NSEllekilde

Byg selv seng?

10 indlæg i dette emne

Vi har altid været enige om at nova (og nr to barn hvis vi får sådan en) skulle have det store værelse da vi jo kun bruger soveværelset til at sove i og hun jo skal bruge det til at lege i og sådan noget.

Men det lille værelse ER virkelig småt. Vi snakker 2 meter på langs og Ca 170 i bredden.

Det skriger jo at vi skal bygge noget selv af en art med god plads til opbevaring af vores tøj i. Normale senge med opbevaring har desværre skuffer på den lange side og det har vi ikke plads til.

Jeg overvejer noget med at bruge to malm kommoder som støtte i fodenden, men så kan vi ikke udnytte hulrummet i midten under sengen. Så overvejede jeg at komme hjul på så de kunne køres væk så vores støvsuger og diverse dyner kunne gemmes væk under sengen når vi ikke brugte dem.

Jeg har mange idéer men mangler at se nogle der også har bygget noget lignende.

Er jeg mon heldig at der er nogen af jer som har bygget jeres egen seng?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad med at søge på pinterest?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med at søge på pinterest?

Tjoo synes bare kun at det er en mands senge eller børnesenge. Måske jeg søger på nogle forkerte ord :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søger efter "diy storage under bed" der kommer masser af dobbeltsenge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

min mand har bygget vores :) helt almindelig seng. vi kiggede bare på andre senges opbygning, kørte i stark og bum seng :) vi ville nemlig have en som var en lille smule mindre men lidt mere højde end normalt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke for at skræmme nogen unødigt, men jeg har bare et billede fra min retsmedicinundervisning printet på nethinden for evigt, af en rekonstruktion af, hvordan et barn var dødt i en hjemmebygget seng, fordi den ikke var bygget efter de gældende retningslinier for børnesenge. Jeg får kvalme af bare at tænke på billedet, og det var bare en dukke man så.

Så hvis I bygger selv, vil I så ikke gøre mig en kæmpetjeneste, lige at tjekke op på gældende retningslinier inden i bygger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikea har en seng, hvor man kan løfte madrassen op i bunden og der komme ind til hele hulrummet. Den er ret smart :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5e362aebe62f412b8a0dc78398d27b0d.jpg

 

Jeg tænker det er sådan noget her i skal ud i :-) Fra Bobedres hjemmeside :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5e362aebe62f412b8a0dc78398d27b0d.jpg

Ja præcis noget lignende.. Men faktisk er jeg lidt mere hooked på min egen idé med kommoder eller reoler af en art :blush

Jeg tror vi skal snakke med svigerfar - han skal nemlig også sørger for at det hele bliver stabilt og sikkert. Vi skal ikke have nogle uheld!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER