tinapingvin

Hjælp til stimulering af 3 årig datter

6 indlæg i dette emne

Hej tøser og mænd :)

Vi har en datter der er meget hårdt udsat i børnehaven. Hun bliver mobbet og sidder ofte alene når vi henter hende og laver noget for sig selv. Der er specielt en dreng der mobber hende og sidste gang resulterede det i en blå hage med hudafskrabning og en flækket læbe.Men sagen er den at vi mangler hjælp herhjemme til at stimulere hende så hendes hverdag kan fungere. Hun er meget dygtig til tal, bogstaver, kan stave og skrive, kan modsætninger, er godt til at huske og tænker abstrakt.

MEN vi er ikke så kreative til at finde på noget. Hun kan koncentrere sig længe om perler og at male, men hvordan kan vi kombinere det med hun kan alle de ting?

Vi har:

-lavet puslespil med hende

-stavet med hende

-spillet vendespil

-lavet perler i form af halskæder og perleplader

-skrevet på tavle

-farvelagt kopier

-ladet hende spille computer siden hun var 2 år og 10 mdr, men det interesserer hende ikke mer

Der er så meget mere, men vi har bare brug for nogle kreative hoveder som kan hjælpe os lidt i form af lege hvor det indebærer alt det hun er god til og evt. noget nyt????

Vi har SP indeover fordi hun ikke bliver ordentlig stimuleret i BH og det er efterhånden et problem da hun bliver mere og mere asocial dernede. Herhjemme er hun den mest kærlige pige og meget opmærksom, men også meget meget følsom. Hvis der er noget der koster penge tager vi det med, bare hun har det godt.

Jeg er så bange for vi gør noget forkert i forhold til hende og er så bange for at fejle som forælder og hun vil få det så svært. Hun er super intelligent, men det er så svært at vide hvad der skal til. Så kom endelig med jeres bud på hvad der kunne være godt :)

Tusind tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ville det være en ide at lave en aftale med én af de andre forældre at hun får besøg af én af de andre piger fra børnehaven og så i laver noget kreativt med dem?

- Så vil hun langsomt få opbygget et socialt forhold til én fra børnehaven og langsomt få opbygget tillidsbånd den vej igennem..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville det være en ide at lave en aftale med én af de andre forældre at hun får besøg af én af de andre piger fra børnehaven og så i laver noget kreativt med dem?

- Så vil hun langsomt få opbygget et socialt forhold til én fra børnehaven og langsomt få opbygget tillidsbånd den vej igennem..

Det gør vi engang imellem. Men det er ikke fordi hun ikke ved hvordan hun skal begå sig blandt andre børn, for det går rigtig fint, men de afviser hende. Hvorfor ved jeg ikke, men man kan jo ikke tvinge børn til at lege sammen.

Vi går til svømning hver torsdag og der er hun også sammen med en masse børn, og hun elsker det min prinsesse :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker lidt, at der må findes information/grupper/fora på nettet for (forældre med) meget intelligente børn. Måske er det et sted at søge efter ideer og info?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tænker altså også at i måske skal overveje at skifte børnehave, fordi hun har jo også behov for at det virker socialt, og ja evt bygge noget op med en af de andre børn, invitere hjem og lave noget, spørg evt i børnehaven, hvem hun evt. virker bedst med (evt hvem dernede der kan nogle af de samme ting)

Din datter virker jo til at kunne en hel masse for hendes alder! Jeg synes det er super fint du gerne vil stimulere dit barn, fordi hun mangler det, men det sociale skal jo helst med.

Du siger at hun virker godt social ? jeg ved der konsekvent er en pige, min datter ikke gider i børnehaven, men det er mest fordi den pågældende er lidt vild, og meget påtrængende socialt, hun nærmest kaster sig over min datter når jeg aflevere hende, og det synes Anna sku ikke om! Det er ikke fordi at denne pige virker til at have nogle sociale problemer sådan ellers, men hendes forældre har også et godt netværk, med nogle af de andre forældre...

Så snak med pædagogerne dernede, de må jo vide hvorfor de andre børn fravælger at lege med din datter, eller ja ligefrem mobber hende, og find ud af hvad i kan gøre for at det bliver bedre, det ville jeg synes var vigtigst i dette tilfælde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lære hende at spille et instrument?? gå på musikskole for børn? Hun er jo bragende dygtig intellektuelt, men får hun brugt sin krop også? - gå til børnegymnastik måske - eller lave forhindringsbaner derhjemme. evt finde undervisningsmateriale for børnehaveklasse (eller over?) og se om det kan bruges. lave mad sammen med hende. Lad hende selv skrive indkøbsliste, være med til at handle ind og lave maden - giv hende en fast maddag?

ved ikke om det er til hjælp

jeg ville også overveje at flytte børnehave - det er ikke rart at blive moppet og slet ikke hvis det blir voldsomt og gi´r flækkede læber.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER