Solvej99

.

69 indlæg i dette emne

Fårk, hvor var det vildt!

Det ser godt nok vildt ud, når de bruger hænderne :o

Og når de hiver barnet op i hovedet! Altså, det gør man jo også ved vaginal fødsel, men der presser kvinden jo med via en ve og det er mere med tyngdekraften.

Jeg forstår ikke, hvorfor de ikke prøvede at lade det skrigende barn sutte på det bryst der lå 15cm fra ham?! :blink

Det tænkte jeg også... Han græd godt nok længe :unsure

Og tænkte præcis det samme med hovedet. Det må da gøre lidt ondt i nakken?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det tænkte jeg også... Han græd godt nok længe :unsure

Og tænkte præcis det samme med hovedet. Det må da gøre lidt ondt i nakken?

Vi var til kiropraktor med Aksel et par måneder efter fødslen, og da hun hørte det havde været et kejsersnit, sagde hun det var godt vi kom. Tror klart de kan få en lidt hårdere medfart

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, den måde de river i hendes hud og væv - det giver mig sgu dårlige nerver! Det alene kan få mig til (næsten) at ønske mig en fødsel som sidst i stedet :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, den måde de river i hendes hud og væv - det giver mig sgu dårlige nerver! Det alene kan få mig til (næsten) at ønske mig en fødsel som sidst i stedet :O

Det er jo ikke noget du mærker overhovedet. Jeg anede ikke at de gjorde sådan før nu.

Jeg forstår sagtens, at det kan virke skræmmende, men det er altså noget andet selv at ligge der. Jeg syntes overhovedet ikke, at det var en slem eller voldsom oplevelse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smukt og spændende. Jeg var overrasket over jeg ikke syns det var skræmmende, blodigt eller voldsomt at se. Mere bare fascinerende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo ikke noget du mærker overhovedet. Jeg anede ikke at de gjorde sådan før nu.

Jeg forstår sagtens, at det kan virke skræmmende, men det er altså noget andet selv at ligge der. Jeg syntes overhovedet ikke, at det var en slem eller voldsom oplevelse

Det er jeg glad for at høre fra en insider, for det så godt nok voldsomt ud :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg glad for at høre fra en insider, for det så godt nok voldsomt ud :O

Det er meget specielt at ligge der. Man kan mærke/fornemme at de rusker/rører ved maven men ingen smerte eller ubehag og der er klæde for, så du kan ikke se noget. Det er svært at forklare, men det behøver du ihvertfald ikke være bange for

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også sørge for at få skrevet ned at hvis det ender i AKS igen, så vil jeg gerne have ham op til mig med det samme! :biglove Det fik jeg ikke sidst!

Ham? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det sindssygt hvordan de river det fra hinanden btw.. Shit det så vildt ud!

Jeg husker det som vildt.. Jeg råbte.. Hvad helvede laver i!!! Jeg kunne mærke at de rev i stykker.. :puke

Men godt at få set (imellem 10 fingre) hvordan det foregik..

Mit var et super akut kejsersnit.. Så nåede ikke at registrere så meget.. Ud over at d rev mig i stykker :lol

Jeg fik tilbudt at få min datter op, men gik kort efter i fødselkramper pga. HELLP syndrom.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg husker det som vildt.. Jeg råbte.. Hvad helvede laver i!!! Jeg kunne mærke at de rev i stykker.. :puke

Men godt at få set (imellem 10 fingre) hvordan det foregik..

Mit var et super akut kejsersnit.. Så nåede ikke at registrere så meget.. Ud over at d rev mig i stykker :lol

Jeg fik tilbudt at få min datter op, men gik kort efter i fødselkramper pga. HELLP syndrom.

Puha, det lyder som en voldsom oplevelse. Nåede du ikke at blive ordentligt bedøvet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, det lyder som en voldsom oplevelse. Nåede du ikke at blive ordentligt bedøvet?

Det tror jeg, men det gik skulle gå ret stærkt og anæstesilægen skældte mig ud for ikke at ligge stille...for resten gjorde ikke ondt som sådan..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg, men det gik skulle gå ret stærkt og anæstesilægen skældte mig ud for ikke at ligge stille...for resten gjorde ikke ondt som sådan..

Det må alligevel have krævet lidt at komme sig over. Puha. Er meget taknemmelig over at mit ikke var akut-akut

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fårk, hvor var det vildt!

Det ser godt nok vildt ud, når de bruger hænderne :o

Og når de hiver barnet op i hovedet! Altså, det gør man jo også ved vaginal fødsel, men der presser kvinden jo med via en ve og det er mere med tyngdekraften.

Jeg forstår ikke, hvorfor de ikke prøvede at lade det skrigende barn sutte på det bryst der lå 15cm fra ham?! :blink

Ved mit aks var der en sygeplejerske der trykkede på min mave mens de hev i ham, for at hjælpe ham ud. Men om det er standard ved jeg ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det må alligevel have krævet lidt at komme sig over. Puha. Er meget taknemmelig over at mit ikke var akut-akut

Jo det var en hård omgang.. (Takket være en praktiserende læge som ikke ville anerkende mine symptomer på svangerskabsforgiftning) så derfor blev det så akut. (Gik i 6 dage med svangerskabsforgiftning) før jeg blev hasteindlagt.

Så derfor var det faktisk dejligt at se hvordan det kunne have foregået.. Jeg fik jo ingen oplysning om noget andet end at det blev et kejsersnit..

Meget informativt - og viden jeg gerne ville have haft inden..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det var en hård omgang.. (Takket være en praktiserende læge som ikke ville anerkende mine symptomer på svangerskabsforgiftning) så derfor blev det så akut. (Gik i 6 dage med svangerskabsforgiftning) før jeg blev hasteindlagt.

Så derfor var det faktisk dejligt at se hvordan det kunne have foregået.. Jeg fik jo ingen oplysning om noget andet end at det blev et kejsersnit..

Meget informativt - og viden jeg gerne ville have haft inden..

Når nu man selv sidder her med en rigtig god oplevelse af et aks, så gør det lige lidt ekstra ondt at høre om en oplevelse som din. Det er jeg virkelig ked af at du skulle igennem :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne altså også tydeligt mærke, at de rev og flåede i mig. For mig var udsendelsen sådan en "jaja, det var også sådan, det så ud inde i mit hoved".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når nu man selv sidder her med en rigtig god oplevelse af et aks, så gør det lige lidt ekstra ondt at høre om en oplevelse som din. Det er jeg virkelig ked af at du skulle igennem :(

Det tog også lidt tid at komme ovenpå, (jeg var i livsfare, så den følelse sidder selvfølgelig stadig lidt) men fik en god samtale med jordemoderen efterfølgende..

Men dejligt at høre om de gode aks og pks.. (Nu skal jeg ikke have flere børn) men hvis jeg skulle synes jeg at programmet her gav et fint indblik i det, så jeg ville ikke være bange for det hvis det blev nødvendigt..

Og dejligt at du have en god oplevelse på trods af aks.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det var vildt fascinerende, og har på ingen måde skræmt mig, hvis nu min fødsel ender i akut kejsersnit. :)

Det var i øvrigt "min" fødselslæge fra Roskilde, de havde i studiet. Han er bare så sympatisk og dygtig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tog også lidt tid at komme ovenpå, (jeg var i livsfare, så den følelse sidder selvfølgelig stadig lidt) men fik en god samtale med jordemoderen efterfølgende..

Men dejligt at høre om de gode aks og pks.. (Nu skal jeg ikke have flere børn) men hvis jeg skulle synes jeg at programmet her gav et fint indblik i det, så jeg ville ikke være bange for det hvis det blev nødvendigt..

Og dejligt at du have en god oplevelse på trods af aks.

Jeg tog også lang tid om at komme mig, men det var pga forløbet inden. Selve mit aks var virkelig en god oplevelse, og jeg er slet ikke bange, hvis det skulle ske igen, når jeg her om kort tid skal føde lillebror.

Ingen af os var dog i livsfare. Han stod skævt i mit bækken og der var bare ikke noget at gøre, men vi havde det begge godt under hele forløbet. Det giver naturligvis også en anden oplevelse end din. Det behøvede trods alt ikke at være så hektisk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog også lang tid om at komme mig, men det var pga forløbet inden. Selve mit aks var virkelig en god oplevelse, og jeg er slet ikke bange, hvis det skulle ske igen, når jeg her om kort tid skal føde lillebror.

Ingen af os var dog i livsfare. Han stod skævt i mit bækken og der var bare ikke noget at gøre, men vi havde det begge godt under hele forløbet. Det giver naturligvis også en anden oplevelse end din. Det behøvede trods alt ikke at være så hektisk.

Jeg er sikker på at de har styr på det - også når det går stærkt.. Og det holdte os nu ikke fra at få barn nummer 3 ;)

Og der er selvfølgelig forskel på grunden for akut kejsersnit.

Hvordan skal du føde denne gang? (Og i øvrigt tillykke :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er sikker på at de har styr på det - også når det går stærkt.. Og det holdte os nu ikke fra at få barn nummer 3 ;)

Og der er selvfølgelig forskel på grunden for akut kejsersnit.

Hvordan skal du føde denne gang? (Og i øvrigt tillykke :) )

Vaginalt er planen. Der skulle ikke være noget i vejen for at jeg skulle kunne gennemføre det, så det håber jeg. Det er trods alt noget mere praktisk når nu man har en tumling derhjemme :)

Altså jeg var da klart i den heldige ende med mit aks. Ingen tvivl om det. Men som man også kunne se i udsendelsen så kan det jo heldigvis være en fredelig oplevelse, og det var nu fint at se. Det havde nok også været en tand for dramatisk hvis de havde vist noget a la din oplevelse ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg set halvdelen! Og mest af alt, er det bare virkelig underligt at se Morten igen (ham overlægen i studiet). Det er ham jeg var til samtaler ved og ham der forsøgte vending begge gange med Nohr. Følelserne kommer da lige op til overfladen igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ham? :D

 

Haha… Ja det ved jeg da ikke lige hvorfor jeg skrev :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men gad vide om det er anderledes når det er aks?

Skal faktisk til jm imorgen, så prøver at spørge hende. Og måske jeg også lige kan nå at få det skrevet ind. Satser ikke på at føde i nat :D

 

Ja, det kan da egentlig være.. Du må meget gerne spørge! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha… Ja det ved jeg da ikke lige hvorfor jeg skrev :D

Haha jeg fik bare flashback til da jeg var gravid, jeg kom tit til at sige ham, når vi snakkede fødsel. Måske er det fordi, det var en dreng sidst :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER