NSEllekilde

Om at finde gløden

34 indlæg i dette emne

:kram

Det her er nok ikke så meget et råd, som en mulig forklaring på din kærestes opførsel.

Jeg lægger mærke til at du skriver, at det primært er efter han er begyndt at køre taxa, at han ikke har overskud til at være nærværende. Min tanke er, at din kæreste er introvert, dvs at han bliver fysisk og psykisk ekstremt træt af at forholde sig til mange mennesker, især mennesker han ikke kender. Og i jobbet som taxachauffør skal han konstant være på, snakke med kunderne og i det hele taget bare være i selskab med mennesker han ikke kender, rigtig mange timer om dagen. Hvis han er introvert, så vil hans hoved være totalt bombet når han kommer hjem, han vil have brug for at trække sig fuldstændig i mange timer, måske har han hovedpine, der er helt sikkert intet overskud til hverken store eller bitte små ting, han vil være i forsvarsmode og se enhver form for menneskelig kontakt som et angreb. Det eneste han vil er at lukke helt ned for omverdenen.

Hverken du eller han er tjent med dette, men du vil aldrig kunne komme igennem til ham med snak, så længe han har det sådan. Han har, så at sige, opbrugt sin snakkekvote på arbejdet, og kan ikke rumme 1 minut mere, selvom han gerne ville.

At skrive et brev til ham kan sagtens være løsningen, for mange introverte er det helt anderledes at forholde sig til et brev med noget på skrift, end at skulle forholde sig til mennesket overfor, hvis man har skulle forholde sig til mange på en dag.

Under alle omstændigheder er det ikke en holdbar situation, at I ikke kan tale sammen overhovedet og at han er så drænet efter arbejde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror ikke helt jeg forstår, hvorfor I altid skal aftale at tale sammen i stedet for bare at gøre det?

Det virker som om, at det bliver lidt mere kompliceret, end det i virkeligheden behøver at være?

Hvis jeg har brug for at sige noget til mine mand, så gør jeg det bare, når det lige passer. Det er godt nok sjældent, at vi bevidst bænker os i sofaen, kigger hinanden i øjnene og taler om alt, det som du så gerne vil tale med din kæreste om. For mig lyder det sol om, at er dine behov og derfor er du måske nødt til at vende den lidt om og også se hans behov?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger for alle jeres besyv.

I kommer alle med gode pointer og lige præcis den med kærlighedssprog skulle jeg nok dykke ned i...

Det kan være at jeg lige finder overskuddet til at få svaret jer ordentligt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik snakken ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan altså virkelig godt nikke genkendende til det med at man savner de lange gode dybe og hyggelige snakke som ikke er planlagte eller hverdags agtige...ganske som når ens forhold er nyt og spændende hvilket jo er helt naturligt når man jo i starten af et forhold ikke kender hinanden ud og ind ;-)

Jeg tror helt og holdent på det handler om at man har brug for at opleve noget sammen og hver for sig for hele tiden at have lysten til at snakke om andet end praktiske ting.

De andre piger har skrevet en masse kloge ord og jeg har ikke det store at bidrage med for tror lidt vi også har det på samme måde herhjemme ind imellem. Vi har dog bare pt sagt det er ok forholdet ikke kører på højeste blus og er OBS på at vi skal foretage nogle ændringer hen ad vejen for at live forholdet lidt op igen når tid og overskud er der igen hos os begge. :-)

Men det med gåture er altså guld værd....manden og jeg går af og til sammen med barnevogn nu...ganske korte ture men helt sikkert tid hvor vi snakker om alt og intet ! Vi nyder det begge ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke lige hjernekapacitet til et længere svar, men jeg værdsætter at i alle tog jer tid til at dele jeres tanker :kram

Nichlas kom hjem og vi snakkede en god snak.

Det var "det sædvanlige" med at han var træt men at det ændrede sig "ligeså snart at..." .

Jeg forklarede ham at jeg havde brug for at have en tidshorisont ift hvornår min dejlige glade overskudsagtige mand kommer igen. Og det havde han faktisk fundet ud af -han havde bare ikke lige fået fortalt mig det :super

Han har besluttet at ville læse til januar i stedet for til september, men han er godt klar over at den her taxa -situation ikke er holdbar. Så han har tænkt sig at søge om at tage et slags kursus så han kan køre for Falck (Flextrafik) i stedet for taxa. På den måde får han et helt normalt 37 timers job (+/%) med en FAST månedsløn indtil han skal i skole. Han har læst meget om det og det lyder som om at han har styr på det :yay

Desuden fik vi aftalt at han står op kl 11 i hverdagen (han er hjemme kl 02 om natten og går direkte i seng) hvor vi så spiser morgenmad (frokost for mig) sammen ved spisebordet i stedet for sofaen, og bagefter går vi en tur på en halv time til en time sammen :wub Det betyder at han jo stadigvæk har 2-3 timer til at spille computer om dagen :p

Han var meget tilfreds og jeg er glad for at jeg fik sagt lidt om at jeg havde brug for at vi hyggede os sammen noget mere -og han var enig.

Bagefter snakkede vi bryllup og det var bare hyggeligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da supergodt :super

Må man spørge, hvorfor uddannelsen skulle udskydes til januar? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må man :p

Det er fordi at det var den forkerte han havde søgt ind på -uddannelserne var åbenbart meget ens, men jobmulighederne var forskellige :)

Og så var der også en lille smule økonomi i det, da vi ville være nødt til at tage su -lån hvis han startede til september da han jo allerede har tjent for meget i år :rolleyes Så han ville altså ikke kunne arbejde ved siden af. Hvis vi venter til januar så er det et nyt SU år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det første år man læser, kigger de ikke på indkomst inden studiestart ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER