190987

Meget forvirret..

6 indlæg i dette emne

Hej tøser..

Jeg testede positiv sidste mandag så vi var bare glade trods jeg havde en masse kvalme og var træt.. Nu har jeg pludselig ingen kvalme mere..

Hvornår er det fra man kan se hjerte blink, er det i uge 6(5-5+6) eller i 6 uge(6-6+6) jeg er ret forvirret?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hjerteblink kan man se fra omkring 6 fulde uger - altså fra 6+0 og frem - hvilket så i teorien er i syvende uge. Det kræver dog selvfølgelig at man er ret sikker på, hvor langt man reelt set er henne. Hvis man lige har forregnet sig med et par dage i den forkerte retning, så kan man jo nemt risikere at komme ind omkring 6+0 og alligevel ikke kunne se noget. Der er jo også forskel på, hvor hurtigt det udvikler sig. Nogle vil måske kunne se det lidt før 6+0, mens andre først kan lidt senere.

 

Hvis du/I er meget bekymrede, så synes jeg at I skal tage en tidlig tryghedsscanning for at få lidt ro på. Men vil også bare lige nævne, at symptomer altså sagtens kan komme og gå, uden at det behøver at betyde, at der er noget galt :kram2

 

Og så i øvrigt tillykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej tøser..

Jeg testede positiv sidste mandag så vi var bare glade trods jeg havde en masse kvalme og var træt.. Nu har jeg pludselig ingen kvalme mere..

Hvornår er det fra man kan se hjerte blink, er det i uge 6(5-5+6) eller i 6 uge(6-6+6) jeg er ret forvirret?

Symptomerne kan svinge meget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjerteblink er fra 6+2, men mange klinikker anbefaler at man først bliver skannet fra 6+4/6+6, gerne først efter 7+0 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du er sikker på hvor langt du er henne, kan hjerteblink ses fra 6+0 hos de klinikker der skanner vaginalt. Og undersøg endelig gerne personalets uddannelse. Både sygeplejesker, jordmødre og læger skal efteruddannes til at skanne (som hhv sonografer eller speciallæger i føtalmedicin). Deres titel i sig selv er ikke en garanti for erfaring eller viden, hvis ikke de har taget efteruddannelse. En del klinikker har jordmødre, sygeplejesker eller lægestuderende ansat som bare er mere eller mindre selvudlærte. Der ville jeg ikke tage hen, selvom deres skanninger ofte koster halvt så meget. Alle må købe en skanner og åbne en klinik, der er desværre intet kontrol på det område eller krav til personalets faglighed.

Det er dog meget normalt at symptomer kommer og går. Jeg fik først symptomer 5+4 (kvalme og opkast) og omkring 7+ var det pludselig næsten væk igen, men fra 8+6 kom opkast og kvalme tilbage i sådan en grad at jeg desværre er sygemeldt nu :( Sidst vi kiggede ind til baby var jeg 10+0 og der lå en fin lille meget livlig baby med 10 fingre og 10 tæer (vildt hvad man kan se på de skanninger :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså det er vores 2 barn jeg er gravid med nu, vi har en dreng i forvejen der bliver 2 år d 29 maj

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER