan man bruge den indtil barnet er 3 år....når barnet er blevet i den alder hvor det kan sidde selv, så tager man bærepladen ud og så er det en lækker kørepose til barnevognen og klapvognen :)

Min dreng brugte sin til han var 3 år gammel og nu bruger lillesøster den :)

Den vejer næsten ingenting og så er den ikke klodset at bære på som en almindelig lift er.

Ja....jeg har intet godt at sige om en lift efter jeg fik en dunipose <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft begge dele, men har mest brugt liften. Voksien blev brugt til barnevognen herhjemme.

Liften synes jeg var rigtig smart når jeg f.eks var på cafebesøg og baby skulle stå enten i en sofa eller på gulvet. Når vi var på besøg hos familie eller venner var det helt på samme måde og som legetæppe brugte vi bare dynen. Liften er også genial hvis man lige har et stykke legetøj, en sutteflaske, en sut eller en pung liggende i fodenden :-)

Generelt havde jeg det bedre med at hun lå i liften og var lidt afskærmet fra gulvet med siderne for både træk, larm og lys.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kommer helt an på årstiden, jeg synes poserne kan blive for varme til sommerbørn....

med liften er der størst chance for at skifte det der dækker barnet, til en stofble når det er varmest, til en dyne når det er koldest, med posen er den straks værrere, hvor langtid er det man bruger lift de første 3 mrd ? Vil sige er det et marts til start august barn, vil jeg nok vælge en lift

er det en slut august - febuar barn, ville jeg kikke nærmere på begge muligheder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde kun liften. Vi var rigtig glad for den, da hun kunne blive skærmet når vi var nogen steder pga hætten/kalechen. Hun havde meget nemt ved at blive overstimuleret og en voksi havde ikke kunne skærme hende mod alle de indtryk :)

Voksien er smart mht at kunne bruges som legetæppe og den virker også til at være rigtig dejlig at sove i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har begge dele, men bruger dog kun lift lige nu pga årstiden :) Så snart det bliver koldt igen, omkring september/oktober kommer voksién i brug med det samme.. Jeg glæder mig meget til at bruge den, for den er intet mindre end genial, men synes den er lidt for varm lige nu..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

VI startede med lift og hoppede i voksi da han var for stor til liften.. Liften brugte vi rigtig meget til at starte med, han sov lure i den da han var helt ny så han stadig kunne være i stuen hos os..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde begge dele til Kuno (septemberbarn)I starten brugte vi faktisk kun liften, og da det blev koldt nok til den vinterdyne vi har i posen, gik vi over til den, da var han også ved at være for stor til liften. Hvis det er et vinterbarn kan man måske nok nøjes med posen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte begge dele til Sofie....Liften brugte vi i tremmesengen når hun skulle sove om natten og om dagen når hun ikke var på min arm. Voksiposen brugte vi i barnevognen fra hun blev født.

Jeg købte vores lift brugt på dba.dk til 150kr og den stod som ny. Det eneste der afslørede at det var en ældre model var designet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lift i starten, og omkring de 6 måneder gik vi over til pose.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt en quadrolift, som kan laves om til pose når msn ønsker det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER