AS2014

B6 og akupunktur mod kvalme - anbefalinger?

14 indlæg i dette emne

Jeg er så hårdt ramt af kvalme. Det kom nærmest fra den ene dag til den anden og i to døgn har jeg nu kun kunnet ligge i fosterstilling :( Jeg er virkelig desperat, for der er ingen pause - det er hele døgnet rundt og jeg vågner flere gange om natten, da den mindste bevægelse gør kvalmen værre. Føler mig så sølle!

Min mand var på apoteket i dag efter B6, men det sælges ikke alene, kun i kombination med andre B-vitaminer. To tabletter af disse indeholder 10 mg B6 og er den anbefalede maks dosis i forhold til hvad der står på pakningen. Men jeg kan se på lægehåndbogen at de anbefaler 20 mg 3 gange dagligt og at det skulle være ufarligt at tage meget b-vitamin. Hvad har i gjort? / hvad har i fået anbefalet af jeres læge?

Og nogen der kan anbefale et godt sted til akupunktur mod kvalme i København?

Og alle andre gode råd modtages med kyshånd :) Har forsøgt med ingefær te, sodavandsis, kiks på sengekantenog har lige anskaffet SesBands..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du kan godt få ren B6 vitamin. Dem jeg fik var vist på over 100 mg. Det hjalp dog ikke.

Hvor langt er du? Jeg blev henvist til svangreklinikken som også giver akupunktur, men min læge fattede intet så han henviste mig først i uge 14-15, og der var akupunktur for sent at starte op. Jeg fik i stedet væskedrop som var det eneste der hjalp nogenlunde på mig. Jeg fortsatte med at kaste op til omkring uge 25 og har haft kvalme hele vejen igennem, jeg fandt desværre aldrig noget der virkede sådan helt 100%.

God bedring :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, det lyder hårdt! Jeg er 5+6 i dag! Kan slet slet ikke overskue, hvis det her skal fortsætte i mange uger. Tror manden er lidt irriteret over, at jeg er så sølle.. Han gik i Matas og på apoteket og de havde ikke ren b6 nogen steder og deraf konkluderede han at det ikke findes. Har bestilt noget over nettet nu, men det kommer jo ikke lige med det samme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, det lyder hårdt! Jeg er 5+6 i dag! Kan slet slet ikke overskue, hvis det her skal fortsætte i mange uger. Tror manden er lidt irriteret over, at jeg er så sølle.. Han gik i Matas og på apoteket og de havde ikke ren b6 nogen steder og deraf konkluderede han at det ikke findes. Har bestilt noget over nettet nu, men det kommer jo ikke lige med det samme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan også prøve seabands. De gør lidt det samme som akupunktur. Jeg havde kvalme og kastede op, det varede til 16-17 uge og så forsvandt det nærmest fra den ene dag til den anden. Jeg blev sygemeldt fra studie, fordi jeg slet ikke kunne passe min skole pga. Kvalme. Eftersigende skulle spiren være stærk når man har meget kvalme, så det er ikke kun skidt, selvom det føles sådan. Jeg håber det går hurtigt over for dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan også prøve seabands. De gør lidt det samme som akupunktur. Jeg havde kvalme og kastede op, det varede til 16-17 uge og så forsvandt det nærmest fra den ene dag til den anden. Jeg blev sygemeldt fra studie, fordi jeg slet ikke kunne passe min skole pga. Kvalme. Eftersigende skulle spiren være stærk når man har meget kvalme, så det er ikke kun skidt, selvom det føles sådan. Jeg håber det går hurtigt over for dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde rigtig god effekt af en kombination af seabands, regelmæssig akupunktur og b6 vitamin. Til at starte med tog jeg nogle b6 vitaminer på 121 mg, men de udgik desværre. Så jeg skiftede til at tage dem der hedder stærk b6 som er på 50 mg. Så tog jeg bare to om dagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fandt B6 vitamin i matas i 50 mg. Men det stod ovre under "grøn helse" og ekspedienterne var næsten selv overraskede over, at det var der.

 

B6 vitaminen tog toppen af kvalmen - ihvertfald et stykke tid. Men det kommer nok under ingen omstændigheder til at tage det hele. Der er vist ingen mirakelkur. Kombiner rådene og prøv dig frem med, hvad der virker bedst for dig.

 

Her er, hvad der hjalp mig igennem 3 gange foruden B6 vitamin:

 

Små måltider - mange gange om dagen (og natten) Undgå at blive overmæt og undgå NOGENSINDE at have tom mave.

 

Undgå ting med meget syre: Sodavand, tomatersauser, alt for meget frugt. Du kan evt tage en syreneutraliserende tablet.

 

Sørg for at få sovet

 

Prøv at undgå forstoppelse - fibre, sund mad, HUSK og magnesia kan være dine venner.

 

Eksperimenter gerne med Seabands, zoneterapi eller akupunktur - det har ikke hjulpet for mig, men der er ingen skade i at prøve.

 

Undgå kraftige lugte - f.eks. voldsom parfume...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak maj2014 :) Prøver også at tænke på at det er positivt, men puha, jeg føler mig så fanget i min krop, når det er døgnet rundt og man bare ikke får en pause! Jeg synes SeaBands har haft lidt effekt, men får ondt i håndledene af at have dem på for længe. Skal til akupunktur Kl 13 i dag og håber virkelig det hjælper, så jeg kan overleve 17-timers vagt senere!!

I øvrigt havde jeg også stor glæde af omeprazol fra lægen mod mavesyre. Min kvalme var også konstant. Kvalmestillende kan også fås på recept. Det fik jeg også, men det virker kun hvis man spiser og det gjorde jeg ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I øvrigt havde jeg også stor glæde af omeprazol fra lægen mod mavesyre. Min kvalme var også konstant. Kvalmestillende kan også fås på recept. Det fik jeg også, men det virker kun hvis man spiser og det gjorde jeg ikke.

Ja, tror bestemt mavesyre spiller en rolle, da jeg normalt ofte lider af mavesyre. Omeprazol har hjulpet lidt - kvalmen er næsten uændret, men smerten ved mavesækken og den brændende fornemmelse har jeg fået slået ned nu.

Har også forsøgt med emperal. Synes de er gode til at tage toppen af kvalmen, men jeg får en virkelig mærkelig indre uro. Bliver enormt rastløs og kan ikke rigtig være i min krop. Det er svært at beskrive, men det er i hvert fald også ret ubehageligt.

Hvornår stoppede kvalmen? Synes der er lange udsigter til 2. trimester lige nu og er allerede ved at blive lidt deprimeret af at ligge på sofaen hele dagen.. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde rigtig god effekt af en kombination af seabands, regelmæssig akupunktur og b6 vitamin. Til at starte med tog jeg nogle b6 vitaminer på 121 mg, men de udgik desværre. Så jeg skiftede til at tage dem der hedder stærk b6 som er på 50 mg. Så tog jeg bare to om dagen :)

Tak for råd! :) Hvor længe blev kvalmen ved hos dig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fandt B6 vitamin i matas i 50 mg. Men det stod ovre under "grøn helse" og ekspedienterne var næsten selv overraskede over, at det var der.

B6 vitaminen tog toppen af kvalmen - ihvertfald et stykke tid. Men det kommer nok under ingen omstændigheder til at tage det hele. Der er vist ingen mirakelkur. Kombiner rådene og prøv dig frem med, hvad der virker bedst for dig.

Her er, hvad der hjalp mig igennem 3 gange foruden B6 vitamin:

Små måltider - mange gange om dagen (og natten) Undgå at blive overmæt og undgå NOGENSINDE at have tom mave.

Undgå ting med meget syre: Sodavand, tomatersauser, alt for meget frugt. Du kan evt tage en syreneutraliserende tablet.

Sørg for at få sovet

Prøv at undgå forstoppelse - fibre, sund mad, HUSK og magnesia kan være dine venner.

Eksperimenter gerne med Seabands, zoneterapi eller akupunktur - det har ikke hjulpet for mig, men der er ingen skade i at prøve.

Undgå kraftige lugte - f.eks. voldsom parfume...

Tak for de mange gode råd! Problemet er lidt at jeg slet ikke kan spise noget. Indimellem knurrer min mave, men har så ekstremt madlede, at næsten alt sætter brækreflekserne i gang, hvis jeg forsøger at spise... Det er virkelig frustrerende og er begyndt at blive godt svimmel og mat i kroppen og have hovedpine. Føler mig tørstig, men kan kun drikke meget små slurke ad gangen, hvis ikke det skal komme op igen.

Hvor længe døjede du med kvalme?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for de mange gode råd! Problemet er lidt at jeg slet ikke kan spise noget. Indimellem knurrer min mave, men har så ekstremt madlede, at næsten alt sætter brækreflekserne i gang, hvis jeg forsøger at spise... Det er virkelig frustrerende og er begyndt at blive godt svimmel og mat i kroppen og have hovedpine. Føler mig tørstig, men kan kun drikke meget små slurke ad gangen, hvis ikke det skal komme op igen.

Hvor længe døjede du med kvalme?

Jeg har stadig kvalme - og er 15+5 idag...

Det er dog blevet meget bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, tror bestemt mavesyre spiller en rolle, da jeg normalt ofte lider af mavesyre. Omeprazol har hjulpet lidt - kvalmen er næsten uændret, men smerten ved mavesækken og den brændende fornemmelse har jeg fået slået ned nu.

Har også forsøgt med emperal. Synes de er gode til at tage toppen af kvalmen, men jeg får en virkelig mærkelig indre uro. Bliver enormt rastløs og kan ikke rigtig være i min krop. Det er svært at beskrive, men det er i hvert fald også ret ubehageligt.

Hvornår stoppede kvalmen? Synes der er lange udsigter til 2. trimester lige nu og er allerede ved at blive lidt deprimeret af at ligge på sofaen hele dagen.. :(

Min kvalme og opkast forsvandt først da vi var på bryllupsrejse i uge 15-16. Du er sikkert heldig og det bliver bedre snart

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER