Guest

Autostol 3 år!

7 indlæg i dette emne

Vores datter sidder i en bagudvendt autostol og kan sagtens være i den endnu!

Men vi bliver desværre nødt til at finde en forudvendt.

Lige nu fylder den bagudvendte så meget, at man ikke kan sidde på passagersædet foran - medmindre man er meget lille eller det er en meget kort tur!!! (Jeg er 1.78 og min mand 1.98), og vi har en stationcar! Ej, ingen kan sidde behageligt foran :D

Så indtil nu har den forælder, der ikke har kørt bilen siddet bagved sammen med Vega, hvilket har været rigtig fint! Men om 1 mdr - måske før, kommer lillesøster! Og hendes autostol kan godt være omme bagved selvfølgelig, men der kan ikke sidde en voksen i mellem - vi har lige forsøgt :D og airbaggen foran kan ikke bare sådan lige slås fra, så det er ikke en mulighed at babyen sidder der!

Lang historie kort - vi skal have en ny autostol til vores 3-årig. Det er jo et rigtig dumt tidspunkt at købe på, for hun vejer ikke 15 kg endnu! På en god dag max 13.5, men ellers oftest omkring de 12.5. Hun er 98 cm høj.

Hvad kan I anbefale?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh ja, de fylder altså noget. Silke Elia sidder Også stadig i sin Besafe bagudvendte og fylder 4 i næste uge. Hun er til sammenligning 14,5kg og 104cm høj.

Hvad med at finde en Besafe forudvendt 9-18 kg? Det tror jeg, jeg ville, når hun ikke er større, for den kan hun sikkert bruge et par år.

Min søster har til min niece købt en Besafe forudvendt og den er altså rigtig lækker. Det er dog fra 15kg, mener jeg.

Men tag ud et sted og prøv, hvilken hun sidder bedst i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en besafe izi fix tror jeg den hedder, den drejer lidt væk fra ulykken ved en sidekollision og sidder med fix(på ISO fix beslagene, så den sidder fast i bilen også når man kører uden barnet i stolen. Og så er det bar bilens sele man spænder barnet fast med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Cybex Pallas 2-fix som bruges med selepude til de vejer mere end 15 kilo, og derefter kun med selen. Den blev købt på et tidspunkt hvor vores søn vare lige på grænsen, og vi syntes det var for tidligt med kun sele

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige købt en cybex pallas fix og den ser ud til at være god nok når man lige vænner sig til puden og det sele halløj :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maxi cosy 2 way pearl tror jeg nok vores hedder. Det er den nye standard isize - argh, kan ikke huske hvad det hedder præcis ;) Men - den går efter højde ikke vægt. Og du vil godt kunne sidde på forsædet med den stol bag ved. Vi har en skoda fabia kombi, er 178 og kan godt være der. Manden på 193 kan goooodt knibe sig ind på ikke alt for lange ture..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres forskellige bud og forslag! Vil jeg helt sikkert se nærmere på! :)

Vi har fundet en midlertidig løsning - elsker BK! Men pumpkins har skrevet at vi kan låne deres autostol, som de ikke bruger lige nu, og så når Albert skal bruge den, kan vi se om hun er vejer 15 kg ;) i hvert fald har vi nogle mdr til at beslutte os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER