TiaK

Anbefal udstyr til at vaske gulv med

10 indlæg i dette emne

Vores helt normale gulvskrubbe er gået i stykker :rolleyes Vi snakker derfor lidt om vi skulle prøve en anden løsning - gerne noget hvor man ikke skal bukke sig for meget ned. Og gerne noget nemt - så kan det ske gulvet bliver vasket lidt oftere.. :whistling

 

Men skal det være en moppe, sådan en damprenser eller hvad er godt? Vi har lakerede trægulve, de er gamle, så det er ok store riller i mellem, så det må ikke blive alt for vådt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er vilde med vores Damprenser! Jeg vil klart anbefale sådan en. Kärcher skulle være the shit - sådan en købte jeg desværre ikke ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elsker min damprenser. Har en Karcher, som er rigtig god, men jeg har aldrig prøvet andre, så kan ikke sammenligne med andet.

Vi har klinker/fliser og lakeret trægulv. Det virker fint. Store revner ved jeg dog ikke om det kan fungere med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg anede ikke at man kunne bruge en damprenser :blush

Vi har en Vileda Max gulvmoppe + spand. Den er en af mine allerbedste venner i husholdningen, men jeg har ikke prøvet meget andet. Man skal kun bukke sig, når moppekluden skal af og på. Ellers trykker man på den med foden, så den klapper sig sammen og kan gå i spanden, hvor den vrides ved at man presser den ned. Svært st forklare :D

Jeg tror, jeg har givet ca 300 for selve moppekosten, spand og to moppeklude. Og det fylder heller ikke så meget, synes jeg ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du køber noget med klude til, så kig, hvor mange grader de må vaskes på. Viledas må vaskes på 60, hvilket jeg foretrækker, jeg tror det er Leifheit, der har nogenlunde samme princip, men som kun må vaskes på 40.

Vileda har forresten 2 slags klude. En blå som gør gulvene meget våde og som ikke må bruges på træ, og så en grå/hvid som godt må bruges på træ. Vi har kun grå/hvide, jeg synes det fungerer fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er vilde med vores Damprenser! Jeg vil klart anbefale sådan en. Kärcher skulle være the shit - sådan en købte jeg desværre ikke ;)

 

 

Elsker min damprenser. Har en Karcher, som er rigtig god, men jeg har aldrig prøvet andre, så kan ikke sammenligne med andet.

Vi har klinker/fliser og lakeret trægulv. Det virker fint. Store revner ved jeg dog ikke om det kan fungere med

 

Fedt fedt! Det var lige præcis en Kärcher jeg havde tænkt på!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg anede ikke at man kunne bruge en damprenser :blush

Vi har en Vileda Max gulvmoppe + spand. Den er en af mine allerbedste venner i husholdningen, men jeg har ikke prøvet meget andet. Man skal kun bukke sig, når moppekluden skal af og på. Ellers trykker man på den med foden, så den klapper sig sammen og kan gå i spanden, hvor den vrides ved at man presser den ned. Svært st forklare :D

Jeg tror, jeg har givet ca 300 for selve moppekosten, spand og to moppeklude. Og det fylder heller ikke så meget, synes jeg ikke :)

 

 

Hvis du køber noget med klude til, så kig, hvor mange grader de må vaskes på. Viledas må vaskes på 60, hvilket jeg foretrækker, jeg tror det er Leifheit, der har nogenlunde samme princip, men som kun må vaskes på 40.

Vileda har forresten 2 slags klude. En blå som gør gulvene meget våde og som ikke må bruges på træ, og så en grå/hvid som godt må bruges på træ. Vi har kun grå/hvide, jeg synes det fungerer fint.

 

Tak for info :) Jeg tror dog de andre fik mig overbevist om jeg skal have en damprenser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Damprenseren er forøvrigt også fantastisk til generel rengøring. Bruger min til badeværelserne, køkkenskabe, spejle og vinduer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Damprenseren er forøvrigt også fantastisk til generel rengøring. Bruger min til badeværelserne, køkkenskabe, spejle og vinduer

 

Jeg har lige prøvet at se nogle videoer på youtube - bliver det hele plaskvådt? :unsure Jeg synes det ligner lidt at jeg lige så godt kan tage kogende vand og hælde ud over min brusekabine? :chin:

 

Hvor har i købt jeres henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige prøvet at se nogle videoer på youtube - bliver det hele plaskvådt? :unsure Jeg synes det ligner lidt at jeg lige så godt kan tage kogende vand og hælde ud over min brusekabine? :chin:

Hvor har i købt jeres henne?

Det synes jeg ikke. Altså den kan godt dryppe men det er ikke noget problem, synes jeg. Og så kommer det også an på hvilke redskaber jeg bruger til den. Når kludene er på suger de også lidt.

Jeg har fået den af min mand for nogle år siden. Han købte den vist på nettet men ved ikke hvor desværre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER