shiba

Aberøv

14 indlæg i dette emne

Når Uffe får rød numse (her kalder vi det aberøv), svier det helt vildt på ham og det gør rigtig ondt. Så ondt, at han umuligt vil og kan ligge stille, når han så bliver skiftet. Det er jo især når han har aff. flere gange om dagen, at problemet opstår.

Vi bruger som behandling kartoffelmel og zinksalve, men er der andre gode husråd?

Jeg bruger vatrondeller til at vaske ham ren når det er værst, men er der andet der er bedre, og endnu mere skånsomt? Har hørt at kogte bomuldsklude skulle være godt, men virker det?

Han får oftest lov til også at komme i bad om aftenen, for det vil han gerne og så bliver han jo vasket der automatisk, men det ville være rart med nogle gode råd til i løbet af dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sværger til Melissas arnikasalve

Og hvad er det så? Det har jeg ikke hørt om? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak for link...det ser ret interessant ud. Det vil jeg prøve. Ved du, om man kan købe det i alm. butikker?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for link...det ser ret interessant ud. Det vil jeg prøve. Ved du, om man kan købe det i alm. butikker?

Ja Matas har det bla., men til en meget dyrere pris. Jeg plejer, at købe det online ca. 6 bøtter af gangen (fragtfrit pga. totalprisen), da vi bruger det til alle slags skrammer. Kan dog ikke huske i farten hvorhenne jeg shoppede sidst :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi brugte kolde kogte vådbleer (stofbleer der er lagt i kogende vand, blir kølet af og lagt ind på numsen mellem ble og numse), vi brugte lidt forskellige zinksalver, vi brugte i en overgang stofbleer, vi havde lange pauser med bar numse og vi gjorde hvad som helst og havde sundhedsplejsken hen over, indtil hun sagde at Weleda zinksalve er den eneste zinksalve der har en dokumenteret forbyggende effekt, også var det weleda zinksalve ved HVERT bleskift også når hun ikke var rød, idag er det kun i vuggestuen de bruger salve hvergang, men hun har kun haft skyggen af røde pletter når hun har fået tænder siden...

dog er der nogen der ikke vil bruge weleda zinksalve fordi den indeholder aromatiske olier, men det er det eneste der har virket på Anna...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi brugte kolde kogte vådbleer (stofbleer der er lagt i kogende vand, blir kølet af og lagt ind på numsen mellem ble og numse), vi brugte lidt forskellige zinksalver, vi brugte i en overgang stofbleer, vi havde lange pauser med bar numse og vi gjorde hvad som helst og havde sundhedsplejsken hen over, indtil hun sagde at Weleda zinksalve er den eneste zinksalve der har en dokumenteret forbyggende effekt, også var det weleda zinksalve ved HVERT bleskift også når hun ikke var rød, idag er det kun i vuggestuen de bruger salve hvergang, men hun har kun haft skyggen af røde pletter når hun har fået tænder siden...

dog er der nogen der ikke vil bruge weleda zinksalve fordi den indeholder aromatiske olier, men det er det eneste der har virket på Anna...

Tak for svar.

Det er også den zink salve vi bruger, og den virker også. Men når røven er meget rød, så svier det så meget på ham, at han vrider sig osv, og så er det ikke til at få smurt ordentligt :( indtil videre er det kun kartoffelmel der har hjulpet, når den bliver så rød.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg tjekket, hvor jeg købte salven. Lige her KLIK Billig fragt og ellers fri fragt ved køb over 295 kr.

Pøj pøj med numsen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi køber tjæresalve på apoteket som er det eneste der virker på Emilie....og det virker så også! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger kogt bomuldsklude (som en længere oppe nævner), og så med Bituminol salve (tjæresalve) som kan købes på apoteket.

I skal være opmærksomme på at der ikke går svamp i området, da huden er mere modtagelig for bakterier. Iøvrigt kan det anbefales at lufte måsen så meget som muligt, også selvom man skal tørre lidt tis op hist og pist (er dog nemmest at praktisere om sommeren og når man IKKE har gulvtæppe på :lolhit ).

Bemærk at tjæresalve ikke må anvendes hvis huden er i stykker/der er hul på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger kogt bomuldsklude (som en længere oppe nævner), og så med Bituminol salve (tjæresalve) som kan købes på apoteket.

I skal være opmærksomme på at der ikke går svamp i området, da huden er mere modtagelig for bakterier. Iøvrigt kan det anbefales at lufte måsen så meget som muligt, også selvom man skal tørre lidt tis op hist og pist (er dog nemmest at praktisere om sommeren og når man IKKE har gulvtæppe på :lolhit ).

Bemærk at tjæresalve ikke må anvendes hvis huden er i stykker/der er hul på.

Tjæresalven er ikke løsningen så, for det er når der sådan næsten er hul, at problemet er værst, for det er der det svier meget.

Vi praktiserer meget bar-aberøvskonceptet :lol Og ja det er rigtigt godt med luft. Vi har ikke gulvtæppe, så det er ikke noget problem med skvattisseri :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg tjekket, hvor jeg købte salven. Lige her KLIK Billig fragt og ellers fri fragt ved køb over 295 kr.

Pøj pøj med numsen.

Tak for det...det vil jeg prøve :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for det...det vil jeg prøve :loveshower

Super :) Er spændt på at høre, hvad du synes. Jeg skal snart have nye forsyninger ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER