Babymoon

Sex dage :-)

10 indlæg i dette emne

Hej

Følger I nogle bestemte dage at sexe på eller gør I bare som i har lyst til? 

De kloge snakker jo om dag 9, 10, 12 og 14. Er det noget I går op i eller har det bedre virket at gøre det på andre tidspunkter? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har aldrig gjort det efter skema men nogle har æl meget tidligt og meget sent så tror hvis du skal være helt sikker så er det næsten hver 2 dag frem mod mens

 

Jeg har f.eks senere æl viser det sig end jeg selv troede og så duer det ikke man stopper på dag 14 eller 16

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den her lille upser er lavet ca 2 dage før æl (siger scanning + det passer med en regelmæssig cyklus) dvs sex på dag 12 :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer jo helt an på din cyklus længde og hvornår din ægløsning (ÆL) ligger. Her kan ÆL test virkelig hjælpe :)

 

Hvis du har en gennemsnitlig cyklus på 28 dage, så passer de dage du har skrevet nok meget fint. Men hvis din cyklus er længere eller kortere, så er det en god ide at justere sexeriet herefter. Jeg har fx en gennemsnitlig cyklus på 35 dage, med ÆL på CD 22. Så her ville det ikke hjælpe meget at give den gas omkring CD 12. :)

 

Generelt siger man, at den fertile periode er 4-5 dage inden ÆL og 1 dag efter. :) Der findes mange teorier om, man så skal sexe hver dag eller kun hveranden, så det vil jeg ikke gøre mig klog på. Men hvis I giver den gas i den fertile periode - men den frekvens I selv har lyst til - så har I i hvert fald gjort det så godt I kan. Så er resten op til biologi og tilfældigheder. :goodluck:bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, Helle 81 said:

Vi har aldrig gjort det efter skema men nogle har æl meget tidligt og meget sent så tror hvis du skal være helt sikker så er det næsten hver 2 dag frem mod mens

 

Jeg har f.eks senere æl viser det sig end jeg selv troede og så duer det ikke man stopper på dag 14 eller 16

Vi stopper heller ikke på dag 16. Fra dag 16 er det hver dag som vi plejer :-) Men har kun gjort det nogle af gangene ellers bare når vi har lyst :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, Helle 81 said:

Vi har aldrig gjort det efter skema men nogle har æl meget tidligt og meget sent så tror hvis du skal være helt sikker så er det næsten hver 2 dag frem mod mens

 

Jeg har f.eks senere æl viser det sig end jeg selv troede og så duer det ikke man stopper på dag 14 eller 16

Vi stopper heller ikke på dag 16. Fra dag 16 er det hver dag som vi plejer :-) Men har kun gjort det nogle af gangene ellers bare når vi har lyst :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Sparklinrock said:

Det kommer jo helt an på din cyklus længde og hvornår din ægløsning (ÆL) ligger. Her kan ÆL test virkelig hjælpe :)

 

Hvis du har en gennemsnitlig cyklus på 28 dage, så passer de dage du har skrevet nok meget fint. Men hvis din cyklus er længere eller kortere, så er det en god ide at justere sexeriet herefter. Jeg har fx en gennemsnitlig cyklus på 35 dage, med ÆL på CD 22. Så her ville det ikke hjælpe meget at give den gas omkring CD 12. :)

 

Generelt siger man, at den fertile periode er 4-5 dage inden ÆL og 1 dag efter. :) Der findes mange teorier om, man så skal sexe hver dag eller kun hveranden, så det vil jeg ikke gøre mig klog på. Men hvis I giver den gas i den fertile periode - men den frekvens I selv har lyst til - så har I i hvert fald gjort det så godt I kan. Så er resten op til biologi og tilfældigheder. :goodluck:bd

Ja det har du fuldstændig ret i. Den er taget med en cyklus på 28 dage og er fra minmave siden. Jeg har en cyklus på 27 dage og ægløsningssmerter starter dag 11 (meget præcist hver mdr) Vi har osse bare prøvet den her metode for at prøve noget af da vi osse har gjort det hver dag som vi ellers plejer og det ikke virkede :-) Man gør jo hvad man kan for at det skal lykkes og nu har vi prøvet i et år. 

Blev dog gravid i juli men endte d. 11/9 med medicinsk abort så er først i gang sådan rigtigt nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde sex hver dag 1-2 gange i den uge jeg havde æl, det virkede :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 hours ago, Saga74 said:

Den her lille upser er lavet ca 2 dage før æl (siger scanning + det passer med en regelmæssig cyklus) dvs sex på dag 12 :whistling

Stort tillykke :-) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

43 minutes ago, Maj 2014 said:

Vi havde sex hver dag 1-2 gange i den uge jeg havde æl, det virkede :whistling

Dejligt at høre :-) den version har vi osse prøvet hi hi :-) det må osse snart ske 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER