Emiliev

Vil gerne være gravid igen efter to spontane abort

11 indlæg i dette emne

Jeg har indtil nu forsøgt at holde mig væk fra diverse forums da jeg i en lang periode havde mistet håbet om at blive mor. Jeg havde for 1,5 år siden to spontane aborter i træk og efterfølgende har vi holdt et års pause. Vi smed pillerne i februar og indtil videre er der ikke sket noget. De to andre gange i jeg blevet hurtigt gravid. Jeg kan mærke at jeg er nervøs for om den sidste udslusning har lavet rod i systemet. Jeg er heller ikke helt ung mere fylder snart 29 og er selvfølgelig nervøs for om jeg overhovedet bliver mor en dag. Hvordan klarer man at holde modet oppe og er der nogle med to aborter i bagagen hvor det lykkedes tredje gang ? Alle rundt om mig får børn og min bror og hans kone har snart termin med deres nr. 2. Det gør så ubeskrivelig ondt at jeg har så svært ved at blive mor og samtidig skal glæde mig på andres vegne. Håber der er nogen der kan relatere eller har nogle historier hvor det er endt godt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der skulle stå udskrabning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har desværre endnu ikke en lykkelig slutning, men kan 100% sætte mig ind i, hvordan du har det og vil bare pippe om at du ikke er alene... Jeg har selv 2 ufrivillige aborter i bagagen og kæmper videre for at opnå en ny graviditet (er desværre uforklarlig barnløs og er derfor i fertilitetsbehandling, så selv dét at blive gravid er svært for os)

Vi blev af lægerne efter sidste abort fortalt at risikoen for en 3. abort i streg er minimal, måske kun 1-2% risiko, og de er derfor fortrøstningsfuld omkring, at det nok skal lykkes os. Vi er knap 4 år ældre og hvis lægerne tror på at det nok skal lykkes for os, så er jeg slet ikke i tvivl om at det også nok skal lykkes for jer, specielt når I selv har opnået graviditeterne! Jeg håber det evt kan hjælpe dig på de svære dage..

Men det er møg hårdt og slet ikke sjovt at opleve venner og familie få det ene barn efter det andet.. Jeg mistede første gang for 2 år siden og var gravid med en stribe venner og familie og ikke nok med at det gør lidt ondt i hjertet når de rammer mærkedage som fx 1 års fødselsdag, så kan vi nu gå og "frygte" (ikke fedt at erkende, men det er sådan man har det) at de hver især melder en lillebrøster på vej. Det ene par har allerede gjort det og har faktisk termin tæt på den jeg havde med min anden graviditet, så dén gør lidt ekstra ondt selvom man inderst inde er glad på deres vegne..

Så jeg forstår dig og du er ikke alene.. Det skal nok lykkes for os begge!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit svar. Det må være ekstra hårdt for jer når i også bare kæmper for at blive gravide. En ekstra kamp oveni.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var ikke min mening at få os fremstillet til at have det hårdere, (for det at miste er mega hårdt uanset, hvor let man har at blive gravid), det var blot for at fortælle, hvorfor jeg forstår dig og dine tanker!

Du må ikke tænke at du fejler (selvom jeg selv har tænkt samme tanke om mig selv) for igen, så har flere læger uafhængig af hinanden sagt til os at vi "bare" har været uheldig og vi skal se det som alvorlig fejl på fostret og ikke som noget vi kunne gøre anderledes og jeg er sikker på det også gælder i jeres tilfælde!

Giv dig lov til at have trælse dage, græd når du har brug for det..

Og ja, den der garanti har jeg godt nok også efterspurgt mange gange!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde to spontane aborter.

Første gang nåede jeg at se hjerteblink..!

Det er 5-6 år siden.

I dag har jeg Camille på snart 4, og Leah der lige er blevet et år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for de dejlige beskeder. Det er rart at jeg kan klynge mig til håbet når jeg ved at andre har gennemført normale graviditer efter to aborter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik først en datter og havde så en spontan abort efterfulgt af en graviditet hvor jeg mistede vores næste datter, som blev født da jeg var 20+0 og har så haft en helt normal graviditet efterfølgende, som er resulteret i min søn. Lidt en anden historie, men ikke destomindre to mislykkede graviditeter og en efterfølgende vellykket. Jeg krydser fingre for dig :kram :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min veninde havde to spontane aborter i træk, og ved 3. forsøg blev hun gravid igen. Hun er i uge 16 nu og baby har det godt. Så det kan godt lade sig gøre :kram Jeg havde selv en spontan abort inden jeg blev gravid med vores søn. Det er drøn hårdt, så jeg kan slet ikke forestille mig hvordan det er med to i træk :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en spontan abort, blev gravid igen og fødte så en rask pige. Den efterfølgende graviditet endte også i en spontan abort, men jeg er nu gravid med en dejlig rask pige igen. Det er hårdt at miste og særligt når andre omkring én får børn. Men jeg er sikker på, at det nok skal gå godt næste gang :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en tidlig spontan abort første gang jeg blev gravid, og graviditeten efter endte i en MA i uge 11, efter at have set hjerteblink flere gange - og en efterfølgende udskrabning. 

 

Derefter blev jeg gravid og fik en helt perfekt søn for 2 år og 7 måneder siden. 

 

Jeg havde en enkel bio inden jeg igen blev gravid med lillesøster, som jeg har termin med om under 3 uger. Så her er det i hvert fald endt lykkeligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER