Malle92

Hvordan er det med barselsdagpenge??

8 indlæg i dette emne

Hej, min kæreste og jeg vil gerne have barn nummer 2, men hvordan er det lige med barselsdagpengene? jeg er medlem af a-kasse, men jeg ved, at jeg ikke har ret til dagpenge længere, da jeg jeg har studeret og været på barsel siden 2011. Har det noget at sige, eller ender der med barsel på kontanthjælp? Jeg er stadig studerende indtil sommer. Jeg er ikke gravid endnu af hvad jeg ved af

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis ikke du har ret til dagpenge, tror jeg ikke du kan få barselsdagpenge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan få barselsdagpenge hvis du har arbejde 120 timer de sidste 3 mdr inden barsel. Hvis du er studerende på su, får du barsel gennem su.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Giver din uddannelse dig ikke ret til dagpenge på dimissionssats?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du er arbejdsløs, kan du få barselsdagpenge, og ellers er det rigtigt, at du skal have arbejdet X antal timer op til barslen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg forstår ikke det du skriver med at du ikke har ret nu grundet du har studeret og været på barsel siden 2011? Betyder det at du tidligere har fået dagpenge?

Hvis du ikke tidligere har modtaget dagpenge, så har du ret til dagpenge når du er færdiguddannet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Angående ret til dagpenge så kommer det an på hvilken uddannelse. Den skal have haft en vis længde.

Er du medlem af en a-kasse? Prøv at kontakte dem. Og ellers kontakt dem du ville melde dig ind hos efter uddannelsen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du en studievejleder på skolen ? Så kontakt dem.. Og kontakt din akasse.. De må kunne give dig noget vejledning :) Held og lykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER