msk

SVÆR endometriose + IVF

3 indlæg i dette emne

Jeg har en dejlig IVF-datter fra 2006, og nu er vi på den igen. Jeg har endometriose i SVÆR grad, og har lige efter en MR-scanning fået at vide, at der sidder en masse endo ved tarmene, som har udviklet sig meget siden MR scanning for et år siden. Det har utvivlsomt noget at sige for graviditetschancer, sagde lægen på Skejby.

Er igang på Ciconia i Århus med IVF... Har fået Pergoveris i 2 dage nu (Ægstimulering), men jeg er sgu slået lidt af pinden efter den MR-scanning. Har fået Skejby til at sende MR-svar til Ciconia, og jeg er så spændt/nervøs over, hvad de siger til scannings-svar, når jeg skal til follikel-scanning på torsdag.

En anden ting er, at jeg muligvis skal have foretaget en temmlig voldsom tarm-operation for at komme af med det endo, der er derinde... GRRRR....

Ved ikke lige, hvad jeg ville med dette indlæg... Have medfølelse, tror jeg.

Er der andre, der har været igang med IVF trods SVÆR endo??? (Fase 4) Positiv eller negativ udgang?

Marlene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Marlene

jeg har også endo i svær grad. Er opereret to gange.

Den sidste gang, maj 2010, fik jeg fjernet et stykke af tyktarmen, da endo'en var gået ind i tarmen.

Det har angrebet blæren, men jeg er ikke blvet opereret for dette endnu.

Vi har været i behandling, icsi, siden operationen. Har været gennem 3 forsøg og 1 frys unden held. Vi har nu et frys tilbage.

Hverken Skejby eller Brædstrup er positive over for at jeg kan blive gravid.

Tarm operationen er stor og voldsom, men er noget at det bedste jeg har gjort. Jeg har fået det meget bedre efterfølgende. At jeg så står nu, næsten 1 år efter og har det skidt igen - tja det er jo så hvad det er.

Ja, jeg var jo nok ikke til meget hjælp.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg hører egentlig ikke hjemme herinde, og er heller ikke helt inde i alle forkortelserne. Men jeg har en bekendt, som har svær endomitrose. Hun har bl.a. fået fjernet den ene nyre fordi endo'en havde blokeret passagen til blæren, og nyren derfor var holdt op med at fungere.

Hun har været igennem først insimination 3 gange og derefter ægudtagning 4 gange tror jeg, men de har altså den dejligste lille datter i dag.

Jeg ved ikke om det hjælper dig overhovedet, men jeg håber det kan opmuntre dig til at turde tro på, at det godt kan lade sig gøre, på trods af endo'en. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER