Cand.mor

Hjælp! Værd at vide om cykelanhængere?

31 indlæg i dette emne

Hvad skal man være opmærksom på, når man køber en cykelanhænger? Og en cykel for den sags skyld?

 

Kan I anbefale én, der ikke er for dyr?

 

Der skal gerne være plads til to børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville uden tvivl vælge en af de dyrere modeller, og så købe brugt hvis det er!

Det er djævle tungt at køre med! Det er nærmest umuligt i en billig vogn!

Vi har Winther Dolfin som jeg elsker!

Det er absolutlig need-to-have at der er fast beslag mellem cykel og vogn, fjeder er no go.

Og så er det lækkert med adskildt baggagerum.

Og så skal ryggen kunne ligges hvis du skal have babysæde i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vælg en god sadel ;)

Som Stephi skriver, så er en anhænger meget tung at køre med så overvej om du evt skal have en el-cykel der kan hjælpe lidt til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville uden tvivl vælge en af de dyrere modeller, og så købe brugt hvis det er!

Det er djævle tungt at køre med! Det er nærmest umuligt i en billig vogn!

Vi har Winther Dolfin som jeg elsker!

Det er absolutlig need-to-have at der er fast beslag mellem cykel og vogn, fjeder er no go.

Og så er det lækkert med adskildt baggagerum.

Og så skal ryggen kunne ligges hvis du skal have babysæde i :)

 

Tak for input :) Det er netop sådanne ting, der er umuligt at vide, når man ikke er vant til det cykelhejs, så tak.

 

Har du et bud på søgeord, hvis jeg skal finde noget brugt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vælg en god sadel ;)

Som Stephi skriver, så er en anhænger meget tung at køre med så overvej om du evt skal have en el-cykel der kan hjælpe lidt til.

 

Jeg kunne godt forestille mig det :unsure  Er der et bedre alternativ til anhænger? Jeg synes, at det fleste ladvogne jeg finder, er for pebrede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne godt forestille mig det :unsure Er der et bedre alternativ til anhænger? Jeg synes, at det fleste ladvogne jeg finder, er for pebrede.

Jeg tror det er enten eller, desværre :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det er enten eller, desværre :(

 

Altså for tung anhænger eller ladvogn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også en af de dyre modeller, og synes virkelig der er stor forskel på billige og dyre modeller - det er i hvert fald min erfaring. Har en chariot og den kan anbefales :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså for tung anhænger eller ladvogn?

Altså begge dele er jo tunge at køre med, for det er ekstra dødvægt. Ellers kan du overveje om et cykelsæde kan være nok pt?

Fordelen ved både ladcykel og anhænger er jo at du kan have mere end bare et barn med. Det er tungt, men hvis du gerne vil have en anhænger/ladcykel så må der jo være andre grunde end bare vægten der gør at du vælger den.

Som sagt kan du overveje at investere i en el-cykel, hvis du alligevel skal købe cykel også. De koster efterhånden ikke det hvide ud af øjnene og kan virkelig hjælpe, når der er læs på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også en af de dyre modeller, og synes virkelig der er stor forskel på billige og dyre modeller - det er i hvert fald min erfaring. Har en chariot og den kan anbefales :)

 

Den vil jeg prøve at kigge på :) Tak!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså begge dele er jo tunge at køre med, for det er ekstra dødvægt. Ellers kan du overveje om et cykelsæde kan være nok pt?

Fordelen ved både ladcykel og anhænger er jo at du kan have mere end bare et barn med. Det er tungt, men hvis du gerne vil have en anhænger/ladcykel så må der jo være andre grunde end bare vægten der gør at du vælger den.

Som sagt kan du overveje at investere i en el-cykel, hvis du alligevel skal købe cykel også. De koster efterhånden ikke det hvide ud af øjnene og kan virkelig hjælpe, når der er læs på.

 

Ja, men der er jo forskel på, hvor tunge de er. Det er derfor, jeg spørger til til et alternativ mellem ladcykel og billig, tung anhænger :)

 

Jeg tror, jeg skal ud i et dyrere mærke og så købe brugt, hvis de er lettere at køre med. Kom gerne med forslag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil bare lige pippe at vi har købt en Christiania til 1000 kr. Det kostede 640 kr hos cykelmanden for nye slanger og så skulle gearet fikses. Den er vi så glade for. Den trænger godt nok til en kærlig hånd, men kassen fejler ingenting og cyklen køre fint. Den skal have ny sadel og så er vi ved at skifte hjul, men det er ikke nødvendigt. De kan fås til en god pris hvis man kigger jævnligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil bare lige pippe at vi har købt en Christiania til 1000 kr. Det kostede 640 kr hos cykelmanden for nye slanger og så skulle gearet fikses. Den er vi så glade for. Den trænger godt nok til en kærlig hånd, men kassen fejler ingenting og cyklen køre fint. Den skal have ny sadel og så er vi ved at skifte hjul, men det er ikke nødvendigt. De kan fås til en god pris hvis man kigger jævnligt.

 

Tak for pippet :) Hvad synes du om at køre med den? Er den tung med barn/børn i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for pippet :) Hvad synes du om at køre med den? Er den tung med barn/børn i?

Nej det er faktisk ikke så slemt. Vores er en light udgave. Min mand har cyklet 10 km med mig og vores datter i. Selvfølgelig er det lidt tungt, det kommer man jo ikke til at undgå. Vi køber et baghjul med el på længere sigt, så vi kan køre længere ture på den uden det bliver for tungt. De kan fås i Kina for 2700 med alt. Der skal altså bare sættes et nyt baghjul på. Det hele kommer samlet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er faktisk ikke så slemt. Vores er en light udgave. Min mand har cyklet 10 km med mig og vores datter i. Selvfølgelig er det lidt tungt, det kommer man jo ikke til at undgå. Vi køber et baghjul med el på længere sigt, så vi kan køre længere ture på den uden det bliver for tungt. De kan fås i Kina for 2700 med alt. Der skal altså bare sættes et nyt baghjul på. Det hele kommer samlet.

 

Nej, det lyder ikke slemt. Og selvfølgelig er det tungere, men jeg skal ikke cykle langt, så faktisk er det heller ikke noget, jeg har bekymret mig om. Min mand er mest til anhænger, selvom jeg blev lidt lun på en ladcykel :)

 

Jeg skal lige forstå det korrekt. Er det bare baghjulet med el, der koster 2700? Det er da ret pebret :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overvej også om du henter/afleverer på vej til/fra arbejde eller lign og om du vil fortsætte på ladcykel derhen. Det var det der gjorde vi valgte anhængeren for den kan man så lade stå når man afleverer og så kan den anden bare tage den på sin cykel når den henter, så sidder der bare et lille beslag på hver cykel man ikke ser. Vores er også tit blevet brugt til skovtur og lignende. Så er vi cyklet derhen, stillet cyklerne og så brugt den som alm klapvogn når vi kom derhen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overvej også om du henter/afleverer på vej til/fra arbejde eller lign og om du vil fortsætte på ladcykel derhen. Det var det der gjorde vi valgte anhængeren for den kan man så lade stå når man afleverer og så kan den anden bare tage den på sin cykel når den henter, så sidder der bare et lille beslag på hver cykel man ikke ser. Vores er også tit blevet brugt til skovtur og lignende. Så er vi cyklet derhen, stillet cyklerne og så brugt den som alm klapvogn når vi kom derhen.

 

Det er også mandens argumenter :) Og jeg tror også, at det er der, den lander.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det lyder ikke slemt. Og selvfølgelig er det tungere, men jeg skal ikke cykle langt, så faktisk er det heller ikke noget, jeg har bekymret mig om. Min mand er mest til anhænger, selvom jeg blev lidt lun på en ladcykel :)

Jeg skal lige forstå det korrekt. Er det bare baghjulet med el, der koster 2700? Det er da ret pebret :huh

Ja det er det. Det er faktisk vildt billigt. En ladcyklen koster ofte 10.000 mere fra ny hvis der skal el på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er det. Det er faktisk vildt billigt. En ladcyklen koster ofte 10.000 mere fra ny hvis der skal el på.

 

Det var noget af en post :o Så meget dyrere synes jeg ikke, jeg har set elcykler, men det er måske noget andet, når det er en ladcykel, der skal trække ekstra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Haha :D

Hvor er du sød at tænke på mig :kram2 Jeg bor ikke lige i nærheden dog.

Kan jo være den også gælder i andre? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen herinde, som kender til Croozer? Er det en god cykelanhænger? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen herinde, som kender til Croozer? Er det en god cykelanhænger? :)

Vi har en Croozer Kid 2 og er glade for den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER