SaraLK

Brokke-tråden vol. 3

16,174 indlæg i dette emne

En hel række af begivenheder, der bare lader til at fortsætte. Nu er vores pilleovn gået i stykker - den er halvanden måned gammel!

Og så vil jeg egentlig også gerne brokke mig over at være gift med en murer, ude af stand til at sætte bogstaverne n-e-j sammen ! :prik

Oh gee... Nogen gange bliver jeg helt bekymret for, om det var en dårlig ide at købe hus :rolleyes :kram2

Bliver han indkaldt som murer for hele familien og vennekredsen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Oh gee... Nogen gange bliver jeg helt bekymret for, om det var en dårlig ide at købe hus :rolleyes :kram2

Bliver han indkaldt som murer for hele familien og vennekredsen?

Lad mig bare sige det sådan, at jeg er pænt træt af andre folks badeværelser. Særligt vores egets nuværende tilstand taget i betragtning :rolleyes

Ej, men det her hus er gaven der bliver ved med at give :rolleyes :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lad mig bare sige det sådan, at jeg er pænt træt af andre folks badeværelser. Særligt vores egets nuværende tilstand taget i betragtning :rolleyes

Ej, men det her hus er gaven der bliver ved med at give :rolleyes :prik

<_< Det kan jeg godt forstå, at du er træt af...

Det minder mig om, at jeg skal have købt en flaske vin til den murer, der læste tilstandsrapport igennem for mig (det er så på det niveau, jeg tillader mig at bede om tjenester :rolleyes Jeg synes faktisk, at man skal være rigtig tæt på en fagperson for at kunne være bekendt at bede om andet end et godt råd... :unsure Tid og tilstedeværelse er jo virkeligt hård valuta som småbørnsfamilie).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

<_< Det kan jeg godt forstå, at du er træt af...

Det minder mig om, at jeg skal have købt en flaske vin til den murer, der læste tilstandsrapport igennem for mig (det er så på det niveau, jeg tillader mig at bede om tjenester :rolleyes Jeg synes faktisk, at man skal være rigtig tæt på en fagperson for at kunne være bekendt at bede om andet end et godt råd... :unsure Tid og tilstedeværelse er jo virkeligt hård valuta som småbørnsfamilie).

Især det sidste synes jeg kan mærkes! Og det sjove er, at det netop er småbørnsfamilier der trækker på ham, fuldstændig uden at indse hvor meget det går ud over os herhjemme! :rolleyes

Du lyder som en der gerne måtte ringe og bede om gode råd hos min mand :P hvis der ligefrem falder vin af ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her kan jeg være med, bare med en tømrer i stedet.. Hold nu op, hvor er det irriterende, at ens mand hele tiden står på spring for at hjælpe alle andre <_< vi er selv i gang med større renovering, og det har stået på i præcis 2 år nu, uden at vi er blevet færdige, fordi han altid liiiige har kommet til at sige ja til det ene og det andet <_<

Her i påsken er han f.eks ved at skifte tag for hans mor og sidst vi så ham var i torsdags <_<

Man skulle fandme ha' vidst det inden man giftede sig med en håndværker <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min stivstikker af en mand vil ikke have en doula tilknyttet graviditet og fødsel... :boo Jeg fatter ikke at en mand der normalt er så sød og kærlig, kan være så firkantet, og slet ikke på et område det er vigtigt for mig! :prik Sidder og overvejer at sige, at så må han sgu blive hjemme, så tager jeg hende med... <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min stivstikker af en mand vil ikke have en doula tilknyttet graviditet og fødsel... :boo Jeg fatter ikke at en mand der normalt er så sød og kærlig, kan være så firkantet, og slet ikke på et område det er vigtigt for mig! :prik Sidder og overvejer at sige, at så må han sgu blive hjemme, så tager jeg hende med... <_<

M ville sige det samme! Han mener at fødslen er en intim oplevelse, og vil ikke acceptere at der er andre end os og sundhedspersonale på stuen...

Ved Davids fødsel var han ved at besvime og var i en periode ikke til nogen hjælp, men lagde istedet beslag på en sosu. Så jeg har foreslået, at min gode veninde kunne komme med denne gang, men han vil ikke høre tale om det <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skulle fandme ha' vidst det inden man giftede sig med en håndværker <_<

It-mænd er også eftertragtede... Jeg har ikke tal på hvor mange gange D har hjulpet andre (især i den ældre generation, men også folk på hans egen alder) med at finde den rigtige computer, printer eller andet og ikke mindst sat tingene op, installeret, været problemløser og meget mere... Og primært som tjenester, for det er jo det han elsker at bruge sin fritid på - eller noget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg har i hvert fald lige købt en ordentlig stabel - det var så bare i H&M men synes også trenden er at spotte i mange af de lidt dyrere butikker ;)

Jeg er ikke for fin til H&M ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også helt urimeligt.. Og kan godt være svært at slippe. Uden sammenligning i øvrigt, så blev mit bryllup mildest talt ikke som ønsket og planlagt, og jeg kan stadig have to procent svært ved at høre andre fortælle om deres ønskebryllupper - ikke fordi jeg ikke under dem det, men det giver lige et stik...

Hvad gik galt ved dit bryllup? :unsure Hvis du altså vil fortælle :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luksus brok...hvorfor søren bliver jeg så pisse træt hver evig eneste aften til trods for manden og jeg endelig har lidt aften tid og kan hygge os med snoller tv og asti ? Hele mandens ferie er jeg stadig gået tidligt i seng...men må se om jeg kan holde mig vågen idag da han kun har et par fridage tilbage nu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

M ville sige det samme! Han mener at fødslen er en intim oplevelse, og vil ikke acceptere at der er andre end os og sundhedspersonale på stuen...

Ved Davids fødsel var han ved at besvime og var i en periode ikke til nogen hjælp, men lagde istedet beslag på en sosu. Så jeg har foreslået, at min gode veninde kunne komme med denne gang, men han vil ikke høre tale om det <_<

Han har giver sig lidt (okay.. Jeg begyndte at tude! :lol), så nu skal jeg lige have sat ham ind i hvad en doula er for en..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han har giver sig lidt (okay.. Jeg begyndte at tude! :lol), så nu skal jeg lige have sat ham ind i hvad en doula er for en..

Kan du ikke sætte mig ind i det også? :) Jeg fatter det ikke, og er lidt nysgerrig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

<_< det er jo ikke fordi jeg forventer at babyen omstiller sig bare fordi vi stiller på urerne! men når han selv gaber, gnider øjne og er en sur fis, så tror jeg da at han vil sove! Men næ nej! Nu har jeg ligget med babyen i 40 minutter og alt han gør er at grynte surt.

Så sov dog. Eller vær glad og vågen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han har giver sig lidt (okay.. Jeg begyndte at tude! :lol), så nu skal jeg lige have sat ham ind i hvad en doula er for en..

Bissetrick :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

<_< det er jo ikke fordi jeg forventer at babyen omstiller sig bare fordi vi stiller på urerne! men når han selv gaber, gnider øjne og er en sur fis, så tror jeg da at han vil sove! Men næ nej! Nu har jeg ligget med babyen i 40 minutter og alt han gør er at grynte surt.

Så sov dog. Eller vær glad og vågen!

Jeps :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gik galt ved dit bryllup? :unsure Hvis du altså vil fortælle :kram2

Hmm, stærkt forenklet og unuanceret...

- Min far og hans kone - der havde været vældig engagerede i de tre (jeg er yngst) foregående bryllupper, udviste nul og niks interesse i forlovelsen og planlægningen af brylluppet.

- Næsten en fjerdedel af de inviterede gæster meldte afbud.

- min far* blev kort forinden meget syg, så istedet for at føre mig op og holde tale, så lå han på OUH.

- min storesøster syntes, at jeg skulle have aflyst/udsat brylluppet (det kunne jeg bare ikke overskue), så hun sad tabs som graven og tog hjem, så snart brudevalsen klingede ud.

Der var flere ting, men så bliver det langt.

*Min far var sq ret fantastisk engang, og ærligt talt så var én af grundene til, at jeg gerne ville have et stort/formelt bryllup, at han skulle færre mig op i kjolesæt og endelig holde en af sine fantastiske taler, som han havde holdt til så mange andre, til mig.

Vi er stadig gift, bryllupsbillederne er pæne og jeg tror, at min mand havde en god dag. Det er vist det gode, der er at sige om det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lady H:

Ej :O

:kram2

Har du 3 ældre søskende? Jeg troede kun i var 2 :unsure

Ej jeg kan slet ikke skrive noget ordentligt, mest af alt vil jeg bare skrive: ØV! Og kram :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, stærkt forenklet og unuanceret...

- Min far og hans kone - der havde været vældig engagerede i de tre (jeg er yngst) foregående bryllupper, udviste nul og niks interesse i forlovelsen og planlægningen af brylluppet.

- Næsten en fjerdedel af de inviterede gæster meldte afbud.

- min far* blev kort forinden meget syg, så istedet for at føre mig op og holde tale, så lå han på OUH.

- min storesøster syntes, at jeg skulle have aflyst/udsat brylluppet (det kunne jeg bare ikke overskue), så hun sad tabs som graven og tog hjem, så snart brudevalsen klingede ud.

Der var flere ting, men så bliver det langt.

*Min far var sq ret fantastisk engang, og ærligt talt så var én af grundene til, at jeg gerne ville have et stort/formelt bryllup, at han skulle færre mig op i kjolesæt og endelig holde en af sine fantastiske taler, som han havde holdt til så mange andre, til mig.

Vi er stadig gift, bryllupsbillederne er pæne og jeg tror, at min mand havde en god dag. Det er vist det gode, der er at sige om det.

:( :kram2

Edit: Hov jeg var for hurtig til at trykke. Er ked af at du ikke fik den bryllupsdag du ønskede dig. Det er virkelig også det "farlige" ved sådan en enkelt dag - alle de meget store forventninger man selvfølgelig har :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

It-mænd er også eftertragtede... Jeg har ikke tal på hvor mange gange D har hjulpet andre (især i den ældre generation, men også folk på hans egen alder) med at finde den rigtige computer, printer eller andet og ikke mindst sat tingene op, installeret, været problemløser og meget mere... Og primært som tjenester, for det er jo det han elsker at bruge sin fritid på - eller noget...

Jep... Min mand er heldigvis blevet god til at forlange noget i retur for hjælpen. Og så er han holdt op med at købe udstyr på vegne af andre, da det altid endte med at de kom rendende og forventede at han leverede de 2 års garanti i stedet for butikken.

Han havde blandt andet på et tidspunkt hjulpet min onkel med at købe computer og min onkel ringede hele tiden og blev helt sur, hvis min mand ikke stod klar til at spring, når et eller andet igen igen gik i stykker... Og det samme med hans kusine.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:( :kram2

Edit: Hov jeg var for hurtig til at trykke. Er ked af at du ikke fik den bryllupsdag du ønskede dig. Det er virkelig også det "farlige" ved sådan en enkelt dag - alle de meget store forventninger man selvfølgelig har :unsure

Sådan har jeg det tit med nytår og jul og fødselsdage - jeg vil så gerne, og så bliver det tit lidt fladt!

Men bryllup: jeg blev gift med mit livs kærlighed! Jeg havde ikke opdaget det om himlen var faldet ned. Helt seriøst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lady H:

Ej :O

:kram2

Har du 3 ældre søskende? Jeg troede kun i var 2 :unsure

Ej jeg kan slet ikke skrive noget ordentligt, mest af alt vil jeg bare skrive: ØV! Og kram :kram2

Min fars kone/enke har også to, så vi har været fire i alt. Hendes børn var i ævrigt nogen af dem, der meldte afbud..

Til det store sammenbragte cirkus hører også, at min far også har været gift mellem min mor og hans enke - hende (ex-hustruen) har jeg en god kontakt til, og hendes særbarn fra et tidligere ægteskab har jeg stadig en slags søskenderelation til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du ikke sætte mig ind i det også? :) Jeg fatter det ikke, og er lidt nysgerrig :)

I bund og grund er en doula 'bare' en fødselshjælper, der er uddannet i alle ikke-medicinsk aspekter af en fødsel.. Smertelindring, massage, fødestillinger o.l., alt det man kan læse en masse om, men ikke have helt styr på når man står midt i det.. Desuden er hun det under hele fødslen, og ikke 'kun' i en 8timersvagt. Så lidt som en hjemmefødselsjordemoder, men det var Tim fuldstændig lukket for! Læs evt. mere her: http://atfoede.dk/doula%20og%20fødselspraktiker.html

Bissetrick :lol

Jah, måske lidt, men det kom lige fra hjertet! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:( :kram2

Edit: Hov jeg var for hurtig til at trykke. Er ked af at du ikke fik den bryllupsdag du ønskede dig. Det er virkelig også det "farlige" ved sådan en enkelt dag - alle de meget store forventninger man selvfølgelig har :unsure

:kiss du er sød.

Jeg er gift med en dejlig mand, som jeg har fået to dejlige børn med. Det er vigtigst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fortsat stigende feber og snot og ser min nevøs fødselsdag forsvinde for mit og Mies vedkomne :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.