Guest Majkat

Lego

6 indlæg i dette emne

Min ældste datter lige blevet 5 år og er forlængst vokset fra Duploklodser, som hun ellers var helt vild med.

Hun fik nogle kasser med lego Belleville til jul, men de fanger hendes slet ikke og hun har nærmest ikke spurgt efter at få åbnet kasserne. Måske det bare er en overgang fordi hun har fundet noget andet der er mere spændende.

Hvornår begyndte Lego at fange ved jeres børn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har en kæmpe flyttekasse lego fra da manden var barn. Både han og jeg elskede lego som barn - det at bygge, ikke at lege med det.

Kristoffer på 10 er så småt begyndt at bygge lidt ind imellem men ikke meget, til gengæld er de alle helt vilde med duplo. Selv Pernille på 13 kan gå ind og lege med duplo.

Alle vores unger er rollespils-børn. Dvs. de hellere vil lege 'jeg har det her hus og du har den der bil og så komme jeg og besøger dig' end de vil bygge.

Meget svært for os voksne der aldrig har kunne lide / finde ud af rollespilslegene men hellere ville bygge.

Med duplo tager det ikke ret lang tid at bygge en by så de hurtigere kan komme i gang med 'den rigtige leg'.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores børn leger flere timer om ugen med lego, de bygger forskellige ting og leger med figurene - de er 3 og 5 :) De stoppede begge med at bruge duplo ved 2 år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn på 7 år leger rigtig meget med lego - og har vel gjort det siden han var ca 4-5 år.

Min datter er næsten 5 år og lager faktisk kun med lego, hvis hun leger med sin storebror.

Vi har en bedroller under sengen med lego og han bygger både efter fri fantasi og efter tegninger (fra legokasser)

Jeg ved ikke helt om det er mest en drengeting - men tror måske din datter (og min:-)) bare er lidt små til at fange helt, hvor fedt det er at bygge efter manualer og lign. :-)

Men kom gerne med en opdatering - jeg har nemlig også overvejet om jeg skulle købe Belville lego - så det ikke kun er "drenge" lego vi har.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

den ene af mine drenge på 8år lucas har altid været vild med lego hvor det aldrig har sagt kaj det helt store. de deler værelse men det er stort set kun lucas der bruger lego. han kan bedst lide at bygge det, han leger ikke så meget med det. hvis kaj endelig leger med lego er det duplo han vælger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar :-)

Jeg tror måske min datter er lidt som Stikans datter. Hun leger rigtig meget rollelegene og elsker stadig at bygge en zoo eller et hus af duplo når vi voksne eller hendes lillesøster sidder på gulvet sammen med hende.

Jeg kan nok bare ikke helt forholde mig til det fordi jeg netop var modsat som barn. For mig var det sjovt at bygge hele byer med Barbie eller legoting, imens det der med rollelegen var lidt for kedeligt.

Måske det forandrer sig når hun bliver ældre. Vi har nu pakket lego væk i en kasse og så kigger vi nærmere på det efter sommeren eller hvis hun selv udtrykker interesse for det. Ligenu leger hun alligevel mest med Barbie eller er udenfor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER