1403

Hvor hurtigt vokser maven ?

11 indlæg i dette emne

Hej søde Bk'ere ..

Hvor hurtigt begyndte i at kunne se at maven blev større og hvor mange symptomer har i/havde i, i starten af graviditeten ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Første gang fik jeg nogle kvalmebølger, men aldrig noget det blev værre end det. Ømme boobs og voldsom træthed, men ellers ikke noget. Man kunne ikke for alvor se det på mig føre jeg var 17-18 uger henne. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej søde Bk'ere ..

Hvor hurtigt begyndte i at kunne se at maven blev større og hvor mange symptomer har i/havde i, i starten af graviditeten ?

Altså var oppustet allerede meget tidligt. Men der er nu begyndt at komme lidt mave og er 16+4 man kunne også se noget i sidste uge. Men den er stadig ikk så graviditets synlig at man vil tænke gravid når man ser mig.

Jeg har været meget heldig omkring gener, for har ikk haft de store. Har haft ømme bryster og brystvorter og det startede ved æl og blev ved indtil uge 9. Selve brystet kan forsat være lidt ømt og mine nippels er følsomme. Har ikk den store lyst til kød eller bare varm mad generelt. Og så har jeg siden positiv test haft stor tendens til forstoppelse hehe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faf dine symptomer minder meget om mine. Jeg er dog stadig kun i begyndelsen af mine og har de sidste tre aftenens haft en mild kvalme..

Jeg ved godt det er skøre tanker, men jeg kan blive helt bange for at lille baby inde i maven ikke udvikler sig ordentlig fordi jeg ikke har særlig mange gener. Har talt med min mor og søster om det. De har begge kastet voldsomt meget oppe i begge deres graviditeter. Så syntes jeg bare det lyder helt vildt, hvis jeg kommer til at gå udenom ..

Dog har jeg en del legament smerter. Jeg mærker det flere gange dagligt og så har jeg en lugtesans som en hund ! Hehe ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 20+6... Der er da sket lidt med maven, men ser slet ikke gravid ud...

Symptomer er så individuelle, så synes ikke du skal sammenligne dig for meget med din mor og din søster... Alt er sikkert fint derinde! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faf dine symptomer minder meget om mine. Jeg er dog stadig kun i begyndelsen af mine og har de sidste tre aftenens haft en mild kvalme..

Jeg ved godt det er skøre tanker, men jeg kan blive helt bange for at lille baby inde i maven ikke udvikler sig ordentlig fordi jeg ikke har særlig mange gener. Har talt med min mor og søster om det. De har begge kastet voldsomt meget oppe i begge deres graviditeter. Så syntes jeg bare det lyder helt vildt, hvis jeg kommer til at gå udenom ..

Dog har jeg en del legament smerter. Jeg mærker det flere gange dagligt og så har jeg en lugtesans som en hund ! Hehe ..

Jeg havde også en meget meget mild kvalme om aftenen men kun i et par uger eller så var det kun en enkelt. Men jeg tænkte det samme, gad vide om alt nu er som det skal være. Men altså jeg er nu i 17. Uge og indtil videre er alt som det skal være.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er kun 7+2 men har haft tiltagende kvalme de sidste 3 uger, der nu er mere eller mindre hele dagen (dog i bølger). Har lige hentet den store pakke med balancid på apoteket i går.

Føler mig oppustet døgnet rundt.

Det er 3. Graviditet og allerede nu kan jeg sige at den ikke ligner de 2 andre (som heller ikke lignede hinanden)

1. Graviditet, havde jeg stort set ingen gener. Kunne dog slet ikke tåle at spise æbler/pærer (hvilket var skidt, da jeg virkelig elskede at lave en skål med de to ting). Kastede med garanti op derefter.

Kan ikke huske hvornår maven kunne ses... mener det var forholdsvis tidligt hos mig. Men han bliver 10 år i næste uge, så det er lidt sløret ;)

2. Graviditet: havde ingen gener overhovedet før uge 7-8-9 stykker. Derefter kvalme med opkast i en periode og blev meget køresyg.

Kan ikke huske hvordan med maven. (Gik ned med en depression midt i det hele, så husker desværre ikke så meget fra den gang) min datter er lige blevet 7 år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er kun 7+2 men har haft tiltagende kvalme de sidste 3 uger, der nu er mere eller mindre hele dagen (dog i bølger). Har lige hentet den store pakke med balancid på apoteket i går.

Føler mig oppustet døgnet rundt.

Det er 3. Graviditet og allerede nu kan jeg sige at den ikke ligner de 2 andre (som heller ikke lignede hinanden)

1. Graviditet, havde jeg stort set ingen gener. Kunne dog slet ikke tåle at spise æbler/pærer (hvilket var skidt, da jeg virkelig elskede at lave en skål med de to ting). Kastede med garanti op derefter.

Kan ikke huske hvornår maven kunne ses... mener det var forholdsvis tidligt hos mig. Men han bliver 10 år i næste uge, så det er lidt sløret ;)

2. Graviditet: havde ingen gener overhovedet før uge 7-8-9 stykker. Derefter kvalme med opkast i en periode og blev meget køresyg.

Kan ikke huske hvordan med maven. (Gik ned med en depression midt i det hele, så husker desværre ikke så meget fra den gang) min datter er lige blevet 7 år.

Den oppustede følelse er jeg helt med på :D heh .. 

Man føler sig utrolig fed - som om man gerne vil trække maven ind men det er umuligt.. men nå .. Det er nok bare en følelse man skal vænne sig til . hehe .. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også en meget meget mild kvalme om aftenen men kun i et par uger eller så var det kun en enkelt. Men jeg tænkte det samme, gad vide om alt nu er som det skal være. Men altså jeg er nu i 17. Uge og indtil videre er alt som det skal være. Så du skal bare være lykkelig over at du ikke lider af kvalme mm.

Jeg havde også meget mens smerter de første uger helt frem til uge 7 tror jeg.

Min kvalme om aftenen er heller ikke voldsom - syntes den kun frem  provokeres hvis jeg "anstrenger" mig.. (Jeg skiftede lige sengetøj - der måtte jeg lige stoppe op, det var ligefør jeg havde kastet op)

 

Og du har ret - jeg må bare prise mig lykkelig.. Og den konstante kvalme kan jo nå at komme endnu, men det håber vi ikke.. hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den oppustede følelse er jeg helt med på :D heh ..

Man føler sig utrolig fed - som om man gerne vil trække maven ind men det er umuligt.. men nå .. Det er nok bare en følelse man skal vænne sig til . hehe ..

Præcis! Og efter en søgning på nettet kan jeg konstatere at jeg ikke er den eneste der er ramt af det HELE DAGEN. Det der med at det skulle komme sidst på dagen, kender jeg ikke noget til.

Håber det kan skjules lidt endnu. Vil helst ikke offentliggøre det før efter NF

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har offentliggjort det for vores forældre da jeg er voldsom dårlig til at holde sådan noget hemmeligt. Haha ..

Jeg vil sige, jeg er nu mest oppustet til aften, men det er der bestemt også i købet af dagen.. kan næsten ligefrem mærke, når jeg trykker på maven, at den er hårdere om aftenen end om morgenen.

Desværre har jeg et job hvor jeg tit arbejder til kl. 20.00.. så det er på med nogle af de lidt løse bluser og kjoler. Hehe .. har heller ikke lyst til at alle omkring mig skal vide noget før efter NF..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER