NSEllekilde

Det rigtige job -hvordan?

16 indlæg i dette emne

Ja, som de fleste ved så har jeg længe gået og været i tvivl om hvad jeg overhovedet skal være...

Jeg er uddannet Social og sundhedsassistent, men har længe haft det på den måde at jeg faktisk ikke synes at det passede på mig og den person jeg har udviklet mig til.

Men hvad gør man så? Hvordan valgte i karriere? Jeg har læst og læst om alverdens jobs og uddannelser, men der er intet som virkelig rammer plet hvor jeg ærligt kan se mig selv i det job..

Jeg ville synes at det kunne være fedt at min uddannelse ikke var helt spildt, og jeg er lidt ked af at jeg måske skulle tage en fuld hf...

Hvordan vælger man det rigtige?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis du finder svaret ville jer gerne have haft det for et par år siden ;)

 

Jeg synes, det er vildt svært at finde det rigtige i dag. Vi har så mange valgmuligheder og så lidt tid til rent faktisk at vælge, fordi alt i samfundet bare skubber os fremad.

 

Jeg har selv prøvet at arbejde og studere inden for rigtig brancher og studier. Det tog mig 8 år at tage en videregående uddannelse (2-årig) og nu sidder jeg som ledig og aner ikke hvor jeg skal søge og hvad jeg skal søge, fordi den er så bred og der var så meget, der var spændende.

 

Jeg tror min pointe er, at du er nødt til at prøve dig frem, for at finde ud af hvilken vej du skal. Det er selvfølgelig nemmere, når man ikke har forpligtelser. Hvis du gerne vil læse videre og måske i en helt anden retning, så prøv at tale med en Ungdom og Uddannelsesvejleder (UU-vejleder). Måske kan det hjælpe.