tsecret

Hvor tidlig droppe middagslur?

3 indlæg i dette emne

Min søn er 2 år og 5 måneder. Han har i lang tid ikke sovet middagslur i weekender, men taget nogle gode, lange lure i vuggestuen. Han blev så flyttet fra at sove i krybbe til at sove indenfor inden påske. Til at starte med gik det fint, men så fik de sværere og sværere ved at putte ham. Efter påske har han slet ikke sovet lur der.

I dag kom en pædagog og fortalte mig at de nu synes det gik så fint uden lur, og at han hygger sig med de voksne i sovetiden, og virkelig snakker meget det. Det er jo dejligt :)

Er der andre der har haft succes med at de holder med at sove så tidligt? Er det meget unormalt? Er der noget specielt vi skal være opmærksom på?

Han fungerer fint hele dagen, er i fint humør og er stadig svær at putte om aftenen ;) sover igennem kl 19.30 til 8.00 om natten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

For mig lyder det som om han fungerer fint og blot har mindre brug for søvn end en del andre børn. I virkeligheden sover han jo 12,5 time om natten hvilket nok er mere end de fleste børn kan få (mine kan i hvert ikke få lov at sove til kl 8 i hverdagene).

Jeg ville ikke bekymre mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis han sover 12,5 time om natten lyder det fint.

Noah er 2 år og 7 måneder. Han sover ca 10 timer om natten i hverdagen og 11-12 i weekenden. I weekenden sover han sjældent lur, men sover et par timer i vuggestuen til hverdag, så søvnmønster passer det jo fint med din søn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER