millivanilli

Hjælp, gæstetoilet stinker

9 indlæg i dette emne

Vi har et gæstetoilet hvor der meget hurtigt kommer til at lugte sådan lidt kloakagtigt. Toilettet er fra start 70'erne, og på sigt vil vi lave nyt, men det bliver ikke lige nu. Der er en rist i gulvet, hvor der er direkte adgang til afløbet. Jeg ved ikke om lugten kommer op der. Har renset vandlåsen under vasken, og har hældt afløbsrens ned i risten, men det lugter stadig. I sommerhalvåret har jeg vinduet åbent konstant, men om efteråret og vinteren bliver det for koldt.

Nogle gode fifs? Evt. tip om duftlys eller luftfriskere der ikke lugter helt forfærdeligt? Jeg er normalt ikke til denslags, men alt er bedre en svag kloaklugt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor tit bruger I toilettet?

Min erfaring siger, at hvis det ikke bliver brugt, kommer afløbet hurtigt til at lugte..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor tit bruger I toilettet?

Min erfaring siger, at hvis det ikke bliver brugt, kommer afløbet hurtigt til at lugte..

Nemlig. :)

Vi havde samme problem med vores, og nu sørger jeg for at trække ud i toilettet bare en gang om ugen, og hælde en gang kogende vand i vasken også en gang om ugen. Det har ikke lugtet siden. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som de andre siger, træk i toilettet jævnligt og brug vasken. Hvis det bliver brugt jævnligt forsvinder lugten hurtigt. Vi har samme problem i mine forældres sommerhus, hvor vi jo af gode grunde ikke kan bruge toilettet jævnligt. Der hjælper det,at holde toiletlåget lukket, og at lægge en avis med noget tungt over på risten.

Det er i øvrigt et badeværelse, der ikk er mere end 5-7 år gammelt, og det har altid haft problemet, så jeg tror ikke,  at det er noget i kan renovere jer ud af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lugten kommer fordi vandet i vandlåsen står for lang tid ad gangen, så som de andre siger, skal der skyldes ud jævnligt som en forebyggende metode. Som reaktion kan du hælde noget madlavningsolie i diverse afløb, lade det stå lidt og så skylde efter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God pointe, men det bliver brugt næsten dagligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå :unsure

Mit mirakelmiddel er eddike og bagepulver!

Hæld en halv bøtte bagepulver over afløbet og en skvæt eddike ovenpå. Det skummer godt op, og skal stå et kvarter før der skylles efter med kogende vand. Det plejer at tage lugten her!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde samme problem på vores gæstetoilet, det viste sig at silikoneringen der tætnede toilettet ved afløbet var gået fra. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores gæstetoilet i det gamle hus lugtede også. Her hjalp cilit bang toilet rens i afløbet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER