1403

ÆL streg - hvornår?

13 indlæg i dette emne

Hvornår i jeres cyklus og hvor lang tid inden forventet ÆL begynder i at kunne se en svag streg på ÆL test?

Og har i alle en tydelig streg - tydelig som kontrolstregen ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var uregelmæssig mens og derfor er det meget forskelligt.

Jeg har for nyligt oplevet at selvom stregen er ligeså tydelig som den anden er det ikke sikkert æl er høj nok. Jeg fik taget blodprøver samtidig med at testen var positiv. Og her lå den på 5. Min læge sagde den skal ligge på 18.

Da jeg så læste manualen stod der den kunne måle når der var en stigning. Ved ikke hvor meget jeg stoler på valmed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var uregelmæssig mens og derfor er det meget forskelligt.

Jeg har for nyligt oplevet at selvom stregen er ligeså tydelig som den anden er det ikke sikkert æl er høj nok. Jeg fik taget blodprøver samtidig med at testen var positiv. Og her lå den på 5. Min læge sagde den skal ligge på 18.

Da jeg så læste manualen stod der den kunne måle når der var en stigning. Ved ikke hvor meget jeg stoler på valmed

Jeg har ikke prøvet valmed, men nogle fra Normal.

Der har jeg endnu ikke prøvet at stregen var lige så tydelig som kontrolstregen.

Derimod havde jeg to dage i streg en meget svag streg der kom frem og først lige før tiden udløb. Den 3. dag kom en lidt tydeligere streg frem indenfor 1 minut. Dagen efter var der kun kontrolstregen.

 

Derfor går jeg ud fra at min ÆL har ligget på 3. dage hvor jeg målte - jeg er af en eller anden årsag bare usikker

De tal du nævner - hvad er de?

Kan man have ægløsning uden at have den ordentlig ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det svært at forklare...

Men min læge sagde at når der er æg løsning skal den ligge på 18 før chancen er der...

Hvor køber du æl test?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige sige, at nogle oplever at kunne lave svage test streger gennem hele cyklus og disse kan du ikke bruge til noget. Æl er først nært forstående når du har en teststreg som er ligeså tydelig eller tydeligere end kontrolstregen. Derefter anbefales det ikke at måle på morgenurin.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg laver altid to streger på ægløsningsteste. Når den er positiv, er teststregen tydeligere end kontrolstregen. Den skal som minimum være lige så tydelig, hvis du skal fange ægløsning på sådan en test.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

de to streger på æl testen er meget positiv. og da jeg går jeg automatisk udfra at så er der æl. 

men samtidig fik jeg taget blod prøve som viste der ikke var æl.

 

i manualen i æl testen står der at den viser når der er en stigning....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

de to streger på æl testen er meget positiv. og da jeg går jeg automatisk udfra at så er der æl.

men samtidig fik jeg taget blod prøve som viste der ikke var æl.

i manualen i æl testen står der at den viser når der er en stigning....

Æl rammer jo også først 24-48 timer efter positiv test. Kan evt være derfor at blidprøven viste anderledes. Dog troede jeg ikk man fik taget blodprøver for at påvise æl. Har kun hørt om at man bliver fulgt med scanninger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det svært at forklare...

Men min læge sagde at når der er æg løsning skal den ligge på 18 før chancen er der...

Hvor køber du æl test?

Jeg må ind og google det med tallene :) hehe..

Jeg køber dem i Normal. 5 stk for 29 kr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige sige, at nogle oplever at kunne lave svage test streger gennem hele cyklus og disse kan du ikke bruge til noget. Æl er først nært forstående når du har en teststreg som er ligeså tydelig eller tydeligere end kontrolstregen. Derefter anbefales det ikke at måle på morgenurin.

Jeg måler ikke på morgenurin, har taget mange ÆL teste , og der er altid kun kontrolstregen, overover lige de 2-3 dage omkring ÆL, men der er den bare ikke så tydelig som kontrolstregen eller tydeligere.

På selve pakken, er der et lille billede der viser at den også er positiv ved en svag streg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æl rammer jo også først 24-48 timer efter positiv test. Kan evt være derfor at blidprøven viste anderledes. Dog troede jeg ikk man fik taget blodprøver for at påvise æl. Har kun hørt om at man bliver fulgt med scanninger.

Rammer ÆL først så sent ?

Jeg troede at en ÆL streg betød at der var øget hormon der fortalte at ÆL ville starte snart og når man så oplevede en meget tydelig streg var det den dag ÆL indtraf ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rammer ÆL først så sent ?

Jeg troede at en ÆL streg betød at der var øget hormon der fortalte at ÆL ville starte snart og når man så oplevede en meget tydelig streg var det den dag ÆL indtraf ?

Det betyder at der er en øget produktion af LH som fremmer ægløsningen. Men der går noget tid.

Det burde også fremgå af indlægsseddlen ☺️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør der også. Jeg havde bare forstået det som at stregen var svag i starten af begyndere ægløsning og at stregen så ville blive mere og mere tydelig og når den så var lige så tydelig eller tydeligere end kontrol stregen, så var det den dag man havde Æl.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER