Muzen83

Klapvogn med fly: Pris og Airshell

3 indlæg i dette emne

Hej!

Jeg har et par spørgsmål, som jeg håber, nogen har noget viden om, som de vil dele. :)

Jeg skal om 14 dages tid rejse til Nice med min datter på 2 år. Vi regner med at skulle rejse med Lufthansa (flybilletterne er ikke bestilt endnu).

Så vidt jeg kan se, må man kun medbringe en klapvogn gratis, når barnet er under 2 år. Er der nogen, der ved hvad det koster, når barnet er over to år? Går det ind som "overvægt"-bagage, eller trækker man det fra de 20 kg, som barnet må medtage?

I den forbindelse har jeg overvejet et leje en Airshell (robust taske). Klapvognen vejer 15 kg. Hvis klapvognen indgår i de 20kg, som min datter må medbringe, skal vægten på Airshell'en så også indgå? Dvs. hvis Air-shell'en vejer 5 kg (jeg aner ikke hvad den vejer), så er min datters "kuffertvægt" forsvundet ved medbringelse af klapvogn?...

Sidste spørgsmål: Er der nogen, der ved om sådan en Airshell kan pakkes sammen, så den er nemmere at medbringe videre fra lufthavnen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da vi var på Costa del Sol sidste år fik jeg regnet mig sammen til at det ikke kunne betale sig at medbringe en klapvogn i forhold til at leje en på stedet men nu ved jeg ikke hvor i skal hen på ferie men undersøg lige det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Nu arbejder jeg hos SAS, og fortæller liige kort om vores regler.. Og håber på de næsten er det samme som Lufthansa.

Men har man et barn med under 2 år er det tilladt at tage 23 kg med som indchecket bagage +en klapvogn og 8 kg i håndbagage.

Hvis barnet er over 2 år, indgår det som overvægt.

Håber det hjalp lidt på det :) Ellers kunne du jo ringe til Lufthansa :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER