Morpige

ak lille dilemma

13 indlæg i dette emne

Min storesøster har inviteret os til 18 års fødselsdag ved hendes søn. Men på den dag kommer min kusine fra Sjælland, som jeg glæder mig vildt til at se. Det er første gang hun besøger os med hendes familie og muligheden kommer ikke til at ské igen indenfor nogle år. Det har været aftalt i flere måneder med hende.

Og jeg er ikke i tvivl om at jeg Aller aller aller helst vil have besøg af min kusine med fam.

MEN! Min storesøster vil helt sikkert blive meget meget ked af at vi ikke kan komme den dag og uden tvivl vil hun mene (uden at sige det) at vi har nedprioriteret hende/dem til fordel for en aftale af mindre vigtighed.

SÅ har jeg har et dilemma. Skal jeg behage min søster? eller skrive til hende at kusinen kommer, eller skrive at vi er inviteret et andet sted hen (selvom det ikke passer, men det gør at hun ikke vil føle sig nedprioriteret)

Hvad synes I?

(ps. jeg har aldrig haft så meget med min søsters børn at gøre, hvilket naturligvis er synd. Men de siger mig ikke så meget)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

For mig, er det meget nemt: Du skal selvfølgelig have besøget af din kusine, og så er det bare rigtig ærgerligt med din søster!

For mig er det som udgangspunkt "første aftale, der gælder". Så hvis du nu havde aftale om at du skulle til fødselsdag før kusinen kom, så var det noget andet. Men nu havde du jo aftalen med kusinen først, og så synes jeg faktisk ikke, at du kan være bekendt at aflyse med hende. Uanset hvad din søster føler, så ville en aflysning med kusinen jo være en KLAR nedprioritering af kusinen...

Derudover er det jo kusinen, du helst vil se. :) Og hvis du ikke har så meget at gøre med din søsters børn alligevel, så tror jeg ikke at den unge mand bliver så frygteligt ked af, at du ikke kommer. (Han vil sikkert hellere ud med vennerne anyways. ;)) Hvis det nu var sådan at din nevø var blevet SØNDERKNUST over at hans højtelskede moster, der nærmest også var hans bedste ven, ikke kom, så synes jeg måske, at der var grobund, for at du snakkede med din kusine om at du måske var nødt til at aflyse. Men at aflyse for din søsters skyld, det synes jeg ville være synd. Det er trods alt hendes søns dag, og ikke hendes...

Om du så skal sige sandheden eller stikke en hvid løgn, det er nok lidt efter, hvad du mener, at du kan slippe afsted med og hvad du har det bedst med. Jeg tænker lidt, at "man kommer længst med sandheden", og at det i mine øjne ikke er så frygtelig en sandhed - det er jo reelt nok, at du har en aftale med en anden, og det synes jeg at hun burde have respekt for - men hvis din søster ikke vil kunne forstå det, og hvis du er sikker på, at du ikke vil blive afsløret i at lyve (og dermed gøre det hele 100 gange værre!) så kan jeg godt forstå, hvis du vælger at skåne hendes følelser. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal helt klart forklare din søster dilemmaet og så sige at det ikke er for at nedprioritere hende, men du er nødt til at holde første aftale også fordi i ellers aldrig får dem at se.

Hav ikke dårlig samvittighed, det er livet for kort til! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak piger og Meggers det er også sådan jeg tænker.

Ja Mette, men jeg tror bare forklaringer gør det værre.

Jeg tror jeg skriver følgende:

Hej L.

Stort Tillykke med K.. Men jeg er virkelig ked af at vi ikke kan komme. Vi får besøg fra Sjælland den dag og det kan ikke ændres.

Men jeg håber at I får en rigtig dejlig dag.

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder rigtig godt!

Kan du spørge/tilføje om i kan komme dagen efter eller sådan noget? Bare så den ikke er helt lukket af?

Kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder rigtig godt!

Kan du spørge/tilføje om i kan komme dagen efter eller sådan noget? Bare så den ikke er helt lukket af?

Kram

tjo.. det kan jeg godt. Men kan jeg ikke bare sende en gave - evt. kan jeg spørge hvad han ønsker sig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det kan du også sagtens, det kan jo også være hun ikke forventer andet besøg fra dig, så en gave er fint nok....go for it :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det kan du også sagtens, det kan jo også være hun ikke forventer andet besøg fra dig, så en gave er fint nok....go for it :)

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så nu er mailen sendt :) Tak for hjælpen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hæ hæ ja nu kom jeg for sent med mit svar, men jeg er nu enige med de andre piger :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hæ hæ ja nu kom jeg for sent med mit svar, men jeg er nu enige med de andre piger :kram

:) Det er ok. Situationen er løst. Søster har svaret tilbage hvad knægten ønsker sig og at det er ærgerligt jeg ikke kan komme, men de også er sent ude og at hun rigtig gerne vil komme forbi en dag. Og så kan man jo sige at det hele falder ud sådan som jeg gerne ville have det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

når jeg står i sådan dilemma, og ingen af aftalerne kan rykkes, så holder jeg mig til den aftale der er aftalt først, også selvom den sidst kommende aftale måske er det jeg måske egenlig har mest lyst til.

Det fleste kan også godt forstå at en aftale er en aftale :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:) Det er ok. Situationen er løst. Søster har svaret tilbage hvad knægten ønsker sig og at det er ærgerligt jeg ikke kan komme, men de også er sent ude og at hun rigtig gerne vil komme forbi en dag. Og så kan man jo sige at det hele falder ud sådan som jeg gerne ville have det :)

Dejligt at du fik et positivt svar tilbage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER