dhg

? om puregon

13 indlæg i dette emne

Jeg har lige snakket med OUH og skal begynde på Puregon i morgen.

Jeg syndes hun snakket om at jeg skulle have 50 enheder om dagen ind til d. 10.4 hvor jeg skal over og scannes.

kan det passe med 50 enheder..??

Jeg har lige været inde på medicin priser og kigge på prisen om kan ikke rigtig finde ud af hvad det koster...??

jeg er i gruppe 5 nu, ville det kunne betale sig at skifte til gruppe 1..??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har lige snakket med OUH og skal begynde på Puregon i morgen.

Jeg syndes hun snakket om at jeg skulle have 50 enheder om dagen ind til d. 10.4 hvor jeg skal over og scannes.

kan det passe med 50 enheder..??

Jeg har lige været inde på medicin priser og kigge på prisen om kan ikke rigtig finde ud af hvad det koster...??

jeg er i gruppe 5 nu, ville det kunne betale sig at skifte til gruppe 1..??

Her er priserne.

inj.væske 50 IE 1 x 0,5 ml 234,00

Recept inj.væske 100 IE 1 x 0,5 ml 447,80

Recept inj.væske 300 IE 1 stk. (0,36 ml) 1.289,55

Recept inj.væske 300 IE 1 stk. (0,36 ml) (Orifarm) 1.180,00

Recept inj.væske 300 IE 1 stk.(0,36ml)(Abacus) 1.170,45

Recept inj.væske 600 IE 1 stk. a 0,72 ml 2.535,85

Det ville sige at det koster dig 234 kr pr dag at være på homoner når du skal have 50 IE om dagen. Så evt 2 kasser a 600 IE skal du bruge i dit forløb evt. mere hvis dine æg ikke vokser.

Det med dosis er meget forskelligt så man kan ikke sige om noget er rigtigt det er hvad der er bedst for dig. Jeg fik selv 300 IE hver dag efer jeg opstartede med 150 IE. Men har også PCO.

Ja det kan betales at være i nr 1 da du får det 100% tilbage.. Men kan ikke huske om du kan skifte nu eller om skal stå der et år inden de dækker...Men slå op på danamrks hjemmeside eller skriv og spørg dem.

Krydser for de sidste kg kommer af så i kan komme igang..

:bd :bd :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for det svar.

det er 50 enheder jeg skal have om dagen.

jeg fandet også en pris på det, og det er den til 2535 kr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for det svar.

det er 50 enheder jeg skal have om dagen.

jeg fandet også en pris på det, og det er den til 2535 kr.

Det passer på en 600 IE. Husk at hvis du køber ved det lokale apotek går der ca en dag inden de har medicinen. Men hvis det er et sted dit behandlings sted har en aftale med har de det. Husk også at evt. kopimedicin er forbudt..det er det ihvertfald i skive. plus man faktisk intet sparer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken behandling skal du igennem ?? Da vi skulle have IUI forsøg skulle jeg også kun have 50 EI, hvor da jeg skulle igennem IVF blev den sat op til 200 EI :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det passer på en 600 IE. Husk at hvis du køber ved det lokale apotek går der ca en dag inden de har medicinen. Men hvis det er et sted dit behandlings sted har en aftale med har de det. Husk også at evt. kopimedicin er forbudt..det er det ihvertfald i skive. plus man faktisk intet sparer..

Jeg ringet på apoteket i går, og de hade ikke medicin, men kan hente det i dag kl. 9 når de åben.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken behandling skal du igennem ?? Da vi skulle have IUI forsøg skulle jeg også kun have 50 EI, hvor da jeg skulle igennem IVF blev den sat op til 200 EI :)

homoner og :hump

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

homoner og :hump

Så er det nok derfor du ikke skal have flere enheder :) Jeg fik som sagt kun de 50, da jeg helst ikke måtte danne mere end 1 æg :) Ved IVF eller ICSI skal man jo danne mange flere æg og det er derfor i nogle tilfælde man skal have flere enheder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg lige snakket med OUH igen, jeg skal stikke mig selv i aften kl. 17.00 ca.

Hold da op hvor jeg bare er navøs for at skulle stikke i mig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg lige snakket med OUH igen, jeg skal stikke mig selv i aften kl. 17.00 ca.

Hold da op hvor jeg bare er navøs for at skulle stikke i mig selv.

Kan godt forstår din frustration ang. i aften - jeg var selv et nervevrag første gang jeg skulle stikke mig, men jeg skulle også stikke mig med en rigtig sprøjte. Har du fået dig sådan en puregon pen for så er det ikke særlig slemt :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstår din frustration ang. i aften - jeg var selv et nervevrag første gang jeg skulle stikke mig, men jeg skulle også stikke mig med en rigtig sprøjte. Har du fået dig sådan en puregon pen for så er det ikke særlig slemt :blush

Ja sådan en har jeg fået i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg stukken mig for første gang.

Hold da op hvor jeg dog bare sad længe og kigge på den pen.

Overvejet om det nu var det hele vejer og om vi ikke bare skulle stoppem det hele med det samme.

Det endet med at jeg måtte ringe til en jeg keder som lige har været det samme igemmen, så hun kunne stytte mig, mens jeg stak i mig selv.

Nu er det over for i dag, så tager en ny dag i morgne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig flot klare og det mener jeg virkelig. Du skulle ha set mig aller første gang jeg skulle stikke mig. Prøvede at tage tilløb med sprøjten rigtig mange gange, men fortrød lige inden maveskinet. Blev faktisk så dårlig over tanken om at stikke mig at mit hovede endte med at snurre så meget at jeg måtte sætte mig ned med hoved mellem benene for ikke at besvime. da jeg enlig fik stukket mig var jeg bare så lettet og for hver dag der gik med stikkeriet blev det nemmer og nemmer.

Og tro mig hvert et stik er det hele værd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER