Engleraab

P-pille stop, uddannelse og ønsket om et barn :-)

31 indlæg i dette emne

Hej alle sammen :-)

Jeg er ny herinde, så I må bære over med mig, hvis der allerede skulle være oprettet et lignende emne. 

Min kæreste og jeg er for ganske nyligt blevet enige om, at jeg skulle kyle mine p-piller af h til..

 

Så pt er status, at jeg lige har lagt mine p-piller på hylden (efter MANGE års indtagelse) og nu er spændt på, om jeg vil mærke forandringer.

Er der nogle der vil dele sine erfaringer med et p-pille stop? Gik der længe inden I oplevede en nogenlunde "normal" cyklus og havde I andre former for bivirkninger?

Jeg er rigtig nysgerrig omkring, hvor hurtigt eller hvor længe der gik for jer, inden I blev gravide :-) 

 

Samtidigt, så kunne jeg også godt tænke mig at høre om folks erfaringer med, at blive gravide under et studiet. 

Har det været en god oplevelse for jer? Har det været svært at skulle igang igen? Osv. Skyd endelig løs! 

På mit studie, råder studievejlederne decideret en til at få barn under uddannelsen - hvis man naturligvis har ønsket om et barn.
Jeg kan fortælle, at jeg er 28 år gammel og gør mig enormt mange tanker omkring lige netop dette emne (studie & barn). 

Mit ønske er, at få et barn inden jeg står og er færdiguddannet, for jeg tror jeg får svært ved at stå som nyuddannet og endnu ikke have stiftet mig en familie. 

 

Jeg håber at der sidder nogen bag skærmen, som vil dele tanker/erfaringer med mig.

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

velkommen til :) og tillykke med beslutningen :balloons

jeg stoppede på p-piller slut april, og vi begyndte at prøve slut juli, men så valgte vi at holde 2 måneders pause, (jeg startede på studie august) fordi jeg itvivl med studie/baby, MEN jeg skulle lige over det :) så sidste cyklus ville vi prøve igen, vi glemte det bare :lol så denne gang gjorde vi det. problemet er at min mand arbejder på sjælland,(bor i jylland) så det er svært at ramme æl. 

 

Men alle jeg møder siger også, at studiet er det bedste tidspunkt, også så du ikke bliver gravid, lige når du har fået nyt job :) og så får man jo tilskud i hovede og røv, som studerende, så det skulle ikke være så slemt. 

 

min cyklus blev normal efter 1  måned ca. :) jeg testede for æl, bare for at se, om det gik som det skulle :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej jeg har fået barn under videregående udannelse..og det har været skønt..er der noget specielt du gerne vil vide omkring det? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, Lille_My said:

velkommen til :) og tillykke med beslutningen :balloons

jeg stoppede på p-piller slut april, og vi begyndte at prøve slut juli, men så valgte vi at holde 2 måneders pause, (jeg startede på studie august) fordi jeg itvivl med studie/baby, MEN jeg skulle lige over det :) så sidste cyklus ville vi prøve igen, vi glemte det bare :lol så denne gang gjorde vi det. problemet er at min mand arbejder på sjælland,(bor i jylland) så det er svært at ramme æl. 

 

Men alle jeg møder siger også, at studiet er det bedste tidspunkt, også så du ikke bliver gravid, lige når du har fået nyt job :) og så får man jo tilskud i hovede og røv, som studerende, så det skulle ikke være så slemt. 

 

min cyklus blev normal efter 1  måned ca. :) jeg testede for æl, bare for at se, om det gik som det skulle :) 

Hvilke tilskud er det du mener man som studerende får i hoved og røv? 

Du får din alm SU og så kan man optage et studielån ved siden af hvis man vil det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 hours ago, Lille_My said:

velkommen til :) og tillykke med beslutningen :balloons

jeg stoppede på p-piller slut april, og vi begyndte at prøve slut juli, men så valgte vi at holde 2 måneders pause, (jeg startede på studie august) fordi jeg itvivl med studie/baby, MEN jeg skulle lige over det :) så sidste cyklus ville vi prøve igen, vi glemte det bare :lol så denne gang gjorde vi det. problemet er at min mand arbejder på sjælland,(bor i jylland) så det er svært at ramme æl. 

 

Men alle jeg møder siger også, at studiet er det bedste tidspunkt, også så du ikke bliver gravid, lige når du har fået nyt job :) og så får man jo tilskud i hovede og røv, som studerende, så det skulle ikke være så slemt. 

 

min cyklus blev normal efter 1  måned ca. :) jeg testede for æl, bare for at se, om det gik som det skulle :) 

 

Tusind tak skal du have :-)

Jeg har først lige smidt mine p-piller, som i jeg har lige haft min mens og så sagde kæresten jeg bare skulle lade være med at starte på en ny pakke. 

Så jeg er spændt på, hvordan min cyklus er. Jeg husker ikke engang hvordan den var inden jeg påbegyndte p-pillerne. Jeg har spist dem i maaange år efterhånden.

 

Åh ja, det skal også lige hænge sammen det hele - hvis din mand arbejder så langt væk. Men jeg håber da, at I rammer plet denne gang så :-D

 

Jeg kender også en del der har fået børn under deres studie, som har haft en god oplevelse. Jeg tænker slet ikke økonomi omkring det.. Jeg er bare mere spændt på, om det er svært at starte op igen osv. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

17 minutes ago, ccc said:

Hej jeg har fået barn under videregående udannelse..og det har været skønt..er der noget specielt du gerne vil vide omkring det? 

Hejsa :-)

Jeg tænker på, om det var svært for dig at finde tid til læsningen/lektierne og hvordan du generelt oplevede det var at passe studiet, som mor. 

Når du nævner, at det har været skønt. Hvad tænker du så på? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

58 minutes ago, ccc said:

Hvilke tilskud er det du mener man som studerende får i hoved og røv? 

Du får din alm SU og så kan man optage et studielån ved siden af hvis man vil det.

du kan få tilskud til pasning og ekstra su og boligstøtte. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, Lille_My said:

du kan få tilskud til pasning og ekstra su og boligstøtte. 

Det afhænger altså af mange ting ;)

I mit tilfælde, hvor min mand tjener ret godt, får jeg helt almindelig SU. Jeg kantage (forhøjet) SU-lån, men jeg kan få ikke tilskud til pasning, ingen ekstra SU og ingen boligstøtte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 minutes ago, Fru.Mor said:

Det afhænger altså af mange ting ;)

I mit tilfælde, hvor min mand tjener ret godt, får jeg helt almindelig SU. Jeg kantage (forhøjet) SU-lån, men jeg kan få ikke tilskud til pasning, ingen ekstra SU og ingen boligstøtte.

det var også derfor jeg skrev, at man kan få :) der er selvfølgelig undtagelser og hvis  manden tjener godt, så skulle der jo heller ikke være noget. det var mere til, at det ikke er så slemt at få baby på su. (hvis man ikke har så mange penge) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er under uddannelse nu og vi venter nr 2. 

Vi var begge under uddannelse med den første, min mand er lige blevet færdig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, Maj 2014 said:

Jeg er under uddannelse nu og vi venter nr 2. 

Vi var begge under uddannelse med den første, min mand er lige blevet færdig.

 

Har det fungeret fint for dig, at være under uddannelse imens? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, Engleraab said:

 

Har det fungeret fint for dig, at være under uddannelse imens? :-)

Ja det synes jeg. Ville aldrig have gjort det anderledes. Man kan prioriterer sin tid så meget, så man får mere tid med barnet end hvis man arbejdede fuldtid. Måske vi skal have en 3'er inden jeg bliver færdig :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg smed ppillerne efter 13 (!!!) Års non-stop indtagelse. Der gik 42 dage så fik jeg menstruation, derefter gik der 25 dage og ved tredje menstruation stabiliserede det sig til 29 dage præcist.. De eneste "bivirkninger" jeg havde var at jeg pludselig fik de ondeste bumser på halsen! Aldrig haft før og her 8 mdr efter ppille-stop døjer jeg stadig med det :/ Ellers ingenting :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, Maj 2014 said:

Ja det synes jeg. Ville aldrig have gjort det anderledes. Man kan prioriterer sin tid så meget, så man får mere tid med barnet end hvis man arbejdede fuldtid. Måske vi skal have en 3'er inden jeg bliver færdig :P

Årh, dét er dejligt at høre! :-) Og tillykke med graviditeten! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 minutes ago, FruGrøn said:

Jeg smed ppillerne efter 13 (!!!) Års non-stop indtagelse. Der gik 42 dage så fik jeg menstruation, derefter gik der 25 dage og ved tredje menstruation stabiliserede det sig til 29 dage præcist.. De eneste "bivirkninger" jeg havde var at jeg pludselig fik de ondeste bumser på halsen! Aldrig haft før og her 8 mdr efter ppille-stop døjer jeg stadig med det :/ Ellers ingenting :)

 

Dejligt at høre, at du ikke rigtig har mærket til det.. Jeg kan ikke engang huske hvor gammel jeg var, da jeg begyndte på p-piller og jeg har også spist dem non-stop. Jeg har godt læst, at man kan komme til at døje med uren hud. Det håber jeg ikke - jeg havde faktisk ret uren hud, dengang jeg startede på p-piller. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

21 minutes ago, Engleraab said:

Årh, dét er dejligt at høre! :-) Og tillykke med graviditeten! 

Tak :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har også stadig problemer med urenheder /: 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik en stabil cyklus med det samme efter p-pille stop. Faktisk var den helt ens i længde de første tre cyklus, hvorefter den begyndte at variere med plus/minus 2-3 dage hver gang. Jeg fik min gamle urene hud tilbage, øv, og jeg kunne pludselige mærke min krop meget mere. Jeg fik også noget svamp-agtigt hormonel reaktion et par måneder efter stoppet. Hvis du gerne vil følge din cyklus nøje fra starten kan jeg anbefale ægløsningstest og/eller temperaturmetoden og derudover en app at notere datoer etc i. :)

 

Jeg har ikke fået barn under studie, men har hørt om mange, der har været glade det :) Og så er det vigtigste selvfølgelig, at I ønsker jer at få et barn nu :) Man kan alligevel aldrig time det helt perfekt, og der vil være fordele og ulemper ved alle tidspunkter. Så mit bedste råd vil være, at I skal lade lysten til at få et barn være afgørende :)

 

Rigtig meget held og lykke til jer hvad end I beslutter :bd:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, Sparklinrock said:

Jeg fik en stabil cyklus med det samme efter p-pille stop. Faktisk var den helt ens i længde de første tre cyklus, hvorefter den begyndte at variere med plus/minus 2-3 dage hver gang. Jeg fik min gamle urene hud tilbage, øv, og jeg kunne pludselige mærke min krop meget mere. Jeg fik også noget svamp-agtigt hormonel reaktion et par måneder efter stoppet. Hvis du gerne vil følge din cyklus nøje fra starten kan jeg anbefale ægløsningstest og/eller temperaturmetoden og derudover en app at notere datoer etc i. :)

 

Jeg har ikke fået barn under studie, men har hørt om mange, der har været glade det :) Og så er det vigtigste selvfølgelig, at I ønsker jer at få et barn nu :) Man kan alligevel aldrig time det helt perfekt, og der vil være fordele og ulemper ved alle tidspunkter. Så mit bedste råd vil være, at I skal lade lysten til at få et barn være afgørende :)

 

Rigtig meget held og lykke til jer hvad end I beslutter :bd:goodluck

 

Det er skisme noget underligt noget med det cyklus-noget :-P Jeg er simpelthen så spændt på hvordan det bliver for mig. Jeg har en app, hvor jeg kan notere i - så jeg kan følge med i min cyklus osv. 
Vi har valgt, at vi endnu ikke vil benytte os af disse tests - men mest af alt, fordi vi bare vil tage det som det kommer. Vi skal alligevel nok få ramt tidspunktet (hvis man forstår sådan en lille en) :-D Hvis det så ikke lykkedes os, så må jeg igang med at teste, tænker jeg.. 

Vi er begge fast besluttede på, at det er nu vi ønsker at gå igang og jeg har alligevel en del tid tilbage af mit studie - så for os er det ikke en mulighed at vente. Jeg vil egentlig også hellere have fået barn inden jeg skal ud som nyuddannet. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har godt nok skrevet om dette på en anden tråd, men jeg søger lidt råd/vejledning eller bare erfaring..

 

Dette projekt baby er fuldstændig nyt for mig og føles som en helt ny verden :-). Min kæreste og jeg er lige pt besluttet på, at vi tager det som det kommer. Vi har ikke planer om æl-test på nuværende tidspunkt.

 

Jeg er også kun lige i starten af november måned stoppet med mine p-piller og efter sidste pille havde jeg "falsk" mens d. 11 november til og med d. 14.

 

Igår eftermiddags havde vi sex og igår aftes da jeg skulle på toilettet er der blod på toiletpapiret og i toilettet (præcis som der kan være ved mens). Jeg undrede mig og tænkte om jeg allerede nu kunne have fået min mens efter mit p-pille stop (men er det ikke også bare lidt for hurtigt). Men der er altså så meget blod, at jeg tror det er min mens der er startet og jeg propper derfor et bind i mine trusser. Jeg bløder dog efterfølgende ikke i bindet og her til morgen er der intet!? 

Det skal lige siges, at det var fuldstændig rolig sex, så jeg tror vitterligt ikke det har sammenhæng med dette.

 

Jeg er forvirret! :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror din krop lige skal have et par måneder til at finde tilbage til normalen igen her efter du er stoppet med p-pillerne. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

4 hours ago, KatGSH said:

Jeg tror din krop lige skal have et par måneder til at finde tilbage til normalen igen her efter du er stoppet med p-pillerne. 

 

Ja, det har du nok helt ret i :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg smed p-pillerne efter 15 års brug. Normal cyklus med det samme og det tog ca 6 måneder at blive gravid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik min søn under studiet. Jeg smed pillerne og blev gravid 3 mdr efter. Jeg var 23 da jeg fik ham og havde været på piller siden jeg var 16.

Vi blev faktisk fra studiet opfordret til at få den første mens vi læste og vi var da også nogle stykker der fik barn mens vi gik der...:lol

Det var svært at komme i gang igen. Jeg startede i 2006 og blev faktisk først endelig færdig i 2015. Men det er også grundet mange andre ting der kom i vejen. Min søn klarede det såmænd fint med at mor gik i skole. Han syntes faktisk det var sjovt at vi begge i skole...

 

Så hvis I har mod på det, så bare lad tingene tage sin gang.:hump

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

23 hours ago, M2680 said:

Jeg smed p-pillerne efter 15 års brug. Normal cyklus med det samme og det tog ca 6 måneder at blive gravid :)

 

Fedt, at cyklus bare blev normal med det samme. Det satser og håber jeg også på :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER