JosephinePN

Hvor tit ser I svigermor (og far)?

32 indlæg i dette emne

Min mand ser sine forældre dagligt og jeg ser dem en gang i ugen. Vi holder også ferie sammen. Vi har et godt forhold til dem ;)

Mine forældre ser vi kun hver anden eller tredje måned, de render til noget næsten hver weekend. Min mor spurgte mig faktisk i forgårs om hun var en dårlig mor, fordi vi ikke så dem mere. Jeg svarede nej, men sagde også at jeg aldrig ville hører brok om at de ikke ser deres børnebørn, for det er jo deres valg. Men samtidig skal min forældre blive bedre til "bare at komme forbi", men der har min mor traume over at hendes egen svigermor altid kom rendende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Årh, det var også en travl dame ;)

Ja, hun tror hun skal dø, hvis hun er hjemme to aftner på en uge, uden noget på programmet :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm, det lyder lidt som min svigermor kunne være. Og det er svært at have med mennesker, der er sådan, at gøre. Resultatet blev, at min mand så hende meget lidt, for han blev altid mødt af bebrejdelser og kommentarer om, hvor ensomt det var osv. Og det skubbede ham altså bare væk, og det brokkede jeg mig ikke over ;) Men det VAR også ensomt for hende. Men det er svært at tale med mennesker, der har tunnelsyn og ikke kan se noget fra andres vinkel. Krydser fingre for, at hun finder en hobby. Måske skulle hun have et FOF-katalog? ;) Ej, helt seriøst, så kunne et lille skub i retning af noget socialt med andre på hendes alder måske være en idé...hvis ellers hun er modtagelig for den slags...

Det ville så absolut være oplagt. Desværre fungerer hun bare slet ikke med andre mennesker. Bare til familiesammenkomsterne trækker hun sig altid væk og spiller efterfølgende offer, fordi det bare er så svært for hende.

Jeg kunne faktisk godt ønske mig, at min mand kom til at reagerer, som din egen mand gjorde det. For hendes opførsel har nemlig helt samme effekt på mig - Jo mere hun trækker, jo mere hiver jeg den anden vej. Min mand er dog en hel del mere large i den rening g han vil (forståeligt) nok gerne prøve at please sin mor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville så absolut være oplagt. Desværre fungerer hun bare slet ikke med andre mennesker. Bare til familiesammenkomsterne trækker hun sig altid væk og spiller efterfølgende offer, fordi det bare er så svært for hende.

Jeg kunne faktisk godt ønske mig, at min mand kom til at reagerer, som din egen mand gjorde det. For hendes opførsel har nemlig helt samme effekt på mig - Jo mere hun trækker, jo mere hiver jeg den anden vej. Min mand er dog en hel del mere large i den rening g han vil (forståeligt) nok gerne prøve at please sin mor

 

Æv. Der er nok ikke såeh meget at gøre så udover at minde dig selv om, at du ikke er unfair, selvom hun klynker, og så ellers forsøge at lade klynk/bebrejdelse prelle af (og lade manden besøge hende alene en gang i mellem). :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ser stort set både mine forældre og svigerforældre 1 gang i ugen og minimum 1 gang hver 14. dag.. Dog er det ofte bare lige en time til en kop kaffe og leg med Liam..

Jeg elsker min søde svigermor, men har mange irritationer over svigerfar - mine egne forældre elsker jeg selvfølgelig, men det er først efter jeg er flyttet hjemmefra og især efter jeg har gået børn, at jeg er blevet tæt med min mor.. Vi ringer nok sammen minimum hver 2./3. dag til en hyggesnak..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge mine svigerforældre er døde, desværre. :(

Vi ser mine forældre 1-2 gange om måneden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor ser vi en gang om ugen, da hun henter Inger fast. Herudover ser vi nok mine forældre som samlet pakke en gang om måneden - enten er de herinde eller også tager vi ret tit på weekend nede ved dem. Vi tager også en uge i sommerhus med dem hver sommer. 

Mine svigerforældre ser vi også ret tit. De bor kun 15 min væk i bil, og de er gode til at komme forbi til en kop kaffe og en hurtig sludder. Herudover ser vi dem til fødselsdage og en gang i mellem også bare til middag her eller dér. Vi har også været på ferie med dem i deres hus i Frankrig. Men i snit nogle gange om måneden!

Det er HELT sikkert nemmere for A at slappe af på ferier med mine forældre end for mig omvendt. Jeg kan rigtig godt lide mine svigerforældre og efter en lidt shaky start, har jeg fået et godt og nært forhold til min svigermor. Jeg kan dog mærke, at jeg ikke slapper 100% af, hvis vi fx er på ferie og "bor" sammen. Men det er stadig hyggeligt, og jeg er glad for, at vores børn ser, at vi har et godt forhold til både far- og morforældre. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER