Blopblop2016

Skilt, men bo i samme bolig

9 indlæg i dette emne

Hejsa

jeg ved ikke helt hvor dette indlæg passer ind, men jeg prøver. Jeg står desværre foran en skilsmisse. 
vi har besluttet (for en tid) at blive boende i Vores hus, det er et stort hus som er muligt at dele op, så vi har hver Vores afdeling med bad/toilet. Fælles køkken midt i huset og en fælles indgang med adgang til hhv. min del og hans del. Vores 3 børn kan som hidtil have deres værelser på 1. Sal. Så alt imellem mig og ham bliver opdelt, men vi beholder samme adresse.
Er der nogen der har erfaringer med sådan en ordning? 
Børnene vil primært være med mig, hvordan er reglerne i forhold til børnebidrag og børnepenge til enlige, vil jeg have ret til det når vi har same adresse? Jeg forventer ikke noget der ligner samliv, fælles spisning og fælles økonomi mv. så reelt set er det vel det samme som hvis vi boede i to boliger, eller hvad??? 
Håber der er nogen der kan hjælpe!
hilsen Blopblop2016

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Umiddelbart ville jeg ikke mene, at du kan få enlig forsøgertilskud/børnebidrag mm, da I bor på samme adresse. Hvis det havde været to separate lejligheder, så ja, men hvis det ikke er tilfældet, så står I vel som samboende? Tror jeg.

og kram til dig :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved det ikke 100%, men mit bud ville være, at det kan I ikke - da I jo deler udgifter til bolig og dermed ikke har de samme udgifter som hvis I var flyttet hver for sig.

 

Og ked af at høre om din situation :kram2:kram 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ked af at høre om jeres situation. Jeg tror bestemt heller ikke at du vil "i systemet" vil blive opfattet som "enlig", når I bor på samme adresse - så skulle det da lige være, hvis boligen kunne "deles op i to" man fik gennemført, at de var hver deres adresse a la "22A" og "22B" og den ene del blev solgt fra til den ene af jer og I så reelt ejede hver jeres bolig... Bare en tanke:)

 

Hvis du eller andre kan bruge det, faldt jeg her til morgen over denne meget ærlige fortælling om at være skilsmissebarn - af en vellykket skilsmisse. http://www.skoleogliv.dk/2017/07/21/saadan-giver-du-dit-barn-en-god-skilsmisse/ 

Tænkte, at det kan være bekræftende, at der er en god måde at gøre det på :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved godt det er en gammel post, men står lidt i samme situation blot i en stor lejlighed.

 

Er der nogen der har erfaring med skilsmisse og hustrubidrag, og ved hvordan jeg får retfærdiggjort dette ? 

 

Min ægtefælle har tjent væsentlig mere end jeg, og får det rimelig svært ved seperationen rent økonomisk udover det følsesmæssige punkt ...

 

På forhånd tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 hours ago, anetta said:

Ved godt det er en gammel post, men står lidt i samme situation blot i en stor lejlighed.

 

Er der nogen der har erfaring med skilsmisse og hustrubidrag, og ved hvordan jeg får retfærdiggjort dette ? 

 

Min ægtefælle har tjent væsentlig mere end jeg, og får det rimelig svært ved seperationen rent økonomisk udover det følsesmæssige punkt ...

 

På forhånd tak :)

Jeg tænker først og fremmest at der kunne være en god ting at inddrage en advokat for god ordens skyld :) 

 

som jeg husker det skal man ha’ været gift i mindst x antal år før hustrubidrag overhovedet er aktuelt. 
 

er der en deadline på hvornår en af jer eller begge flytter? Kunne bestemt ikke forestille mig fortsat at have boet sammen med min x mand dengang ><

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 7/10/2020 at 7:39 PM, DITWIH said:

Jeg tænker først og fremmest at der kunne være en god ting at inddrage en advokat for god ordens skyld :) 

 

som jeg husker det skal man ha’ været gift i mindst x antal år før hustrubidrag overhovedet er aktuelt. 
 

er der en deadline på hvornår en af jer eller begge flytter? Kunne bestemt ikke forestille mig fortsat at have boet sammen med min x mand dengang ><

 

Ja jeg flytter om maximum 1½ måned... og du har helt ret det er bestemt ikke en optimal situation.

 

jeg føler slet ikke jeg er hjemme, og er nærmest stresset af at være under samme tag.. men heldigvis er det kun midlertidigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 13/7/2020 at 0:33 PM, anetta said:

 

Ja jeg flytter om maximum 1½ måned... og du har helt ret det er bestemt ikke en optimal situation.

 

jeg føler slet ikke jeg er hjemme, og er nærmest stresset af at være under samme tag.. men heldigvis er det kun midlertidigt.

Nej det kunne jeg bestemt godt forestille mig :( Stort kram! 

Det er ikke muligt at låne en sofa ved familie eller venner indtil at du skal flytte, blot for at spare dig for en masse stress? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Generelt kan det virkelig tage lang tid, så hvis du vil finde nogle gode andelsboliger, så kig på ventelister til andelsboliger for at finde visse køer til den rigtige bolig, som jeg synes, det er ganske praktisk og god. Du kan dog altid finde noget andet på internettet, da jeg synes, det vil være praktisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER