Guest

Nygravid og luft i maven

14 indlæg i dette emne

Jeg er i 5 uge og har virkelig meget luft i maven og prutter 24/7.Kan simpelthen ikke huske om det er normalt som 2 gang gravid at få det?

 

Er lidt spændt på hvor langt tid der går før jeg skal hoppe i graviditetstøj for sidste var det meget tidligt pga hormoner ved behandling. 

 

Den er jeg sluppet for denne gang men får dog progesteron som stikpille 3 gange daglig da jeg tidligere har mistet et pr gange.

 

Anyone?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har altid vrøvl med maven når jeg er gravid, som regel fungerer den langsommere og jeg får nemt forstoppelse - det kunne vel også vise sig som luft i maven. Det er noget med at hormonerne påvirker tarmene på den måde. I starten tog jeg et par svesker om dagen, men pga diabetes er det ikke den bedste løsning for mig, så nu tager jeg magnesia i en lille dosis hver aften. Ellers er de almindelige råd jo drik rigeligt vand og spis fiberrigt og frugt og grønt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 minutes ago, Saga74 said:

Jeg har altid vrøvl med maven når jeg er gravid, som regel fungerer den langsommere og jeg får nemt forstoppelse - det kunne vel også vise sig som luft i maven. Det er noget med at hormonerne påvirker tarmene på den måde. I starten tog jeg et par svesker om dagen, men pga diabetes er det ikke den bedste løsning for mig, så nu tager jeg magnesia i en lille dosis hver aften. Ellers er de almindelige råd jo drik rigeligt vand og spis fiberrigt og frugt og grønt.

Jeg tog også magnesia igår da jeg fik forstoppelse og det gjorde jeg med JMs velsignelse med min søn da mine slimhinder var så sarte at de blødte ifm toiletbesøg ved nr 2. 

Men kan ikke huske at jeg pruttede så meget:blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 minutes ago, Helle 81 said:

Jeg tog også magnesia igår da jeg fik forstoppelse og det gjorde jeg med JMs velsignelse med min søn da mine slimhinder var så sarte at de blødte ifm toiletbesøg ved nr 2. 

Men kan ikke huske at jeg pruttede så meget:blush

Det kan jo også komme an på hvad du har spist på det sidste. Det er bedre med magnesia end ubehag ved forstoppelse og hæmorider og andet "godt" :rolleyes det er der ingen problemer i at tage som gravid.

 

Håber snart det normaliserer sig lidt :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 minutes ago, Saga74 said:

Det kan jo også komme an på hvad du har spist på det sidste. Det er bedre med magnesia end ubehag ved forstoppelse og hæmorider og andet "godt" :rolleyes det er der ingen problemer i at tage som gravid.

 

Håber snart det normaliserer sig lidt :) 

Jeg har ikke spist noget udover normalen men har til gengæld lungebetændelse og får antibiotika for det . Hosten er slem og det er også når jeg hoster at jeg trods knibeøvelser ikke formår at holde på luften:blush:blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Helle 81 said:

Jeg har ikke spist noget udover normalen men har til gengæld lungebetændelse og får antibiotika for det . Hosten er slem og det er også når jeg hoster at jeg trods knibeøvelser ikke formår at holde på luften:blush:blush

Åh hvor yndigt :D


Antibiotikaen kan jo altså også forstyrre maven en del, så jeg tror bare du skal forvente lidt uro på det punkt de næste par uger desværre. God bedring!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 minutes ago, Saga74 said:

Åh hvor yndigt :D


Antibiotikaen kan jo altså også forstyrre maven en del, så jeg tror bare du skal forvente lidt uro på det punkt de næste par uger desværre. God bedring!

Har først fået antibiotika idag så det er ikke derfor. Men er godt med på at det ødelægger mavefloraen men lige nu er jeg ligeglad bare jeg slipper for at hoste og have så ondt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Well....jeg havde det samme omkring uge 5-6...mega meget luft i maven...det er heldigvis bedre nu her i uge 17, men dog stadig lidt:blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var gravid med nr 3 pruttede jeg også bare helt vildt.:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 minutes ago, LulleS said:

Er også med i klub "lidt-for-hårdt-pumpet" denne gang :blush

 

...og har været totalt forstoppet fra starten 

Hvor langt er du henne Lulle? :wub

 

Prøv en magnesia mod forstoppelse. Det brugte jeg i min første graviditet. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, LulleS said:

7+6 :loveshower

 

Er på Magnesia og Movicol - det er helt slemt :boo

Så skal vi jo næsten følges ad søde :cheerleader3:er det maj eller juni termin du hører til?

 

Øv at magnesia og movicol ikke kan tage det.

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også en del luft i maven i første trimester og pruttede en del :blush Fandt ikke noget der hjalp udover at holde sig fra ting der gav mere luft i maven (fx kål).. Det er heldigvis blevet bedre nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at vide jeg er helt almindelig gravid så....:lolhit

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Helle 81 said:

Godt at vide jeg er helt almindelig gravid så....:lolhit

 

 

 

Manden var meget imponeret over nogle af mine prutter :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER