Ihpets-mortilto

Det vigtigste i hverdagen for dig?

37 indlæg i dette emne

De første og sidste få minutter af dagen hvor jeg ligger i min seng. Jeg vælger altid at nyde det og virkelig bare ligge og mærke roen og det bløde sengetøj og tømme hovedet for tanker/samle tankerne - alt efter om det er morgen eller aften. Det hele bliver selvfølgelig endnu bedre når sengetøjet lige er blevet skiftet.

Det er det vigtigste tidspunkt på dagen for mig, fordi det er virkelig vigtigt for mig at starte og slutte dagen på en ordentlig måde, så bliver dagen/søvnen lidt bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mig tid i form af:

- en løbetur eller en håndbold kamp,

- at præstere og føle mig værdifuld på mit job

- en kop kaffe med en god veninde, hvor der kan knevres uforstyrret

På familiefronten:

- tid til krammere, flade ud på sofaen med børnene, ture på legeplads elle bibliotek, have børnene med i køkkenet.

- hyggetid med min mand

Praktisk:

- min uvurderlige rengøringshjælp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I har mange gode, som også gælder mig. Men jeg blev ramt af PernilleMajs, fordi de dér 5-15 minutter jeg får alene i sengen til at vågne om morgenen, betyder alverden for mig. Min mand har behov for bad og mad straks han står op, og jeg har brug for "luft" til at vågne. 

 

Der er også noget med at gå i bare tæer hele året. Jeg har haft "behov" for det i en del år nu, og har ikke tænkt videre over det før for nylig, hvor det gik op for mig, at jeg tror det har noget at gøre med at mærke "jorden" under mig. Grounding vel, med et rigtigt coaching-ord. Der er i hvert fald mere i det, end bare at få luft til tæerne (for jeg er egentlig ikke ret vild med fødder generelt). Men jeg har ikke altid haft det sådan, og jeg har også strømper på, når jeg er ude og det er koldt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt klart mine hunde :) de er altid glade og de får mig ud af huset på skønne eventyr i naturen -også på dage med vildt dårligt vejr eller når jeg er træt og ellers ville have fravalgt en gåtur. Jeg elsker også at være til hundetræning. Det er fedt at være sammen med andre "nørder" der deler min glæde for hundesport og bare vil tale hund. Det giver så meget på overskudskontoen :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er allerede nævnt mange gode ting

Men for mig er det især at være glad når jeg står op og ligeledes når jeg går i seng.

Og det med at have tid til alt hvad jeg vil og ikke føle mig stresset er vigtigt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg gik i gang med en udtedning, men det blev for langt :rolleyes

Strøtanker: tid og ork til smølferne, snak og latter, en drink og en bog, telefonsnak med bedsteveninden eller storesøster, mail fra god ven (en korrespondance der handler om alt det, der ellers er trådt i baggrunden lige nu - musik, litteratur, politik og fag), et langt bad. Når jeg ikke er på barsel, så giver det mig en superfed følelelse, når tingene virkelig spiller på kontoret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kaffe er for mig på linje med ilt, vand, bagværk og chokolade = givne livsnødvendigheder og derfor overflødige at nævne...

:lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige nu er det bedste ved dagen aftenen efter kl 20 når begge børn sover, og der er ro og fred og jeg kan være bare mig eller sammen med manden... Mit varme og helst lange bad:)

Og så elsker jeg de dage hvorvidt har overskud til at være helt den mor jeg ønsker.. Men føler der er langt imellem dem lige for tiden... Zzzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mentalt overskud!

Det står virkelig klart for mig i øjeblikket, hvor vigtigt det er for mig at have ro i knoppen, så jeg har overskud til at være noget for Adam og at handle aktivt på nogle ting, i stedet for at blive total handlingslammet og overvældet.

Så, jeg glæder mig til den dag kommer, hvor jeg igen synes der er andet end kaos i hovedet :P

Og så alt det MforMor lister op! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tid til mig selv!

De weekender, hvor jeg ikke kan få en stund alene - bare 30-60min, kan næsten slå mig ud af kurs!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er med på den med pauser. Ro på de travle dage og dage der ikke er travle ind i mellem.

 

På det praktiske er aftensmåltidet rigtig vigtigt for mig. At vi sidder sammen og spiser hjemmelavet mad (mere eller mindre), det er tidspunktet hvor vi er samlet og her er relativ ro og god stemning og vi får snakket om dagen. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER