Tumlepigen

Hvor varmt tøj til sommerbørn?

7 indlæg i dette emne

Vi venter barn i starten af juni. Jeg er meget i tvivl om, hvor meget varmt tøj lillepigen har brug for... Det kan jo både være 30 grader og 10 grader i hendes første måneder, og især hvis man er ude om aftenen kan det jo hurtigt blive koldt. Jeg har forstået, at de helt små har meget svært ved at regulere varmen selv, så jeg tænker, at der er behov for en eller anden form for varmt overtøj, men hvad? Jeg forestiller mig ikke en rigtig jakke, men en eller anden form for varm trøje a la fleece, eller skal det hellere være en heldragt? Og hvad med om det er lavet i rent bomuld eller evt. polyester - er sidstnævnte ikke for varmt?

Kom med jeres gode tips og ideer - de vil blive værdsat :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hejsa...

Vi venter en lille prinsessei starten af juli, har tænkt på det samme, så er lige med på en kigger :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har et julibarn og det år var der hedebølge.

Han havde for det meste kun ble, body og strømper på for alt andet var for varmt.

Husk på at den lille ikke må være i direkte sol det første år og nok også være for lille til bare at ligge på græsplænene (der jo er koldere end luften). Den lille vil højst sandsynlig bo i sin barnevogn når i er ude - og så sover de jo også det meste af tiden (regner ikke med at jeres får kolik ;))

Det jeg ville investere i ville være bodyer - både korte og lange ærmer.

Heldragter (kan også bruges som natdragter, og med strømpebukser og langærmet body under er den varm mens på en varm dag skal der kun være ble under)

Strømpebukser. Kan bruges under heldragten på kolde dage og på halvlune dage vil det være nok med strømpebukser + langærmet body.

På meget varme dage er det nok med kortærmet body - eller bare en ble og en stofble over sig når de sover i barnevognen (husk der er varmere i vognen end udenfor - også selvom den står i skyggen).

Overtøj til sådan en lille en ville jeg ikke købe. Der er jo dynen i vognen man lige kan tage omkring den lille hvis det er lidt køligt og den skal op / bæres et andet sted hen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Chloe blev født i Juli måned - midt i en hedebølge..

Vi brugte kun dragter og kort ærmede bodyer den første tid.

Mener først det var sidst september at vi tog fleece køredragten i brug.

Eller fik hun en fin lille hoodie og en hue på, når vi skulle noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har et anstrengt forhold til fleece til børn så ville gå efter noget andet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har et anstrengt forhold til fleece til børn så ville gå efter noget andet :)

Hvorfor?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

brugte kun kortærmede bodyer til at starte med, det var også hedebølge da Anna blev født, og hun fik desværre mave problemer så ville kun ligge i armen hos mig, så hun fik en body på, fordi at det var for varmt for hende, at hun lå direkte mod min hud, men havde hun ligget mere i barnevognen, så havde en ble været mere end rigeligt, jeg følte mig faktisk lidt snydt var ikke meget vi fik brugt de første par størrelser af ;)

Jeg havde 3 meget fine tynde uld/silke bodystockinger og det var simpelthen hittet :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER