henri87

Dårlig nattesøvn ved vuggestuestart

7 indlæg i dette emne

Hører egentlig ikke til her endnu da sønnen min kun er 10 måneder. Men har brug for at høre fra nogen med erfaring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi gik og vi gik og vi gik med Marius i barnevognen midt om natten i et halvt år (det føltes i hvert fald længe) før vi fandt ud af det var ørene der drillede. Han ville også have flasken om natten og det havde taget trykket sagde ørelægen.

Men det er det eller om det bare er en reaktion på vuggestuestart er jo svært at vurdere. Men nej det er bare ikke holdbart at gå kl. lort om natten :kram

Håber snart han finder den gode søvn frem igen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Freya reagerede også med dårlig nattesøvn da hun startede i vuggestue. Det varede dog ikke så længe.. 3-4 nætter mener jeg.

Men børn er jo forskellige og reagerer forskelligt.

Jeg fandt aldrig selv nogle gode fif der altid virkede til umulig putning. I en periode måtte jeg sidde hos hende med hånden på hende , så hun kunne finde ro igen. Da jeg blev for træt til det havde jeg en madras ved siden af sengen så jeg kunne ligge ned med hånden ind mellem tremmerne og holde hånden på hende sådan.

Du er jo også ramt af både vs start og tigerspring. Det er hårdt men en fase. Når springet er ovre, løser det hele måske sig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget naturligt at de reagerer med urolig nattesøvn, når der er mange nye indtryk, der skal bearbejdes.

Jeg ville sørge for at være ekstra opmærksom på at skabe tryghed i strukturen om eftermiddagen/aftenen og derudover satte ord på, hvad han har oplevet i løbet af dagen, så du hjælper ham på vej med at bearbejde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

oh yes, vi har desværre haft en lang periode, hvor vi næsten hver aften ved 22-tiden satte S i bilen og kørte til hun faldt i søvn :( Det er mega hårdt, og det bliver ikke mindre hårdt af at vide, at der også kommer opvågninger og at hun ender med at sove i vores seng det meste af natten :rolleyes Vi kan dog som regel nu få hende til at sove uden køreturen. Men det der med årsag....det kan jo være mange ting. Tror bestemt at tiger spiller ind...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan var det også her, da Magnus startede.. det ramlede sammen med tigerspring, forkølelse, halsbetændelse og tre nye kindtænder, så det er faktisk først ved at falde til ro nu (han startede for en måned siden)..

Det har været en lang, sej måned.. har ingen gode råd andet end at forsøge at holde fast i nogle gode putteritualer og så give ham al den tryghed og nærhed, han har behov for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger for inputs. Vi har slæbt barnevognen op på 1.salen så den kan stå på hans værelse. Det er det eneste sted han gider sove... og så er det dejlig hurtigt at få ham til at falde i søvn igen når han er vågnet. At han så vågner op til 5 gange, det kunne jeg godt være foruden.

Emilie, her har vi dig haft en lungebetændelse og blot en enkelt rand i frembrud nederst i munden, men kombineret med tiger og separationsangst så bliver det bare næsten ikke værre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER