Nitzen1987

Hvilke forventninger har I når i sender ansøgninger

13 indlæg i dette emne

Jeg sendte i sidste uge to uopfordrede ansøgninger. Inden for få dage efter afsendelsen modtog jeg en bekræftigelse på at mine ansøgninger var nået frem. For to uger siden sendte jeg en ansøgning på opfordring af et stillingsoplag med sidste ansøgningsfrist den 31. marts. Har endnu ikke hørt noget fra den arbejdsplads, hvilket jeg synes er lidt underligt :unsure så overvejer muligheden for om mit brev er blevet væk i posten..... :unsure

Ville I forvente en tilbagemelding af den ene eller den anden slags, når I sender jobansøgninger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg forventer altid at få en eller anden tilbagemelding. Og fik det faktisk også fra alle de jobs (16 stk.) jeg søgte i denne omgang.

Synes der er en del der er begyndt at benytte sig af at skrive tak for ansøgningen, og hvis man ikke hører noget inden den og den dato, så er man ikke kommet i betragtning. Det synes jeg er super, for så ved man hvornår man skal have hørt noget, og samtidig slipper firmaet for at skive til alle 400 ansøgere en gang til...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min forventning er, at man får et svar enten at man ikke er blandt dem, som de kalder til samtale eller at de ønsker at se en til samtale, og jeg vil forvente et svar fra dem senest en måned efter sidste ansøgnings frist. Men jeg har oplevet, at der er nogle, som man slet ikke høre fra, og det synes jeg faktisk ikke af jobgiveren kan være bekendt, for man bruger tid på, at lave den rette ansøgning til netop jobbet. Men jeg er ikke selv for god til at ringe og spørge efter svar...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg forventer en tilbagemelding, men jeg ved også at det ikke er alle der giver det.

Da jeg skrev en uopfordret ansøgning sluttede jeg af med at skrive at jeg ville kontakte dem i løbet af den kommende uge.

Min mand ringer konsekvent til 'dem' 3 dage efter fristens udløb hvis ikke han har hørt noget inden da.

For noget tid siden var der en annonce i vores lokale avis, at de som havde søgt job på xxx og ikke havde hørt fra dem havde fået afslag da de havde modtaget over 1000 ansøgninger :blink

Konkurrencen er hård for tiden og arbejdsgiverne modtager adskillige ansøgninger konstant - så man er nok nødt til selv at gøre en ekstra indsats i forhold til bare at få et svar...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når det er en uopfordret vil jeg ikke forvente noget da det er en ekstra last man ligger på arbejdsgiveren uden de har noget at skulle have sagt

Men held og lykke med søgningen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu hvor min mand går ledig og sender et hav af ansøgninger afsted, så ved jeg at man i dagens DK ikke ska forvente at få et svar tilbage fra dem.

Tit er der gået op til en md før han hørte fra dem og blot fik af vide at han ikke var taget i betragtning. Men jeg tror at det kommer an på det pågældende sted.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, det mindste man kan gøre som arbejdsgiver er at sende en e-mail. Det tager 2 minutter og koster ikke porto.

Men der er også en del, som jeg ikke har hørt fra, og det synes jeg ikke, man kan være bekendt. En jobsøgende bruger jo lang tid på at skrive en ansøgning, og så er det mindste da et lille "tak for din ansøgning".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forventer ikke en disse mere, for efter et godt stykke over 100 ansøgninger sendt, og kun svar på omkring de 10, så gider jeg slet ikke spilde min tid med at forvente noget som helst :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber, men forventer ikke at få et svar..

Min veninde har lige søgt en pædagogstilling hvor de havde fået over 1500 ansøgninger :o Der kan jeg godt se det bliver pænt mange penge i frimærker, hvis de skal sende til alle, så der må de sorterer..

Nu er det godt nok længe siden jeg sidst har sendt en ansøgning, men de gange hvor jeg har gjort det sidst har jeg søgt på deres mailadresse.. Synes der er mange steder man skal sende via mail og når det bliver gjort på den måde forventer jeg svar tilbage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forventer ikke en disse mere, for efter et godt stykke over 100 ansøgninger sendt, og kun svar på omkring de 10, så gider jeg slet ikke spilde min tid med at forvente noget som helst :blush

Det samme glæder for mig <_<

Knus Susanne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville forvente at få et skriftligt afslag med post eller email, men efter at have læst svarene i denne tråd, kun jeg godt forstå, hvis nogle firmaer føler de får så mange ansøgninger, at de ikke har ressourcer til at sende afslag til alle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For et par år siden sendte jeg en ansøgning til et firma. De skrev et brev (!) til mig efter et par uger at de havde fået 1.200 ansøgninger, så der ville gå lidt tid før de havde læst alle ansøgningerne igennem.

En måneds tid efter fik jeg endnu et brev, desværre med et afslag. Men også denne gang et super fint brev, med lang forklaring om hvorfor de havde valgt den person de havde valgt. DEM tog jeg godt nok hatten af for! Tænk at sende 1.200 breve 2 gange!

Jeg sender forresten altid ansøgninger pr. mail. Mener også alle de svar jeg har fået retur er kommet på mail.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg modtog svar retur på mail i går - desværre med et afslag - de havde haft over 250 ansøgere :o men det er jo nok sådan vilkårene bliver her de næste par år <_< indtil DK's økonomi vender og den ældre generation går på efterløn og pension....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER