marmari

Børn i 1års alderen og hukommelse

5 indlæg i dette emne

Efter vi er flyttet til Sjælland går der jo naturligt lidt længere imellem at Sebastian ser sin familie end da vi boede lige ved siden af dem.

Men hvor tit tror i barnet skal være sammen med sine familiemedlemmer for ikke at "glemme" dem?

Der sker jo en masse lige i den alder - og jeg tænker lidt at måske alt det nye de lærer kan blokere lidt for erindringen om hvem ham onkel kaj nu lige var, hvis der er gået mere end en måneds tid mellem besøgene?

Tror i de kan glemme fx en af bedsteforældrene, hvis de nu ikke har set hinanden i flere måneder, hvis de allerede har fået et godt forhold til hinanden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tror de glemmer forholdsvist hurtigt eller de skubber det ihvertilfælde i baggrunden, hvis jeg var dig ville jeg have billeder af de vigtiste familiemedlemmer i rammer på hans værelse, så kan i kigge på dem og snakke om bedstemor og bedstefar sammen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her ser Silke ikke sin morfar så tit - de har passet hende sidst midt i januar. Han stopper forbi engang i mellem i 5-10 min (2 gange om mdr) og der får han da smil og kram :) Men ellers er der jo skype???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lavet en fotobog hos en af de der der gør det på nettet. Deri er der bilelder af den nærmeste familie. Så læser vi bogen sammen og snakker om hvem de er. Den er god, fordi man så også kan have den med sig, og lavet i sådan noget tykt glanspap-halløj, så den kan tåle at blive kikket i igen og igen.

Jeg ved ikke hvor lang tid der går før de glemmer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der kan sagtens gå et par måneder i mellem sofie ser sine bedsteforældre. Når hun så ser dem igen, kan hun godt virker sådan lidt "hmmm hvem er du og er du ok". Hun spiller dog altid lidt kostbar og har altid gjort det :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER