cellemus

spørgsmål om ppiller og graviditet

4 indlæg i dette emne

Hej piger.

Jeg sad lige og tænkte lidt og er lidt i tvivl, så håber i kan hjælpe.

Når man nu er på ppiller, så er det jo en kunstig fremkaldt blødning man får hver måned.

Hvis man så gik hen og blev gravid på ppiller, uden man ved det,kommer den kunstige blødning så ikke som normalt, selvom man er gravid?

Jeg tænker jo at pillerne jo netop gør at man bløder, så burde man jo stadig bløde under en graviditet pga dem.

Eller hvad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej piger.

Jeg sad lige og tænkte lidt og er lidt i tvivl, så håber i kan hjælpe.

Når man nu er på ppiller, så er det jo en kunstig fremkaldt blødning man får hver måned.

Hvis man så gik hen og blev gravid på ppiller, uden man ved det,kommer den kunstige blødning så ikke som normalt, selvom man er gravid?

Jeg tænker jo at pillerne jo netop gør at man bløder, så burde man jo stadig bløde under en graviditet pga dem.

Eller hvad?

Hmm, blødningen er vel reel nok, ppillerne hæmmer vist bare ægløsningen? Sådan har jeg i al fald forstået det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er et godt spørgsmål, men har da hørt om nogle, der var på ppiller og fik blødning hver måned, men som så var gravide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Cellemus
Det er rigtigt at det er en "kunstig" blødning man får ved brug af p-piller, da de forhindre ægløsning. Blødningen kommer dog stadig fra livmoderen og er en afstødelse af den "hinde" (=myometriet) som livmoderen opbygger mellem menstruationerne. Myometriet er det, det befrugtede æg sætter sig fast i og får næring fra indtil moderkagen er dannet. Når man hører om kvinder, der er blevet uerkendt gravide mens de er på p-piller og stadig oplever blødning, vil blødning ikke være lige så kraftig som tidligere, da ægget eller ville blive "skyllet med ud".

Det er dog langt fra alle kvinder, som bliver gravide på p-piller, der får blødning i pille-pausen.

 

Håber det hjälp lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER