LisbethB

Samleje inden inseminering

9 indlæg i dette emne

Hej alle :)

Jeg skal insemineres for første gang på torsdag. Jeg har forsøgt at søge mig frem til hvordan man skal forholde sig med samleje før og efter inseminering men synes ikke jeg kan blive helt klog på det. 
Hvad har i hørt om det? Og evt. erfaringer :) 

 

Hilsen den forhåbningsfulde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Før er ikke godt da der skal være gået et par dage (mener jeg det er) siden manden sidst er kommet. Men efter kan i bare give den gas. Også samme dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi spurgte og fik af vide af fertilitetslægen at vi godt kunne have sex lige inden jeg tog ægløsningssprøjten, men ikke efter. Og gerne samme dag som insemineringen (altså efter insemineringen). Men min mands sædkvalitet er også kun let nedsat, så ved ikke om der gælder andre regler, hvis sædkvaliteten er meget nedsat. For ægløsningssprøjten tager man jo kun halvandet døgn inden. Vi fulgte ovenstående og er gravid i uge 22 nu (3. IUI).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, tak for jeres svar :) Det er også det jeg har læst mange steder .. At han ikke skal have udløsning ca. to døgn før inseminering, og det passer jo med det i siger. Og så må vi hellere sørge for at være sammen efter inseminering også ;) ... Jeg er meget spændt, men ved også at jeg skal forberede mig på at blive skuffet nu det er første gang. 
Min kærestes sæd er fint, kun meget lidt nedsat. Det er mig der gør undfangelsen svær da jeg har PCOS.. Men der er to æg klar, og en pæn livmoder/slimhinde, så krydser fingre!! :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også PCOS og efter mange forsøg på Pergotime og hjemmearbejde, skulle vi prøve IUI. Vi fik besked på at være sammen tirsdag aften, jeg blev insemineret torsdag formiddag (ÆL var da igang eller maks et par timer væk, kunne han se på skærmene) og skulle være sammen torsdag aften også.

Sofie er nu 7 mdr. ;) :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også pcos og vi fik afvide at der skulle gå ca 48 timer fra sidste udløsning til når han skulle aflevere sæden til oprensning. Herefter var der frit slag, da det jo kun øger chancen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det ikke minimum 2 dage og maks 5 dage siden samleie som gjelder? Syns å kunne huske det fra vår behandlingstid.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svarene :) ... Nu endte det med at vi var sammen mandag aften, inseminering torsdag morgen og sammen om eftermiddagen og fredag morgen :) Så krydser vi fingre for at det er lykkes! 

Nu er ventetiden bare lang - helt indtil d 16 juni før jeg kan få svar! 

Kunne i mærke nogen forskel på jeres krop da det lykkes? Nu ved jeg selvfølgelig godt jeg ikke kan måle mig helt med det for man reagerer jo meget forskelligt :) Men er bare nysgerrig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror, at det kommer helt an på mandens sædkvalitet. Min kæreste har ualmindelig god sædkvalitet og vi var sammen dagen før insemination og han leverede stadigvæk en rigtig flot portion morgenen efter  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER