parcelhus

Ung, mandlig læge og underlivsundersøgelse...

9 indlæg i dette emne

Min tidligere læge flyttede for et par måneder siden, og hendes afløser er en mand på omkring 40. Han er grundig, sympatisk og virker dygtig.

Nu har jeg bestilt en tid til skift af spiral, og jeg har det ærligt lidt underligt med at skulle ind til ham. Han er helt sikkert professionel, men samtidig er han også i "potentiel kæreste-segmentet"... Altså ikke fordi jeg har tænkt mig at bage på ham, men stadig, rent teoretisk.

Hvordan går I andre det med gynækologiske undersøgelser foretaget af jævnaldrende mænd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min tidligere læge flyttede for et par måneder siden, og hendes afløser er en mand på omkring 40. Han er grundig, sympatisk og virker dygtig.

Nu har jeg bestilt en tid til skift af spiral, og jeg har det ærligt lidt underligt med at skulle ind til ham. Han er helt sikkert professionel, men samtidig er han også i "potentiel kæreste-segmentet"... Altså ikke fordi jeg har tænkt mig at bage på ham, men stadig, rent teoretisk.

Hvordan går I andre det med gynækologiske undersøgelser foretaget af jævnaldrende mænd

Personligt har jeg det lidt som at gå til tandlæge. Det er ikke noget jeg syns er enormt spændende eller behageligt, men det skal jo lige ordnes af og til. Og helst af en behagelig, professionel person. 

 

Min erfaring siger mig at mandlige læger ofte er blidere når de undersøger - det kan selvfølgelig være tilfældigt, men jeg har i hvert fald ingen dårlige oplevelser haft med selve undersøgelsen.

 

Hvis du på en eller anden måde føler dig utryg kan du måske bede om at en sekretær eller sygeplejerske er tilstede under undersøgelsen? Det er i hvert fald ofte muligt, og jeg tror ikke det er en usædvanlig forespørgsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Før i tiden ville jeg kun have lavet den slags af kvinder. Men efter at jeg selv var på medicinstudiet og oplevede hvordan man kan opfatte menneskekroppen når man skal arbejde med den, fik jeg et helt andet forhold til det. Kroppen går hen og bliver et atbejdsobjekt når man har med en patient at gøre, og personligt tænkte jeg ikke videre over det, når jeg brugte mine medstuderende til en undersøgelse.

I dag har jeg en mandlig læge, og er fløjtende ligeglad.

Måske det kan hjælpe dig at tænke på det? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke bange for, at der sker noget upassende, og rent rationelt ved jeg jo godt, at det gør ham ikke er anderledes end at se på min storetå, men jeg kan stadig ikke lade være med (helt irrationelt!) at have det lidt underligt med det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er meget modsat mange kvinder og har altid foretrukket at have en mandlig læge. Eneste lidt ubehagelige oplevelse var en meget gammel mandlig gynækolog, der prøvede at smalltalke og joke på en ret sp malplaceret måde.

Tilslutter mig at mandlige læger er mere "blide" og nemmere at snakke med end kvinder er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg oplever også mænd som mere forsigtige end kvinder. Jeg tror måske mest, det her bunder i, at jeg synes, han er lidt små - lækker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok også have det lidt mærkeligt... Selvom det er deres arbejde og de ikke tænker iver det, så er det altså ikke hverdag for mig, at en fremmed, halvlækker mand befinder sig mellem mine ben!

Jeg mindes stadig en lidt for lækker læge der skulle undersøge mig for mulig forkortet livmoderhals i min graviditet. Det synes jeg ikke var fedt. Og heller ikke da han pludselig stod på stuen og skulle undersøge mig mens jeg var i fødsel...

Jeg ved der ikke er rationelt, men når de er lækre, synes jeg altså det er lidt mærkeligt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe jeg kan godt følge dig, men ville ikke røre mig nu, tror jeg :-).

Men kan da godt huske da jeg var 18 år og lige flyttet hjemmefra og skulle til min nye læge og få p-piller og det var en ung flot læge jeg skulle snakke med om det (tror måske at han var turnuslæge, men ihvertfald ung). Der blev jeg da godt nok også lidt rød om ørene :-)

er jo teenageudgaven af dit problem, så du er ikke den eneste som har prøvet det :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville jeg altså også have svært ved, tror jeg.. Den læge jeg kommer mest hos er uddannelseslæge og en relativt flot og ung mand. Han er på alder med min mand. Jeg har altså svært ved at han skal undersøge mig dernede. 

Men jeg har også bedst erfaring med at blive undersøgt at mænd - jeg oplever dem som mere forsigtige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER