Susanne

Et lille tip

17 indlæg i dette emne

Min storesøsters veninde har skrevet en bog - og den er blevet rigtig godt modtaget. Hun hedder Tine Tholander og bogen hedder “Din komplette, helt uundværlige, stærkt beroligende og fuldstændig ærlige mor-manual”.

"Alle nybagte mødre har stået der – med mørbanket krop, et svulmende stolt moderhjerte og hovedet fyldt med tvivl og forvirrende tanker. Den første tid melder spørgsmålet sig flere gange dagligt: ”Hvorfor er der ikke nogen, der har sagt, at det ville være sådan her?”. Og det er netop det, Din komplette, helt uundværlige, stærkt beroligende og vældig vigtige mor-manual vil gøre: Sige det, som det er!

Når du er nybagt mor handler alt pludselig om baby. Det gør bogen her ikke – den handler KUN om dig – og om alt det nye, der sker med dig, med din krop og ikke mindst: med dine sindssygt mange hormoner. Og den er skrevet af en kvinde, der ved, hvad hun taler om; som selv har stået der i nattøj kl. 16 og undret sig over, hvor dagen (og natten!) lige blev af."

Læs mere her og en anmeldelse her

Jeg skal helt sikkert læse den når jeg forhåbentlig en dag nærmer mig moderskab :rolleyes

Nu er tippet givet videre... Og man kan evt. også følge hende på www.tinetholander.dk hvor hun blandt andet blogger om det at være mor, på en meget ærlig og befriende direkte måde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den lyder da som den perfekte gave til vordende mødre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor fedt, at din søster har fået udgivet sin bog, tillykke med det :-)

Nu er det jo over for mig, med at få børn, men ellers havde det da lige været noget for mig :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det skal jeg helt sikkert huske på det der :) tak for tippet Susanne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor fedt, at din søster har fået udgivet sin bog, tillykke med det :-)

Nu er det jo over for mig, med at få børn, men ellers havde det da lige været noget for mig :balloon

Hihi - det er nu ikke min søster, men min søsters bedste veninde ;)

Men derfor er jeg nu ret sikker på den er god alligevel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige læst lidt på hendes blog.. hun skriver super godt. den bog skal jeg da helt sikkert huske når jeg (forhåbelig snart) bliver gravid.

Mange tak for tippet :sc

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige bestilt bogen, så venter spændt på den kommer om nogen dage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige bestilt bogen, så venter spændt på den kommer om nogen dage :)

Sejt! :)

Så må du jo lige huske at skrive hvad du synes!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den tror jeg da også at jeg skal have fat i, når en gang vi er så heldige at blive gravide igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt! :)

Så må du jo lige huske at skrive hvad du synes!

Det skal jeg gøre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder helt sikkert spændende :)

Kan du også anbefale hendes blog? Er der en form for teasers til bogen i bloggen? :balloons

Tak for tippet! ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg læst bogen og selvom jeg ikke er mor endnu så synes jeg den er rigtig god og har givet nogen tænker. Jeg vil helt sikkert også komme til at bruge den når den lille kommer for der er en del gode råd i. Der er en del gentagelser i, men det gør egentlig ikke noget synes jeg. Den er skrevet ærligt og kommer med forfatterends egen historie, eksperternes råd og udsagn fra forskellige mødre til børn i forskellige aldre, og det er ikke den lyserøde version der bliver givet.

Hendes blog er også meget god at følge. Hun skriver ikke særlig meget om bogen, men om helt alm. hverdags ting der sker i hendes hverdag. Bl.a. det at flytte fra Østerbro til Rødovre og følelserne omkring det, hvordan hendes datters dag har været og evt. frustrationer hun oplever, både som mor men også som "alm." kvinde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg læst bogen og selvom jeg ikke er mor endnu så synes jeg den er rigtig god og har givet nogen tænker. Jeg vil helt sikkert også komme til at bruge den når den lille kommer for der er en del gode råd i. Der er en del gentagelser i, men det gør egentlig ikke noget synes jeg. Den er skrevet ærligt og kommer med forfatterends egen historie, eksperternes råd og udsagn fra forskellige mødre til børn i forskellige aldre, og det er ikke den lyserøde version der bliver givet.

Hendes blog er også meget god at følge. Hun skriver ikke særlig meget om bogen, men om helt alm. hverdags ting der sker i hendes hverdag. Bl.a. det at flytte fra Østerbro til Rødovre og følelserne omkring det, hvordan hendes datters dag har været og evt. frustrationer hun oplever, både som mor men også som "alm." kvinde.

Skønt, at du har kastet din mening herind! Jeg tror jeg får den af min søster i fødselsdagsgave i næste uge (eller måske af Tine selv, hvem ved...), så jeg tror jeg venter med at købe den :rolleyes

Jeg skal give din anmeldelse videre - jeg er sikker på hun rigtig gerne vil høre feedback fra kvinder som IKKE er hendes veninder og/eller bekendte ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt, at du har kastet din mening herind! Jeg tror jeg får den af min søster i fødselsdagsgave i næste uge (eller måske af Tine selv, hvem ved...), så jeg tror jeg venter med at købe den :rolleyes

Jeg skal give din anmeldelse videre - jeg er sikker på hun rigtig gerne vil høre feedback fra kvinder som IKKE er hendes veninder og/eller bekendte ;)

Det må du meget gerne :) Jeg synes det er fedt hun har skrevet den. Jeg har også anbefalet den til et par andre veninder, der også er 1. gangs-mødre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hermed videregivet feedback til Tine og hun blev meget glad :)

Og denne nyligt skrevne anmeldelse kan vel næppe gøre hendes humør værre ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hermed videregivet feedback til Tine og hun blev meget glad :)

Og denne nyligt skrevne anmeldelse kan vel næppe gøre hendes humør værre ;)

Nej det må man da sige er en flot anmeldelse...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da helt klart spændende. Den må jeg prøve at læse en dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER