31 indlæg i dette emne

Hvor meget spiser jeres børn cirka i løbet af en dag ??

Jeg er nemlig ved at gå lidt i "panik" herhjemme over hvad Ida har spist de sidste 14 dage. Og det er ikke i panik på den gode måde, men på den meget bekymret måde.

Hendes madindtag på en normal dag

Morgenmad - 4 skefulde havregrød

Formiddagsmad(børnehave) - en kvart Skive rugbrød eller en lille yoghurt

Middagsmad(børnehave) - en halv skive rugbrød

Eftermiddagsmad(børnehave) - et æble, en pære (det skifter selvfølgelig med hvad frugt det er hun her med)

Aftensmad fx en kvart kartofler, noget grønt (så lidt at jeg faktisk vil sige hun Inter spiser) og en bid kød.

Idag har hun dog spist lidt mere rugbrød til middagsmad og et stykke kage til eftermiddagskaffe hos bedste og farfar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm.. Karla spiser heller ikke altid voldsomme mængder. Om morgenen spiser hun dog gerne en skål yoghurt eller havregryn, men det er også det eneste tidspunkt, hvor huk spiser en hel portion af noget. Frokost kan godt blive et par bidder rugbrød og aftensmaden 3 mundfulde.

Til gengæld kan hun godt spise frugt og grønt i løbet af dagen, og hvis jeg skærer en peberfrugt fx kan hun godt spise en hel.

I dag har hun spist en figenstang, en halv skål yoghurt, en håndfuld rosiner, en pære og lidt blomme. Hun er blevet tilbudt rugbrød flere gange, men har takket nej. Vi har ikke fået aftensmad, men jeg forventer ikke, at hun har den store appetit.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Simon æder for tiden.

I dag har han spist:

2 små skåle yoghurt med havregryn.

Formiddag æble i både plus en skive rugbrød med leverpostej.

2 pølsehorn fra Lidl og en banan

En skive rugbrøb med æg og mayo

Et par agurkestave og en båd tomat

En bolle med smør og en pære til eftermiddag samt en mælkesnitte.

Og til aften forventer jeg at han tager godt fra da det er liv retten ris med tomatsovs og medister....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

William spiser i perioder tæt på intet, en dag kan være:

Morgen: smøren af en halvbolle (altså IKKE noget af brødet)

Formiddag: et æble

Frokost: et kvart rugbrød

Eftermiddag: noget frugt og/eller grønt, måske en halv skorpe

Aften: nogle bidder af aftensmaden

Lige for tiden er han i en spise meget periode:

Og spiste i går:

Morgen: 1 hel bolle med smør og leverpostej

Formiddag: æble, skorpe, lidt chips (hov ;) )

Frokost: 2 hele skiver rugbrød (de små) + ekstra æg, kartoffel og grønt + selvfølgelig pålæg

Eftermiddag: hmm det kan jeg faktisk ikke huske...

Aftensmad: 2 store portioner aftensmad

Og et æble.

Jeg prøver ikke at bekymre mig, selvom det nogengange er lidt svært!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Grunden til at jeg bekymre mig er at Ida stort set altid har spist meget og de sidste 14 dage er endt med at hun ikke har energi til noget som helst og ofte falder i søvn under aftensmaden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1z2lhck.jpg

Idag hvor vi faktisk ikke har lavet andet end at være ude i det gode vejr og så bage kage mens Eigil sov.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan har hun det ellers? Ved du om spiser normalt i bh?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun spiser stort set ikke i bh - hele hendes madpakke er stort set med hjem hver dag. Og det er uanset hvad vi putter der i.

Jamen hun er meget træt derudover ingen ting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh det svinger meget!

Morgenmad: Boller. Nogle gange en halv, andre gange to og en sjælden gang imellem knækbrød oveni.

Formiddag (børnehave): I madpakken er der: En lille gulerod, et stykke agurk, et stykke peberfrugt, et par mandler, et par rosiner + nogle gange en halv avocado, en snackpølse, druer, en ostehaps eller pasta fra dagen før. Guleroden og mandlerne kommer af og til med hjem igen.

Frokost (børnehave): I madpakken er der 2 rugbrødsmadder, agurk, gulerod, rød peber og nogle gange pasta. Der kommer næsten altid noget rugbrød med hjem igen og nogle gange er hele madpakken urørt. Det sker dog også, at den er helt tom.

Eftermiddag (børnehave): Der serveres frugtfad og brød (vist oftest rugbrød eller knækbrød). Hvor meget han spiser, er jeg usikker på, men han er ofte igang, når han bliver hentet.

Eftermiddag (hjemme): Gerne en bolle og lidt agurk, en juice hvis det skal være rigtig godt, nogle gange når han dog ikke at få noget inden aftensmad.

Aftensmad: Svingende!!! Nogle gange ingenting, ifølge svigermor op til et kilo kogte gulerødder (:blink), oftest en pæn mængde kartofler eller ris/pasta hvis det sejler i ketchup (:rolleyes), sjældent noget i sovs, pt sjældent kød (undtagen pølser som han ALTID kan æde :rolleyes). Hvis han ikke vil have (mere af) det serverede, bliver han tilbudt en rugbrød istedet og det takker han ofte ja til.

Det lyder egentlig af meget på skrift synes jeg, men altså nogle gange spiser han virkelig ikke meget. Jeg synes det går sådan i perioder.

Mht Ida, så ville jeg nok tage en snak med lægen, ikke pga mængden af mad, men pga dalende energi :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har/har haft samme problem med CE. Faktisk så meget at vi valgte at tale med børnelægen om det. Han har ikke som Ida været træt. Altid haft meget energi men altid været lille og meget tynd. Da han så blev syg for ikke så lang tid siden og tabte sig 1,5 kg så han var nede at vej 13 kg blev der for meget. Der havde han været småtspisende siden sommeren on/off.

Vi fik taget blodprøver for at udelukke at der ikke var noget med stofskiftet, glutenallergi, nyre mv men alt var heldigvis fint. Det råd vi fik var at al hvad der hedder "ekstra snack" skulle skæres væk og han skulle kun tilbydes "rigtig mad" som rugbrød, vores aftensmad og ellers fedtholdig madvarer som eks. avokado og lign. Knækbrød med fed smøreost kunne også være en mulighed. Men ting som kiks, frugt og snacks skulle væk til ham fin mere normal spisevaner igen. Det har hjulpet helt vildt (indtil igår men tror mere det er snotten der gør appetitten er dalende igen).

Jeg ville klart tage fat i jeres læge når hun er så træt som du beskriver. Få tjekket at der ikke er noget galt og hvad i evt kan gøre mht mad.

Google evt bøger omkring småtspisende børn. Jeg har lånt en på biblioteket som jeg skal til st læse nu. Desværre kan jeg ikke lige huske hvad den hedder og ligger og putter med prinsessen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har/har haft samme problem med CE. Faktisk så meget at vi valgte at tale med børnelægen om det. Han har ikke som Ida været træt. Altid haft meget energi men altid været lille og meget tynd. Da han så blev syg for ikke så lang tid siden og tabte sig 1,5 kg så han var nede at vej 13 kg blev der for meget. Der havde han været småtspisende siden sommeren on/off.

Vi fik taget blodprøver for at udelukke at der ikke var noget med stofskiftet, glutenallergi, nyre mv men alt var heldigvis fint. Det råd vi fik var at al hvad der hedder "ekstra snack" skulle skæres væk og han skulle kun tilbydes "rigtig mad" som rugbrød, vores aftensmad og ellers fedtholdig madvarer som eks. avokado og lign. Knækbrød med fed smøreost kunne også være en mulighed. Men ting som kiks, frugt og snacks skulle væk til ham fin mere normal spisevaner igen. Det har hjulpet helt vildt (indtil igår men tror mere det er snotten der gør appetitten er dalende igen).

Jeg ville klart tage fat i jeres læge når hun er så træt som du beskriver. Få tjekket at der ikke er noget galt og hvad i evt kan gøre mht mad.

Google evt bøger omkring småtspisende børn. Jeg har lånt en på biblioteket som jeg skal til st læse nu. Desværre kan jeg ikke lige huske hvad den hedder og ligger og putter med prinsessen.

Alle snacks er allerede væk. Frugt får hun i bh, fordi det er det de skal have mad til eftermiddag(dele ordning i bh)

Idag fik hun et lille stykke kage, men ellers er det kun fredag til Disney show der er snack/usundt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er blevet bruge om herhjemme at vi ringe til lægen med det samme på tirsdag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sidder lige nu ved lægevagten og venter på at komme ind. Ida har idag været våget i 4 timer resten af dagen har hun sovet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Håber det bare er en virus og at den er på vej væk igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen virus. Så intet svar. Laver lige en opdatering i min nor tråd senere i aften.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingen virus. Så intet svar. Laver lige en opdatering i min nor tråd senere i aften.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sidder lige nu ved lægevagten og venter på at komme ind. Ida har idag været våget i 4 timer resten af dagen har hun sovet.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg synes det er svært. Er ved at lave aftensmad og nu står Ida og beder om mad.

Hun har ikke rigtigt spist noget i bh idag. Udover hendes frugt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg synes det er svært. Er ved at lave aftensmad og nu står Ida og beder om mad.

Hun har ikke rigtigt spist noget i bh idag. Udover hendes frugt.

Kan hun ikke få nogle grønsagsstænger i ventetiden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan hun ikke få nogle grønsagsstænger i ventetiden?

Jeg gav hende intet, fordi jeg var bange for at med den mængde mad hun har spist det stykke tid, at de ville udgøre aftensmaden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gav hende intet, fordi jeg var bange for at med den mængde mad hun har spist det stykke tid, at de ville udgøre aftensmaden.

Spiste hun så aftensmad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spiste hun så aftensmad?

Ja hun spiste 85g risengrød

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når hun er sulten der ville jeg tilbyde rugbrød. Det gør vi da vi har oplevet at hvis vi venter kan CE have mistet lysten til at spise. Og med rugbrød får han noget med substans :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER