Ema

kære BK-panel

13 indlæg i dette emne

Verden er et urimeligt og unfair sted og derfor skal jeg på onsdag til begravelse for min venindes søn, der desværre aldrig nåede at åbne sine øjne, da hans lille hjerte holdt op med at slå 9 dage før termin :boo

Nå, men jeg skrev så ud til nogle af dem vi har læst sammen med om de ville være med i en blomst og i min naivitet skrev jeg så at hvis de syntes der var andre der skulle være med i buketten end dem jeg lige skrev til så var man velkommen til at give dem info også.

Det har så resulteret i at det budget jeg måske havde skudt til nogle hundred kroner nu er ca 1000 i stedet for :o

Og nu til mit dilemma for jeg kan jo ikke komme med en krans til 1000 kr, det er ligesom helt ude af proportion med vores relation til de stakkels forældre.

Men hvad går man så med de resterende penge?

Der er en der har foreslået noget der kan forsøde tilværelsen i den svære tid, men hvad pokker giver man lige?

Kan simpelthen ikke komme på hvad det skulle være

Nogen der har prøvet noget lignende eller har en god idé?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har et vennepar der desværre mistede deres datter et par uger før termin. Det er virkelig tragisk og intet kan jo gøre deres sorg mindre. De fik MANGE blomster. Og MEGET kage. De var ved at drukne i begge dele og tanken er jo fantastisk, men tror de kunne have undværet halvdelen. Der blev arrangeret en indsamling med den tanke, at de skulle have noget de havde ønsket sig længe. Her var tanken dog fra starten, at vi ville give dem pengene, så de selv kunne vælge, hvad de ville bruge dem på. Det var valgfrit hvor meget man ville give, og så kom ens navn på kortet. Syntes selv det var lidt mærkeligt at give penge, men da vi var ude og besøge dem efterfølgende og så hvor mange blomster og chokolade de havde fået, gav det god mening. De valgte at købe en lækker kaffemaskine, som de havde ønsket sig længe og tror da det bragte en del glæde :)

Ellers tænker jeg, om man kunne give et gavekort til noget madudbringning af en art? Tænker det er de der dagligdags praktiske ting som at lave mad og købe ind, som man slet ikke orker, når man er i dyb sorg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også måske nogle måltidskasser fra årstiderne eller noget? Så det bliver lidt nemmere at få hverdagen til at hænge sammen.. Rengøringshjælp måske? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi samlede ind i min terminsgruppe til en, som også mistede sin søn dagen før termin :(

Der blev givet blomster og så fik de vist et gavekort til blomster til gravstedet, så det kan være pyntet lang tid frem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker, det kunne være fint at give dem pengene og så skrive i et kort, at de er til at gøre livet nemmere - feks mad udefra, rengøring, spaophold, whatever.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker også jeg måske ville give dem som gavekort til noget- måske en biograftur eller en rengøringshjælp?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker, at det måske kunne være rart for dem med noget praktisk som fx En times rengøring, eller noget forkælelse ala en parmassage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så forfærdeligt altså.... :( :(

Køb en lille bårebuket og giv dem resten af pengene. Så kan de selv bestemme hvad de skal bruges til.

Det er ikke unaturligt at give kontante beløb til en begravelse. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også måske nogle måltidskasser fra årstiderne eller noget? Så det bliver lidt nemmere at få hverdagen til at hænge sammen.. Rengøringshjælp måske? 

 

Det tænker jeg også vil være en god idé. Kasserne fra Aarstiderne er gode, fordi man ikke behøver at tage ud og handler, hvilket jeg tænker måske godt kan være svært, når man er i dyb dyb sorg og derudover er maden ret nem at lave. Alternativt kan du lave mad til deres fryser, såsom lasagne, gryderetter, hjemmebagte boller, kage osv.

 

Evt tilbyde dig som hushjælper, hvor du hjælper til med rengøringen. 

 

Har de andre børn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Verden er et urimeligt og unfair sted og derfor skal jeg på onsdag til begravelse for min venindes søn, der desværre aldrig nåede at åbne sine øjne, da hans lille hjerte holdt op med at slå 9 dage før termin :boo

Nå, men jeg skrev så ud til nogle af dem vi har læst sammen med om de ville være med i en blomst og i min naivitet skrev jeg så at hvis de syntes der var andre der skulle være med i buketten end dem jeg lige skrev til så var man velkommen til at give dem info også.

Det har så resulteret i at det budget jeg måske havde skudt til nogle hundred kroner nu er ca 1000 i stedet for :o

Og nu til mit dilemma for jeg kan jo ikke komme med en krans til 1000 kr, det er ligesom helt ude af proportion med vores relation til de stakkels forældre.

Men hvad går man så med de resterende penge?

Der er en der har foreslået noget der kan forsøde tilværelsen i den svære tid, men hvad pokker giver man lige?

Kan simpelthen ikke komme på hvad det skulle være

Nogen der har prøvet noget lignende eller har en god idé?

Jeg sys også et gavekort til blomster ville være en god ide - ellers kan gravsten være en ret så dyr fornøjelse - og det kunne de sidste måske gå til - et tilskud til den sten de valgte...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for forslag. Lyder til det ikke er så mærkeligt med penge som jeg lige umiddelbart troede.

Mht at tilbyde rengøringshjælp og fylde fryseren, så er det helt klart ting jeg gerne vil gøre for dem, men jeg ville aldrig tillade mig at tage betalt af andres penge for det, så lige i den her situation er det ikke aktuelt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt at købe en buket og så giver vi resten af beløbet i kontanter med en lille tekst om at gøre noget godt for dem selv.

Og så har jeg planer om at kigge forbi i næste uge med noget til fryseren. Skal alligevel lave både lasagne og frikadeller i løbet af ugen til Frejas fødselsdag i weekenden, så kan jeg lige så godt lave ekstra store portioner

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en rigtig god plan. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER