SDB

Øjenlæge Århus

10 indlæg i dette emne

Hej alle. 

 

Mie har haft et bygkorn som er vokset voldsomt ovenpå øjenlåget, efter gentagne behandlinger uden virkning, og en podning af øjet som viser det er bakterie fri, har vi fået en henvisning til øjenlæge til hende. 

 

Men jeg kender ingen øjenlæger i Århus og slet ikke som har børnetække - og generelt ved jeg der er måneders ventetid i Århus. 

 

Men er der nogen som kender og kan anbefale en god børnevenlig øjenlæge. Jeg vil tro at det er fordi bygkornet er blevet til et hagl og skal punkteres. 

 

Hun er 23 måneder gammel. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Aah, det er synd og traels! 

 

Min veninde og hendes mand er begge oejenlaeger, men bor ikke lige der, hvor I har behov. Han er endda rigtig god til boern, Jeg plejer at sende et billede af Noahs oeje og bede dem om en vurdering, saa jeg kan give raadet til bygkornet videre, som han gav mig en gang, hvor Noah havde et bygkorn: 

 

Lyn en vatrondel og laeg den blidt over oejet, lad den sidde lidt og masser saa blidt ovenpaa den. Trykket skal selvsagt ikke vaere ret stort. Det hjalp straks paa Noahs bygkorn og hvis ingen endnu har givet dig det raad, saa proev det. Det skader naeppe. 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PS. og jeg ved, at det er en haabloes situation at faa en tid hurtigt i Aarhus... :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for råd. Vi må forsøge det. Har ikke fået rådet før. Hun har haft det i 2 måneder nok nu og det er ret voldsomt :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da min læge mistænkte, at jeg havde fået regnbuehindebetændelse fik jeg en tid ved Peter Isager på Kystvejen. De to gange jeg var der, var der flere børn i venterummet, som skulle undersøges, så det virker til at være et fint sted til børn :) 

 

Kan I måske få en akuttid igennem ved jeres læge, nu hun har døjet så længe med det? Det fik jeg, og tog mere eller mindre direkte fra lægen og ned til øjenlægen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som om det godt kunne være akut, og egen læge kan måske hjælpe der hvis ikke Camillas råd virker?

 

Jeg ved kun at hvis det ikke er noget akut er det nærmest umuligt at få en øjenlæge tid i Århus. Dengang jeg skulle have henvisning til øjenoperation fik jeg at vide der var mindst 1 års ventetid på at se en øjenlæge i Århus :rolleyes Jeg fik en tid hos en øjenlæge i Viborg med 2 mdrs ventetid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har forsøgt Camilla råd om det hjalp må jeg melde pas på - tog på arbejde inden Mie stod op. 

 

Jeg synes bare det er underligt når lægen mener en øjenlæge skal se på det og jeg spørger hvad så nu da vi får henvisningen, at hun siger vi skal finde en øjenlæge selv, for så må hun jo ikke mene det er akut. Jeg synes bare ikke det kan passe at hun skal være generet af det (og det er hun) og risikere at den bliver der permanent. Men ja må nok ringe til lægen - igen :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror, du skal regne med et par dage, naar dte har vaeret der laenge... men bliv ved.  

Jeg er ret overbevist om, at det betaler sig at vaere irriterende - paa den vedholdende maade :animated-kung-fu-panda-emoticon-3:Men nu er jeg ogsaa hende, hvis mor altid har faaet det, som hun ville have det ved pladforvaltningen og den slags. 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers er øjenlægen i Skanderborg rigtig god og børnevenlig. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 hours ago, Mortil2drenge said:

Ellers er øjenlægen i Skanderborg rigtig god og børnevenlig. 

Har du et navn - evt på pm? :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER