smiley30

Hvor meget/hvor lidt tøj til mor og baby skal medbringes

3 indlæg i dette emne

Hej,

jeg er kommet i tvivl efter at have læst på Viborg sygehus hjemmeside for gravide.... Hvor meget og hvor lidt skal man medbringe af tøj til mor og baby, hvis der sku ske at være overnatninger på sygehuset? Kan man låne hospitalstøj til mor og barn eller skal man selv medbringe alt tøj???

Smiley30

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Da jeg fødte min datter for 3 år siden, havde jeg en enkelt overnatning på patienthotellet. Jeg mener at mor skal have eget tøj med, men tror altså nok at der var tøj til min datter. Hun fik først sit eget på da vi skulle hjem ;)

Fandt lige det her på Viborg Sygehus' hjemmeside:

Til opholdet på patienthotellet skal du medbringe:

» toiletsager

» tøj til dig selv (du kan ikke gå i hotellets restaurant i

hospitalstøj eller morgenkåbe)

» eventuelt tøj til barnet, hvis du ønsker, at det skal have

sit eget tøj på

Patienthotellet sørger for:

» hygiejnebind til mor

» trusser til mor

» bleer til barnet

» hospitalstøj til barnet

» sengelinned og håndklæder til forældre og barn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg fødte vores første barn for 3 år siden havde jeg en overnatning på hospitalet. Både min søn og jeg brugte vores medbragte tøj. Jeg var bare rigtig ked af det jeg havde med. For det første havde jeg taget en størrelse 74 med til vores søn (aaalt for stort men jeg vidste jo ikke hvor små babyer var) og jeg havde kun taget natbukser og en t-shirt med til mig selv. Da vi fik mange gæster på besøg på hospitalet ville jeg faktisk gerne se lidt pæn ud. Så denne gang vil jeg pakke lidt tøj jeg også kan se lidt smart ud i (regner dog ikke med at skulle overnatte igen) og så en lidt mindre størrelse. ;-) Derudover skal man jo også huske rent t øj til faren!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER