Solveig1986

den der ægløsning?

6 indlæg i dette emne

Hei piger  :balloons

 

 

Nu sidder jeg har og tolker og tolker på min krop!

 

Jeg har ikke helt genneskuet det er med ægløsningen endnu tror jeg.

 

Er det altid 14 dage før mens man har haft ægløsning?

 

Jeg har skrevet ned de seneste par måneder for at kunne holde lidt øje med cyklus og hvornår vi har sex osv. 

 

Jeg har en gennemsnitscylkus på 27,8 dage regnede jeg mig lige frem til  :blush

 

Håber i kan hjælpe mig med at forstå lidt bedre  ;)

 

Hilsen

Solveig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man siger generelt 14 dage, men det kan godt være både lidt mere og lidt mindre :)

Men ja, ægløsning kommer altid før menstruationen..

Menstruationen kommer, fordi ægget ikke er blevet befrugtet og slimhinden i livmoderen bliver afstødt. :)

Hvis du gerne vil vide mere om, hvornår du har ægløsning kan du prøve temperaturmetoden eller du kan tage ægløsningstests :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar Emilie :-)

Måske jeg skulle prøve med temeraturmetoden eller ægløsningstest i næste cyklus - hvis den kommer :-S

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine cykli er altid af varierende længde (fra 27 til 45), men jeg kan altid regne med at min mens kommer 14 dage (nogle gange 13, andre gange 15) efter ægløsning. :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kommer få dage før mens (2-5), så man kan ikke altid regne med det hovedreglen. Prøv temperaturmetoden - den viser hvornår ægløsning har været der, men så har man en ide om, hvornår den er der næste gang. Jeg brugte en app til at holde styr på det :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg også har en lidt længere cyklus ens normalt, har jeg siddet og søgt lidt på det.

Der fandt jeg et svar der hed at gennemsnitskvinden har ægløsning på 14. dagen efter ens menstruations start - har min en cyklus på 28-35 dage læste jeg mig frem til at den gennemsnitlige ægløsning så ligger omkring 16. dagen.

 

Men ægløsningstest helt klart - hvad jeg har kunnet læse mig til på nogle sider, stiger temperaturen først når det er for sent i forhold til befrugtning af ægget. Men her ved jeg ikke helt om det er mig der har forstået noget forkert fordi jeg syntes at kunne læse at en del personer bruger netop denne metode.

 

Men helt klart - den er god til at fastlægge hvor din ægløsning ligger i forhold til fremtidige cyklusser. :)

Men husk - det hedder den gennemsnitlige kvinde - derfor ved man aldrig om man er ligesom gennemsnittet - vi har nogle venner som ikke kunne få børn - så skulle hun til gyn. Hun fik så sin menstruation den dag hun skulle afsted, men pga. ventetid mm. og scanning af underlivet sagtens kan foretages på trods af menstuationen, beholdte hun sin tid.

Der fik hun af vide, til overraskelse for alle, at det var mens hun havde sin mens at hun havde sin ægløsning. Meget unormalt. :) Men de har da et skønt barn nu ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER