Linda81

Moderkage biopsi

20 indlæg i dette emne

Hej Alle sammen.

Vi skal på mandag den 14 marts have foretaget en moderkage biopsi og jeg er meget nervøs for det. Jeg hader virkelig nåle og tåler ikke synet af dem. Bare jeg skal have taget en blodprøve er jeg i panik. Dette gør at jeg frygter meget denne undersøgelse.

Hvad er jeres erfaring med denne prøve? jeg er bange for at det gør meget ondt og også hvordan man har det efterfølgende. Håber I kan være behjælplige med lidt svar omkring hvordan I oplevede det.

På forhånd mange tak for jeres hjælp :0)

Mvh Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er en fra oktoberterminsgruppen, der lige har fået lavet én.

Måske kan du læse noget om det der?

Jeg ved desværre ikke noget om det -_-

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay mange tak for dit svar, jeg prøver at finde det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik taget en moderkagebiopsi for 3 mdr. siden i Aalborg, og jeg frygtede den også. Her bagefter vil jeg sige, at det bestemt ikke var nogen "sjov" oplevelse, da det er lidt ubehageligt, men heldigvis tager det ikke så langtid. Jeg er glad for, at manden sad ved siden af og holdt mig i hånden! Resten af dagen havde jeg en smule ondt, men ikke så ondt at jeg tog piller for det!

Håber ikke at jeg har skræmt dig mere ved at skrive dette indlæg, for det var i hvert fald ikke meningen...

Krydser fingre for dig i morgen :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, mange tak for dit svar. Det er bare rart nok at vide lidt om hvad man skal forberede sig på. Jeg skal heldigvis også have kæresten med, så det hjælper lidt på det. Jeg håber bare det hele går godt. Frygter sådan udfaldet af det, men i høj grad også selve undersøgelsen.. :(

Men tak fordi du tog dig tiden til at give mig din erfaring med oplevelsen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg fik taget en moderkage biopsi sidste måned, da der var 1/66 chance for mongolbarn.

Jeg var også nervøs, men lægen der lavede den var heldigvis utrolig sød, rolig og erfaren.

Han sagde alle de rigtige ting for at berolige mig og det hjalp.

Havde lidt ondt i maven resten af dagen, ligesom smerter hver gang jeg rejste mig fra stol eller sofa.

Nu er jeg ikke bange for nåle, men var mest bekymret for om han ramte bebsen.

Men ta det roligt.

De læger der laver prøven, har gjort det mange gange, Det er selvfølgelig ikke sjovt, men det er til at holde ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Betina73

Mange tak for dit svar. Jeg var afsted idag og få den lavet, og det gik fint. Kæresten var god til at holde mit fokus så jeg ikke fik noget at se, så han var bare så god. Det hjalp rigtig meget. Fik meget ondt lige efter da jeg skulle ligge og slappe af en halv time, men da jeg kom hjem gik det over og har intet mærket til det siden. Så det er bare skønt :)

Nu venter jeg bare på svaret på prøven, synes det har været nogle lange dage siden vi fik at vide vores chancer var 1:55 for mongol barn. Så krydser finger og håber på det bedste..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Betina73

Mange tak for dit svar. Jeg var afsted idag og få den lavet, og det gik fint. Kæresten var god til at holde mit fokus så jeg ikke fik noget at se, så han var bare så god. Det hjalp rigtig meget. Fik meget ondt lige efter da jeg skulle ligge og slappe af en halv time, men da jeg kom hjem gik det over og har intet mærket til det siden. Så det er bare skønt :)

Nu venter jeg bare på svaret på prøven, synes det har været nogle lange dage siden vi fik at vide vores chancer var 1:55 for mongol barn. Så krydser finger og håber på det bedste..

Hvis jeg ikke tar meget fejl er prøven sendt til vejle sygehus.

Prøv at ringe dertil onsdag eftermiddag, så er du måske heldig at de allerede der kan gi' dig svaret.

jeg fik svar efter 2 dage, men måtte selv ringe for hurtigt svar.

Ved ventetiden er lang, håber alt er vel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sygeplejesken sagde de ringede til mig på onsdag mellem kl 15-16 med svaret til mig. Så det regner jeg med at de holder :) Men ellers vil jeg da prøve at ringe til Vejle hvis det er der prøven bliver sendt hen.

Tak indtil videre går det fint, jeg har ikke ondt mere det gik faktisk over kort tid efter vi kom hjem, men jeg kan ikke stå op så længe af gangen så får jeg ligesom et jav bagfra. Så det er jo godt nyt indtil nu ;)

Ja man synes ventetiden er lang, netop fordi man går jo bare og håber til at alt er i fineste orden og at babyen er sund og rask. Tør slet ikke tænke andet. Så jeg kigger på mine billeder af den lille og tænker positivt - men hold da op der er længe til onsdag...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sygeplejesken sagde de ringede til mig på onsdag mellem kl 15-16 med svaret til mig. Så det regner jeg med at de holder :) Men ellers vil jeg da prøve at ringe til Vejle hvis det er der prøven bliver sendt hen.

Tak indtil videre går det fint, jeg har ikke ondt mere det gik faktisk over kort tid efter vi kom hjem, men jeg kan ikke stå op så længe af gangen så får jeg ligesom et jav bagfra. Så det er jo godt nyt indtil nu ;)

Ja man synes ventetiden er lang, netop fordi man går jo bare og håber til at alt er i fineste orden og at babyen er sund og rask. Tør slet ikke tænke andet. Så jeg kigger på mine billeder af den lille og tænker positivt - men hold da op der er længe til onsdag...

Jeg krydser fingre for dig :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sygeplejesken sagde de ringede til mig på onsdag mellem kl 15-16 med svaret til mig. Så det regner jeg med at de holder :) Men ellers vil jeg da prøve at ringe til Vejle hvis det er der prøven bliver sendt hen.

Tak indtil videre går det fint, jeg har ikke ondt mere det gik faktisk over kort tid efter vi kom hjem, men jeg kan ikke stå op så længe af gangen så får jeg ligesom et jav bagfra. Så det er jo godt nyt indtil nu ;)

Ja man synes ventetiden er lang, netop fordi man går jo bare og håber til at alt er i fineste orden og at babyen er sund og rask. Tør slet ikke tænke andet. Så jeg kigger på mine billeder af den lille og tænker positivt - men hold da op der er længe til onsdag...

Ok det er ikke sikkert din prøve bliver sendt til Vejle.

Jeg bor i Esbjerg og min blev, så troede faktisk det var kotume i jylland.

Men jeg fik en brochure med hjem, om hvad der var foregået, og fik den besked at sygehuset ville ringe efter 4 dage, men at jeg evt. kunne ringe efter 2 dage til vejle mellem kl. 14 og 15 og høre om svaret var klar.

Men hvis de ikke ringer onsdag vil jeg da helt sikkert ringe torsdag, for jeg ved ventetiden føles al for lang.

Men alt er ok det er jeg sikker på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubii - godt nyt indtil videre. Hun sagde alt så normalt ud og at vi venter os en lille dreng :0) nu skal vi bare vente de 14 dage på det endelig svar. Er bare så lettet for at denne del var positiv - synes godt nok det har taget hårdt på en at gå i den uvished...

:loveshower :yay Er bare så glad...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvor dejligt :) Tillykke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jubii - godt nyt indtil videre. Hun sagde alt så normalt ud og at vi venter os en lille dreng :0) nu skal vi bare vente de 14 dage på det endelig svar. Er bare så lettet for at denne del var positiv - synes godt nok det har taget hårdt på en at gå i den uvished...

:loveshower :yay Er bare så glad...

Et er da en super nyhed.

Jeg er sikker på at svaret om 14 dage også er positivt.

Jeg fik den besked da jeg ringede til Vejle at, hun har IKKE downs, det kunne de sige med sikkerhed efter 2 dage, så det brev du får er sikkert kun positivt.

Er glad på dine vegne, og ved bestemt godt at de 2 dages venten føles som uendelig lang tid

Og forresten... Tillykke med sønnen :)

PS. skal du ikke ha skrevet dig på terminslisten? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Betina73.

Tusinde tak, jeg regner bestemt også med at vi får et positivt svar om 14 dage. Glæder mig bare til at få brevet så man ved det endelige svar :)

Jeg er ny herinde, så har ikke rigtig fundet ud af at finde rundt herinde endnu. Hvordan skriver jeg mig på terminslisten og hvordan får i lavet de finde billeder med jeres termin osv??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Betina73.

Tusinde tak, jeg regner bestemt også med at vi får et positivt svar om 14 dage. Glæder mig bare til at få brevet så man ved det endelige svar :)

Jeg er ny herinde, så har ikke rigtig fundet ud af at finde rundt herinde endnu. Hvordan skriver jeg mig på terminslisten og hvordan får i lavet de finde billeder med jeres termin osv??

Du går bare ind der hvor der står terminsliste og tilføjer dit svar men forventet termin og kønnet. så ordner loneb resten :)

med hensyn til vores små tickers så er jeg nok ikke den bedste til at forklare, kan faktisk ikke selv huske det helt, for vil også gerne ha ændret min, nu jeg ved vi skal have en pige. :)

Ps. kan se du har termin 13/9 så du hører faktisk til i september listen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med det positive svar og tillykke med den lille dreng :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har forresten lavet min ticker på ticker.dk

Men der findes også andre hjemmesider.

Når du har lavet den, så kopierer du den ind i din profil under: mine indstillinger -> profil ->skift signatur

Har du termin d. 13. september? Så kan du gå ind i septemberterminsgruppen og skrive dig på deres terminsliste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super, tusinde tak for det hele. Tror nok jeg har fået det gjort rigtigt nu :0) Håber jeg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER