Lovely Lady

Hvad er jeres rådighedsbeløb?

36 indlæg i dette emne

Absolut - og det er ret afgørende for mig, at vi ikke sætter os for stramt. Samtidig er der jo nogen ting, der letter hen ad vejen - studielån bliver betalt ud, institutioner skiftes ud med skole osv.

Nemlig. Realistisk langtidsplanlægning FTW. (Nogen gange savner jeg sgu det job).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har et rådighedsbeløb på ca. 14.500kr.. Det svinger nu lidt da min mand får bonus 2X årligt. Af dem sætter vi 2000 kr af til alm. Opsparing.

Rådighedsbeløbet dækker over:

Mad, tøj, bleer, fornøjelser - alt andet er indregnet i budget.

Vi har netop været hele møllen igennem da vi gerne ville flytte. :)

Vi skulle have et rådighedsbeløb på ca. 17.000 for 2 voksne og 3 børn. Så selvom vi er vant til at leve for mindre (vi har altid overskud på kontoen) så er de 4 banker vi har været igennem fast besluttet på at det kan vi ikke leve for (de tog udgangspunkt i et fastforrentet 3 % lån) .. Og det er selvom den mindste "kun" har 1,5 år tilbage i daginstitution, hvor vi derefter vil have 2500 kr mere til rådighed pr. Måned.

En anden ting banken lagde vægt på : at vores ene bil er 8 år gammel og den anden 15 år gammel..

Jamen når i skal have ny bil så har I Ikke råd til det...

Hmm, der er da ingen der har sagt at vi SKAL have en bil helt fra ny..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må indrømme at jeg ikke ved hvad vores rådighedsbeløb præcist er, for vi har adskilte lønkonti, men lidt hurtig matematik fortæller mig at vi har omkring 15.000, hvoraf de 5000 fast ryger på husholdningskontoen. Det er så uden børnepengene, som vel egentlig også er en del af det :chin:

Vi er to voksne og en tumling. Jeg er stadig på SU, så rådighedsbeløbet skulle gerne stige lidt om et halvt års tid når jeg er færdiguddannet og så kan der forhåbentlig blive til at rejse lidt også ;)

Da vi skulle låne til huset, lagde banken også vægt på historik som Fister nævner. Vi levede ikke op til kravet om rådighedsbeløb, men fordi de kunne se at vi de foregående 3 år havde levet for væsentligt mindre end vi gør nu og aldrig haft overtræk eller ubetalte regninger, kunne de slække lidt på kravene. Samtidig så de selvfølgelig på hvor længe jeg havde tilbage af studiet og hvilken løn jeg står til som færdiguddannet, men det er jo ikke relevant i jeres tilfælde! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores forbrug er pt på mellem 10 og 15.000. Vores rådighedsbeløb giver ingen mening at nævne, da vi har vores boliglån som kassekredit, og den bruges derfor til afbetaling og opsparing. Når alle regninger er betalt har vi noget mere end 15.000 tilbage, men så meget skal vi altså bare ikke bruge.

Det er præcis det samme her :)

Banken synes helst vi skulle have mindst 10.000, til en familie på (engang) 2 voksne og 2 børn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores rådighedsbeløb ligger på ca 14000 kr.

 

Jeg har taget alle de der meget faste udgifter og derudover er der også regnet benzin med, da det er ret nøje udregnet hvad vi bruger i måneden.

 

Min mand arbejder og jeg er på barselsdagpenge på dimittendsats. Vi har Aksel på 2,5 og baby lige om lidt. Jeg har medregnet børneydelse, da den indgår i vores budget, men der er kun regnet ud fra et 1 barn indtil videre.

 

Jeg synes selv, vi lever godt og har hvad vi skal bruge. Vi er ret økonomisk bevidste og har aldrig smidt om os med penge, så vi er vant til ikke at bruge så mange penge, og lægger derfor også en del i diverse opsparinger. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har mellem 13 og 16.000kr. To voksne, en baby og en hund. Det er ganske fint til os - vi mangler ingenting :) vi handler stort ind, en gang i ugen og en lille opgyldning (mælk og den slags) udover det. Det har sparet os en del - de der klatindkøb :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har kun delvis fællesøkonomi, men på vores fælles "madkonto", der dækker alt mad, gaver og andet fælles i det daglige, bliver der sat 6500 kr. ind pr måned, og det er aldrig nok :rolleyes Vi er to voksne og en tumling, og jeg vil tro, at vi reelt bruger 8000 kr. pr. måned på madkontoen + jeg som regel bruger 2000-3000 på en måned på ting til mig selv og oplevelser og tøj til vores datter. (Jeg ved ikke, hvor meget manden bruger fra sin egen konto). Der er ikke taget højde for opsparing i det her. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op nogle Sindsygt høje tal i kommer med.

Vi bruger 4000 kr om måneden til rådighedsbeløb.

Det er dét vi har til mad, tøj,bleer hundemad osv.

Vi er 2 voksne, 1 hund og 3 weekend børn.

Det er så uden børnepenge.

Dog skal det lige siges at vi spare sammen til at flytte til Spanien til maj, så vi skulle gerne nøjes med at bruge de 4000 om måneden så resten kan gemmes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov. Vi har sgi da os lige C :-/

Ham havde jeg da lige glemt i regnestykket . Pinligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov. Vi har sgi da os lige C :-/

Ham havde jeg da lige glemt i regnestykket . Pinligt

:lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har mellem 4 og 5000kr til alt. Det er med børneydelse iberegnet.

Håber snart at kunne få et job eller en elevplads!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER