1403

Gode råd mod kvalmen

18 indlæg i dette emne

Hej søde piger..

Hvad gør i ved morgen kvalme, aften kvalmen og midt på dagen kvalme..

Jeg er efterhånden ramt hver morgen og aften og til tider kommer det også midt på dagen /: hvad gør i ?

Da jeg arbejder i butik er det utrolig ubehageligt at have kvalme og lægge makeup på en kunde på samme tid.

Alle ideer tages imod med kyshånd..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Spis! Eller drik noget med smag... For mit vedkommende skiftede det hver dag, hvad jeg kunne holde ud, så kan ikke komme med noget konkret... Men jeg synes at småspisning hjalp meget... Kunne også bare være et bolche der afgav smag...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder faktisk som en rigtig god ide. Jeg tror jeg har kommet til at sætte min hjerne fast på at det kun er en bestemt ting der virker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder faktisk som en rigtig god ide. Jeg tror jeg har kommet til at sætte min hjerne fast på at det kun er en bestemt ting der virker.

Jeg prøvede en masse råd jeg fandt på Google... Men der var ikke én ting, som bare var fantastisk mod min kvalme... Tror det er meget individuelt, men herinde siger folk ofte at det hjælper dem at spise lidt... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må i gang med at små spise lidt hele tiden. Hehe ..

For puha det er slemt med den kvalme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det hjalp også mig at småspise ofte, også gerne en kiks inden jeg stod ud af sengen....

Og vindruer har jeg spist rigtig mange af, bare sådan et par stykker af gangen.  :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mandler

Kiks

Vand

For nogle hjælper det salte eller søde, prøv dig frem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det hjalp også mig at småspise ofte, også gerne en kiks inden jeg stod ud af sengen....

Og vindruer har jeg spist rigtig mange af, bare sådan et par stykker af gangen.  :mam

Den med kiks på natbordet var nok noget jeg burde overveje ..

Det første jeg gør om morgenen er at kaste op /: 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mandler

Kiks

Vand

For nogle hjælper det salte eller søde, prøv dig frem

Mandler ? hmm..

Dem er jeg ellers gået langt udenom..

 

Måske jeg skulle prøve.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spise, spise, spise! Før jeg knækkede koden og begyndte at spise konstant, var jeg sygemeldt med heldags kvalme og opkast. Det virker meget modstridende at spise, når man har det så skidt, men det var det eneste, der forhindrede opkast hos mig. Jeg er 19+6 og har stadig mariekiks stående ved siden af sengen. Spiser et par kiks inden jeg overhovedet rejser mig.

Jeg har haft meget svært ved at drikke ren vand - det skal helst smage af noget, være iskoldt og indtages i små slurke.

Hos mig var kvalmen også slem pga mavesyre. Så sure ting og drikke med kulsyre duede ikke her, men har hørt andre sige det hjælper. Endte med at måtte tage piller gennem noget tid for at slå mavesyren ned.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha . Det lyder da også som om du har været noget hårdt ramt !! Jeg har lagt mærke til at hvis jeg føler mig psykisk presset så kommer kvalmen med det samme, så på trods af jeg stadig er meget tidlig i forløbet af min graviditet, h ar jeg i går valgt ar fortælle det til mig chef.. det hjalp helt vildt.

Så var det pludselig ok at jeg havde lidt bag disken jeg kunne gå spise af.. og hun blev simpelthen så glad på mine vegne. Det hjalp godt nok meget.

Vand er min redningsmand .. det er det eneste jeg føler jeg kan holde ud at få ned i maven når jeg har det værst. Tilgængelige er jeg illegale meget for drikkelse med frugtsaft/syntetisk duft.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For mig hjælper det også at småspise lidt hele tiden. I hvert fald sådan hver 1,5 - 2 time.

 

Jeg har fundet lidt forskelligt jeg godt kan lide og min krop accepterer ( har ondt madlede ).

Nektariner

Æbler - laver hver dag et lille fad når jeg kommer hjem med frugtbåde som jeg kan gå og spise af.

Kiks - har en lille pose med på job med ingefærkiks, salte kiks etc. 

Kakaomælk blandet op med skummetmælk.

Innocent frugt smoothie

Danskvand

Koldt vand på køl.

Yoghurt 

Grød ( æble eller jordbær ) med mælk.

 

Derudover craver min krop brød og det hjælper virkelig.

Jeg har bagt nogle gulerodbrud med solsikkekerner og så har min kæreste bagt et godt brød med kerne og rugmel så jeg ikke kun får hvede. 

 

Det synes jeg fungerer ret godt.

 

Hvis aftensmaden er en god balance mellem kulhydrater, fedt og protein så har jeg det godt i mange timer efter. 

Men da jeg er meget oppustet så forsøger jeg at passe lidt på hvad jeg indtager. Det er lidt svært  :mam

 

På bordet ved sengen har jeg en lille skål med kiks og en flaske vand ( og et lille glas kakao ) til når jeg vågner med kvalme. Hvilket sker 2-3 gange om natten. 

Derudover millioner af krummer i sengen ( og en tålmodig kæreste )  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ha .. det lyder til du er voldsomt ramt.. jeg vågner dog heldigvis ikke om natten med kvalme .. og i dag har jeg utrolig nok haft en hel dag uden kvalme. Havde meget svagt i et par timer i morges, men ellers intet i dag. De sidste 3 uger har det været så slemt at jeg troede jeg skulle dø. Så det er helt underligt at have en hel dag hvor jeg har der godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ha .. det lyder til du er voldsomt ramt.. jeg vågner dog heldigvis ikke om natten med kvalme .. og i dag har jeg utrolig nok haft en hel dag uden kvalme. Havde meget svagt i et par timer i morges, men ellers intet i dag. De sidste 3 uger har det været så slemt at jeg troede jeg skulle dø. Så det er helt underligt at have en hel dag hvor jeg har der godt.

 

Ja sådan en dag havde jeg også forleden! Tænkte dog hele tiden "nu kommer den".. Men det kørte for mig den dag!

Kvalme er virkelig ikke at kimse af. Havde aldrig troet at det kunne være så overvældende. 

Men tænker at det nok skal forsvinde når man når lidt længere hen :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det må man da så absolut håbe. Hehe :) igen i dag har jeg haft en dag med kun minimal kvalme.. hvilket jo i og for sig er skønt, men også en smule angatprovokorende. Er kun 7+1. Har dog stadig massere af tegn på graviditet. Men nu havde jeg haft kvalmen så længe at jeg havde væbnet mig til den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hindbær er et gammelt råd mod kvalme.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er selv begyndt at få kvalme nu og jeg bruger Seabands, det tager lige toppen af det så jeg kan forblive med at have maden i maven. og som de andre skriver hjælper det at spise :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER