Solvej99

.

69 indlæg i dette emne

Ja, det kan da egentlig være.. Du må meget gerne spørge!

Jeg vender tilbage med svar fra hende senere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ved mit aks var der en sygeplejerske der trykkede på min mave mens de hev i ham, for at hjælpe ham ud. Men om det er standard ved jeg ikke?

Det gjorde de også til begge mine ks, både aks og pks

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sige det der med de hiver i en, altså man mærker de gør noget, men det gør ikke ondt.

Til mit pks (2.barn), måtte de dog hive, flå og trykke så meget på mig, at det gav mig ekstrem kvalme, da de jo skuber med organerne. Men hvad de fortalte mig, var den lidt voldsomme behandling pga arvævet fra første ks.

Jeg har haft 2 rigtig gode ks oplevelser og derfor så synes jeg det er rart at få afmystificeret ks, så folk ikke er nær så skræmte, selvom jeg da godt kan forstå, at man helst bare vil føde normalt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så det også (gennem ti fingre).. puh, synes det var voldsomt. Har drømt om det i nat :(

men bortset fra at jeg ikke lige havde set det komme, at man blev flået op, så synes jeg faktisk at det var rart at få set hvad der foregår på den anden side af forhænget. Og jeg synes, det var rart at se, at forhænget ikke som sådan bliver fjernet, når baby skal op, for det ville jeg synes var klamt.

De forklarede da iøvrigt at man normalt løfter hovedet op og så bliver kroppen presset ud ved, at de laver en kunstig ve (trykker på maven udefra).. :) så det er vist normal procedure :)

Men ja, der er ikke noget at sige til, at ks børn kan have mange spændinger/låsninger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dumt spørgsmål men, nu sagde de jo at baby bliver lagt til brystet for 1. at få mælken til at løbe og 2. at få livmoderen til at trække sammen. Hvad så hvis man ikke skal amme og derfor ikke skal have lagt baby til brystet - trækker livmoderen sig stadig fint sammen? :unsure :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dumt spørgsmål men, nu sagde de jo at baby bliver lagt til brystet for 1. at få mælken til at løbe og 2. at få livmoderen til at trække sammen. Hvad så hvis man ikke skal amme og derfor ikke skal have lagt baby til brystet - trækker livmoderen sig stadig fint sammen? :unsure :blush

Man for ALTID noget "medicin" (jeg ved ikke lige hvad den rette betegnelse er) der for livmoderen til at trække sig sammen. Både i drop, men også noget de sprøjter direkte i livmoderen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man for ALTID noget "medicin" (jeg ved ikke lige hvad den rette betegnelse er) der for livmoderen til at trække sig sammen. Både i drop, men også noget de sprøjter direkte i livmoderen.

Så jeg behøver ikke gå i panik over den del af det? :P det fik mig næsten til at begynde at græde - jeg kan slet ikke overskue hvis de lægger baby til (jeps, så belastet er forhold har jeg til amning, sløjemor.dk) :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så jeg behøver ikke gå i panik over den del af det? :P det fik mig næsten til at begynde at græde - jeg kan slet ikke overskue hvis de lægger baby til (jeps, så belastet er forhold har jeg til amning, sløjemor.dk) :O

Nej slet ikke! Nohr ville ikke sutte det første døgn (fordi han blev tvangsfodret MME <_< ) og min livmoder trak sig super flot sammen!

Du er IKKE en sløjemor!!

Edit: de mærker efter uden på maven. Man kan få ekstra i droppet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super spændende program synes jeg. Især når man lige har fået KS :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej slet ikke! Nohr ville ikke sutte det første døgn (fordi han blev tvangsfodret MME <_< ) og min livmoder trak sig super flot sammen!

Du er IKKE en sløjemor!!

Edit: de mærker efter uden på maven. Man kan få ekstra i droppet :)

Skide godt! :D

Tak :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ret glad for, at jeg så det. Det er rart at få det afmystificeret. Selv om det så voldsomt ud, at de hev og flåede på den måde, så havde jeg lidt en "nåh, var det bare det"-følelse bagefter. Jeg var ikke klar over, at de skulle igennem så mange lag en af gangen, jeg havde nok naivt troet, at de skar igennem det hele på en gang :D 

 

Jeg er væsentligt mindre bange for kejsersnit nu end jeg var før programmet :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det kan da egentlig være.. Du må meget gerne spørge!

Jeg har lige fået det skrevet ind i min journal :)

Det er dog ikke rigtig noget de gør så meget i i Aalborg, sagde hun. Det handler om det sterile miljø, de ikke har fundet den helt gode løsning på endnu. Der er nemlig risiko for bakterier ned i såret, når lægen skal række baby over til moderen og derefter skal tilbage og sy sammen.

Så det er langtfra sikkert, man får lov - det kommer an på lægen, men man kan godt få det skrevet ind som ønske og også selvom det er aks :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige fået det skrevet ind i min journal :)

Det er dog ikke rigtig noget de gør så meget i i Aalborg, sagde hun. Det handler om det sterile miljø, de ikke har fundet den helt gode løsning på endnu. Der er nemlig risiko for bakterier ned i såret, når lægen skal række baby over til moderen og derefter skal tilbage og sy sammen.

Så det er langtfra sikkert, man får lov - det kommer an på lægen, men man kan godt få det skrevet ind som ønske og også selvom det er aks :)

 

Okay, tak! det må jeg have skrevet ind.. Om jeg så selv skal snuppe pigen fra lægens hænder! :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, tak! det må jeg have skrevet ind.. Om jeg så selv skal snuppe pigen fra lægens hænder! :P

Ha ha, se det var et live kejsersnit, jeg godt gad se :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha, se det var et live kejsersnit, jeg godt gad se :D

 

Du kan da blive inviteret :P 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan da blive inviteret :P

Den holder jeg dig op på :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige fået det skrevet ind i min journal :)

Det er dog ikke rigtig noget de gør så meget i i Aalborg, sagde hun. Det handler om det sterile miljø, de ikke har fundet den helt gode løsning på endnu. Der er nemlig risiko for bakterier ned i såret, når lægen skal række baby over til moderen og derefter skal tilbage og sy sammen.

Så det er langtfra sikkert, man får lov - det kommer an på lægen, men man kan godt få det skrevet ind som ønske og også selvom det er aks :)

Kan godt følge argumentet med steriliteten som jo selvfølgelig er vigtig, men det kan jo løses ved at give baby til en der også er steril, som giver videre til moderen eller ved at lægen skifter handsker og kittel inden han lukker?

Han skal jo aflevere barnet et eller andet sted hen under alle omstændigheder, så synes lidt det der lyder som en dårlig undskyldning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt følge argumentet med steriliteten som jo selvfølgelig er vigtig, men det kan jo løses ved at give baby til en der også er steril, som giver videre til moderen eller ved at lægen skifter handsker og kittel han lukker?

Han skal jo aflevere barnet et eller andet sted hen under alle omstændigheder

Som jeg så det, var det den læge der ikke skulle sy, der gav baby videre - så bliver steriliteten jo fint bevaret tænker jeg? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt følge argumentet med steriliteten som jo selvfølgelig er vigtig, men det kan jo løses ved at give baby til en der også er steril, som giver videre til moderen eller ved at lægen skifter handsker og kittel han lukker?

Han skal jo aflevere barnet et eller andet sted hen under alle omstændigheder

Det var også bare, hvad min jm forklarede mig - at de endnu ikke har fundet den helt optimale løsning. Derudover var der også nogle andre issues, som de arbejdede med før de var helt klar på det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER