NSEllekilde

Bobles-kopi /tumleleg på budget?

10 indlæg i dette emne

Findes det mon?

Jeg kunne godt tænke mig at have råd til bobles legetumleudstyr (selvom der selvfølgelig er læææænge til at hun kan bruge det) men åh hvor er det dyrt. Jeg er klar over at det er yderst god kvalitet og at man jo kan sælge det til flere 100 kr på trods af skrammer og mærker (:blink) men alligevel tænker jeg at der må da være et billigere alternativ.

Da jeg var barn havde vi da også tumleudstyr i børnehaven og i skolen og det var da ikke bobles!

Er der overhovedet nogle af jer som har fundet noget lignende? :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

For et par år siden kiggede jeg på alternativer i et katalog i vuggestuen, og jeg synes at huske i priserne i samme klasse :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For et par år siden kiggede jeg på alternativer i et katalog i vuggestuen, og jeg synes at huske i priserne i samme klasse :(

Det er også min erfaring at alternative løsninger er af samme prisklasse.

Måske kan i udse jer nogle få som i så ønsker til dåb eller fødselsdag.

Og så finder på nogle helt anderledes løsninger? En IKEA skammel (de der billige i plastik) udgør en god del af en mototikbane.

Rullebrættet kan købes billigere i byggemarkeder, i træ. Rutchebanen kan erstattes af en plastrutchebane fra toys r US osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

http://www.mammashop.dk/maerker/units-dd.htmlDe her er ret fine men også dyre.

Man kan lave masser af motoriksjov med billigere grej, herunder alt godt fra IKEA :)

Nogen af dem, der sælger bobles brugt, må være konstant fulde :blink Jeg var medlem af nogle grupper, fordi jeg skulle finde en krokodille i en udgået farve, men du godeste... :rolleyes Der findes dog rimeligere mennesker imellem, og det kan jo være en måde at få det en smule billigere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i gode :yay

Men tænkte nok at jeg måtte ud i noget ikea diy -halløj :rolleyes hvilket jo også er fint nok, håbede bare at det lige kunne være nemt :haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså vi har aldrig ejet et eneste stykke bobles, og Ayah har ikke engang været en lille smule interesseret i det hvis vi har været besøg og det har ligget der :) hun bliver 4 år til oktober, og kan både slå koldbøtter, stå på hovedet op af en væg og hoppe, springe, og alt det man nu skal kunne motorisk.

Kan godt forstå hvis du synes det ser smart ud, og det gør det jo også. Men vil bare lige pippe om at ikke alle børn synes det er spændende og klarer sig helt fint uden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror måske også bare at det er fordi at jeg selv synes at det var det bedste når der blev låst op for tumlerummet :blush

Og så kunne jeg bare lige se min lille pige (eller sådan som jeg forestiller mig hun kommer til at se ud :lol) tumle rundt med sådan noget :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har heller ikke ejet Bobbles og kommer heller ikke til det :-) Pigerne er også langt fremme motorisk og klatrer da i træer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lidt bobles...elefant..kylling..donut...tumle bræt og krokodille...kyllingen var dåbs gave og donut har jeg købt brugt...og de andre fra ny.

Vi har en dreng der er motorisk bagud og jeg har ellers været mod at bruge mange penge på bobles. Men de vores søn har vist interesse for dem andre steder har jeg ændret mening ;-) og jeg må sige det har hjulpet ham rigtig meget frem motorisk så har ikke fortrudt.

Når det er sagt er jeg overbevist om det ikke er nødvendige ting at have.

Kender desværre ikke selv andre alternativer for har jeg os haft kigget efter nemlig :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En stor papkasse :D Altså vi har et par bobles ting og er meget glade for dem, men INTET slår en papkasse! :D

- De der gymnastikbolde (som kan købes relativt billigt i fx Føtex) kan man også have meget sjov med.

- En bedroller kan gøre det ud for rullebrættet, så længe baby ikke er for tung

- En hullahopring kan man også have meget sjov med

Og ja, IKEA, IKEA, IKEA... Tunnellen er mega hit herhjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER